3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    db81na

AirPort extreme

Hallo allemaal,

Ik heb een Ziggo abonnement met een Horizonbox die tevens als modem fungeert.

Nou heb ik met de 5hz op mijn MacBook bijna de maximale snelheid.. 118/119 van de 120.
    Ik heb vanaf de woonkamer (vanuit de Horizon box) een kabel getrokken naar de eerste verdieping, zodat ik op de slaapkamer de tv bekabeld hebt, zodat ik makkelijk kan netflixen
    Ik merk dat de snelheid op de eerste verdieping wel een stuk minder is, maar op 2,4 hz is het redelijk goed voor mijn gebruik.. iPhone, iPad etc.

Nou komt het probleem: Binnenkort komen er zonnepanelen op mijn dak waar ik WIFI voor nodig heb of een UTP kabel.

Ik heb daarom een AirPort Extreme gekocht om het signaal te versterken. Als ik de Airport in de woonkamer zet is het signaal wel sterker, maar nog niet helemaal optimaal.

Als ik de Airport op de eerste verdieping zet dan is het in principe prima, maar dan moet ik beneden dus gebruik maken van mijn ZIGGO frequenties..

Ik heb nu de Horizonbox even op de eerste verdieping staan en de Airport beneden. Dit werkt ook redelijk, maar ik vraag mij af of dit nu de beste mogelijkheid is.

En of jullie tips hebben.

Oh ja ik heb ook nog een los modem van Ziggo gekregen om te kijken wat ik het best vind werken. Het losse modem komt in de meterkast, maar dan merk ik dat mijn snelheid een stuk lager is, omdat het modem zich in de meterkast bevindt.

Nou ik hoop snel op jullie tips.

groeten,
    Dennis

Bijdrager
    JJmac

Ik zou persoonlijk, 1 AE beneden neerzetten en bedraad 1 boven, dit zou ruim voldoende moeten zijn.

Bijdrager
    db81na

Ik heb er maar 1 haha.. Maar ik heb het nu zo opgelost:

Horizonbox beneden (dan haal ik gewoon met mijn macbook onbedraad 119 van de 120.
    Vanaf de Horizonbox een kabel naar de 1e verdieping getrokken en daarop de AP aangesloten.

Dan haal ik op de eerste verdieping gemiddeld 75 en op zolder rond de 50.

Modem uit de meterkast gehaald, dus horizon als modem.

Werkt prima denk ik zo.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.