3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Airport Extreme 1st en Airport Express (2012, USA) met max 25Mbit/s

Dag allen heb al wat rondgeneusd maar nog niet echt een antwoord,

Ik heb een oude Extreme, eerste generatie en werkt prima. Geen problemen, geen haperingen maar in snelheid kom ik zelden boven de 25Mbit met een 50Mbit verbinding (die werkt, draad gaat goed).

Met Wifi N op 5Ghz haal ik echter toch een 40Mbit, aanzienlijk sneller. Maar deze kent geen dual en ik kan geen 5Ghz ernaast maken. En niet al mijn apparatuur werkt helaas met de 5Ghz.

Ik heb de Express ook al eens erop gehad als primair maar met de Express kom ik niet boven de 8Mbit op 2,4Ghz. 5Ghz vervolgens niet meer getest… misschien had ik dat moeten doen….

De express is overigens alleen client (breidt niet uit; dat maakt hem nog langzamer idd).

Vragen:
    – Is er een setup te bedenken dat ik toch 5Ghz heb en snelheid op mijn iMac?
    – Zou een vervanging van de Extreme door een nieuwe leiden tot een snelheidswinst?

Dank!

Bijdrager
    fred44nl

je zou eerst es moeten kijken hoe het met het gebruik van de beschikbare kanalen is.
    ik gebruik hiervoor iStumbler, maar er zijn ongetwijfeld meerdere mogelijkheden.
    een nieuwe AEx kan bijna hetzelfde als een AEX.
    dus dan kun je volledig dual-mode draaien.

Bijdrager
    Jeffry

Oh ja dat was ik nog vergeten te vermelden:

Ik heb aardig wat channels in de buurt en heb een tjek gedaan maar veel beter dan het gekozen kanaal kon niet (volgens die software).

Mijn kanaal is nu 8 (automatisch)

Overigens heb ik op mijn Extreme mijn Time Machine hangen. Vandaar de wens voor een Extreme.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.