11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Gaetan

Airport Extreme + 2 express trouble

Ok, even proberen uitleggen.

ik heb een gewone ADSL verbinding, maar een nogal langwerpig appartement.
    In mijn living staat mijn Airport Extreme, halfweg het appartement een Airport Express met de printer die ik als brug zou willen naar de Laatste airport Express, die in de home cinema staat om muziek te streamen en vlot internet te geven aan mijn playstation 3

Nu, de airport extreme en airport home cinema werken perfect, maar de airport halfweg wil niet meedoen.

ik heb de extreme ingesteld op primair WDS station, de 2de op Relais station en de 3de op Extern station. (klopt dit?)

nu wat is het probleem: de airport configuratie assistent of hoe noemt het vindt dat 2de station nooit, tenzij ik de andere 2 van de stroom afhaal. What the fuck??

dat is dus het probleem, hij wil gewoon niet meespelen in dit netwerk, en ik weet echt niet hoe het komt.

de situatie ervoor was hetzelfde, maar zonder de xtreme, dus toen werkten de 2 kleine wel samen, dus kapot is hij niet.
    ik kan er ook in en alle instellingen veranderen als de andere 2 uit staan.

Hoe krijg ik deze 3 samenwerkend???

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je iets aan de uitleg in dit artikel (plus de update).

Bijdrager
    AAPL

Allemaal de laatste firmware opstaan?

Zover ik het lees heb je het netjes via het wds protocol geconfigureerd. Probeer eens alle twee de expressen op relais te zetten? Misschien dat dit wat opleverd..

Bijdrager
    Gaetan

ja, laatste firmware,

ik heb het nu allemaal opnieuw gereset (zo zag de conf. assistent de 3 toestellen)
    maar de merde is, als je een instelling in 1 vd 3 veranderd worden de andere 2 niet meer tot ‘het netwerk’ gerekend, en herkent hij ze dus niet meer allemaal samen. heel raar.

ik heb het dan de software zelf laten instellen, in dummie modus (ga door, ga door, ga door) en nu zijn ze alledrie herkend, maar de exacte werking, en ip adressen en what not heb ik niets aan te zeggen…

Bijdrager
    Gaetan

ok nieuw probleempje, ik kan nu niet meer de handmatige configuratie bekijken van de airport expressen wegens een paswoord dat ik niet (ingesteld) heb…

geen zin om terug te resetten vandaag en te herbeginnen.

Bijdrager
    AAPL
    ”Gaetan”

ja, laatste firmware,

ik heb het nu allemaal opnieuw gereset (zo zag de conf. assistent de 3 toestellen)
    maar de merde is, als je een instelling in 1 vd 3 veranderd worden de andere 2 niet meer tot ‘het netwerk’ gerekend, en herkent hij ze dus niet meer allemaal samen. heel raar.

ik heb het dan de software zelf laten instellen, in dummie modus (ga door, ga door, ga door) en nu zijn ze alledrie herkend, maar de exacte werking, en ip adressen en what not heb ik niets aan te zeggen…

Dit kan je volgens mij oplossen door gewoon de stroom eraf te halen en tegelijkertijd erop te doen.

Bijdrager
    Jiri

Ha Geatan.. jij ook hier 8)
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem om naar mijn HT te komen. zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135248
    Is het inmiddels al opgelost bij jou?

Groet,
    jiri

Bijdrager
    Gaetan

hey jiri. kleine wereld zeg!

ja, het is (min of meer) opgelost.

ik heb ze uiteindelijk allemaal gereset, en met de apple-dummy methode geïnstalleerd. Dwz, de airport extreme (de hoofdhub zeg maar) ingesteld zoals ik wou, en dan de 2 airport expressen via de ‘ga door’ knop in de configuratie assistent, en dan kan je kiezen ‘breid netwerk uit’ en uiteindelijk zijn ze toch allemaal online.

Maar in principe is het als je het manueel wil doen via WDS te doen, dan moet je je eerste airport extreme een primair WDS basisstation maken, en de MAC adressen van de andere airports ingeven als relais- dan wel extern- basisstation.

echter ik weet het verschil niet tussen relais en extern, want beiden kunnen op hun beurt toch weer ip adressen en internet uitdelen…

ik zou denken dat relais is om gewoon een ‘brug’ te maken tussen een primair station en een extern, maar heel zeker ben ik daar niet van.

waar het bij mij ook vaak mis ging was conflicten met IP adressen. Maar nu met de dummy way werkt het allemaal , ik kan (muziek) streamen naar mn ht , maar video niet ( te traag)

bizar genoeg kan ik niet meer in de menu’ s van de 2 airport expressen, omdat ik het paswoord niet (meer?) weet. wat ik heel raar vind, ik heb zo het vermoeden dat apple daar zelf een pw aan toegekend heeft, toen ik via die dummy methode geinstalleerd heb

Bijdrager
    Jiri

Zeker kleine wereld. :wink:

Ik heb nog een derde airport Extreme gekocht.
    Ik heb dus nu 3 extremes en 2 expressen.
    Maar nog steeds krijg ik op de tweede en 3e verdieping een retetraag netwerk.
    2e verdieping 500 kbs en op zolder 300 kbs (ik heb wel nu door het hele
    huis 4 streepjes)
    Ergens bij het doorlussen van router naar router treed steeds een enorme
    snelheidsvertraging op.
    D.w.z. De extreme die helemaal beneden staat en de bron is van het
    netwerk, stuurt op de begane grond met gemak 6,5 MB/sec uit. Deze zelfde
    router haalt het tot en met de 2e verdieping en geeft op de eerste
    verdieping een snelheid van 4,0 MB/sec en op de tweede verdieping nog
    altijd een snelheid van 1,5 MB/sec stabiel met 2 streepjes.
    Op de eerste verdieping staat een Extreme die het signaal doorlust van het
    basestation beneden/
    Log ik op die router in (Extreme 1e verdieping) haal ik op de 1e
    verdieping geen 4,0 MB/sec meer, maar nog maar 1,5 MB/sec. Dus bij het aan
    elkaar koppelen van de routers gaan er lettelijk MB’s verloren. Hoe kan
    dit? En is er wat aan te doen?
    Als oplossing zou kunnen zijn om de expressen puur als ontvanger neer te
    zetten op de eerste en 2e verdieping, die bedraad te connecten met een
    extreme en de extreme een nieuw netwerk laten uitsturen. Dan zou je in
    theorie het volgende moeten krijgen?
    Express 1e verdieping ontvangt 4.0MB vanaf de basestation. Dit wordt ook
    weer bedraad uitgestuurd naar de extreme 1e verdieping die een nieuw
    netwerk uitstuurt.
    De express 2e verdieping ontvangt zegge 3.0MB (verlies door betonnen
    plafond) op de tweede verdieping en stuurt dat bedraad weer uit naar de
    express 2e verdieping die een nieuw netwerk uitstuurt.
    Dan moet er voor de zolder weer een extra exteme aangeschaft worden.
    Dat is wel een hele dure oplossing en ook het stroomverbruik zal voor deze
    oplossing € 150,- op jaarbasis bedragen.

Wat denk jij?
    Zou WDS in theorie beter moeten werken? Ik dacht dat ook bij WDS bij
    iedere doorlusactie de snelheid gehalveerd wordt? En aangezien WDS alleen
    werkt met de b/g standaard begint de eerste router niet met 6,5 MB/sec
    maar met maar 2,7 MB/sec, waardoor je dan ook nog maar 250kbs op zolder
    overhoud ;-(

Dank en groet,
    Jiri

Bijdrager
    Gaetan

zoveel verstand heb ik er ook niet vaan, maar ik dacht dat WDS gewoon de enige mogelijkheid was om door te lussen. Maar lijkt me sterk dat je zoveel snelheidsverlies hebt.

Van de 2de en 3de extreme met een draad uitgaan naar een express lijkt me ook niet zo logisch want diezelfde extreme’s moeten het draadloze signaal minstens even goed, maar in principe zelfs beter kunnen uitgooien dan die expresses.

bij jou is alles tenminste 802.11 N, mijn airport expressen zijn nog van de G standaard, dus ik zit daar sowieso aan vast.
    nu mijn internet is ook maar 4Mbit down en nog veel minder up (ADSL) en het was nooit echt de bedoeling van films te streamen, dus voor mij is het nu cava, maar dat lost jouw probleem niet op natuurlijk.

ik zou het eens aan een echte netwerk-expert vragen

succes alleszins

Bijdrager
    Jiri

Heb besloten toch maar een UTP kabel naar zolder te trekken. Moet gewoon een snel intranet hebben.
    Ik ga films streamen vanaf een NAS naar mijn MB200 (bitrate tussen 5 en 25 Mbit/sec
    Er loopt ook CAI naar boven, dus daar moet ie nog bij kunnen.
    Ik kan mijn airports nog terugbrengen naar de Mediamarkt. De airports voldeden niet aan mijn verwachtingen, zit nog in de originele verpakking en ik zit nog binnen de 14 dagen. 8)

Dank voor de input verder

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.