13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Airport extreme onvindbaar ?

Heb vanmiddag een airport extreme gekocht, wilde wat sneller internet. Ik heb een UPC aansluiting en een airport express. Alles werkt naar behoren. Maar nu werkt de extreme helemaal niet. Mijn systeem ziet deze nog niet eens met de airport configuratie programma. alleen de express wordt gezien!
    Waarschijnlijk is deze topic al een keer behandeld, maar na een tijd zoeken op dit forum toch maar weer even de vraag gesteld. Gezien ik mijn antwoord niet kan vinden!

Moet ik nog iets anders doen dan alleen de configuratie raadplegen?

Waarschijnlijk hebben jullie gewoon een hele simpele oplossing!

Moderator
    unSOUND

Beste is om het configuratie-programma te starten, en terwijl dat aanstaat de airport te resetten. Heb je hem wel met een ethernet-kabel aan je machine hangen ?

Los daarvan: waarom denk je dat je dan sneller internet zou krijgen ? De Airport express is sneller dan de meeste internet-verbindingen…

Bijdrager
    Hermanh

Hoi unSOUND
    Het is gek maar de AE wordt niet gezien als deze beneden in het kantoor van mijn vrouw staat. Als ik deze met een UTP kabel aan mijn mac op kantoor boven hang, dan ziet de mac ´m wel!

Maar zodra ik naar beneden loop, is de verbinding verdwenen. De reden dat de AE beneden staat is dat de aansluiting van de modem daar staat.
    Ik dacht dat de AE verder ging dan de express?

Bye the way, de AE zou toch nog snellere internet geven?

Bijdrager
    MacAnarie

Of de zender in de AE sterker is dan in de Express betwijfel ik. Echter is het niet per se zo dat de AE sneller internet geeft. Als je vorig modem een oud beestje was, is dat mogelijk. Maar het is op de eerste plaats afhankelijk van je internet aansluiting (dus je abonnement), op de tweede plaats van de dekking in je regio, en op de derde plaats van je gebruikte instellingen van de AE.

Moderator
    unSOUND

Je moet de Airport Extreme wel eerst configureren voor draadloos gebruik, dus eerst met ethernet aan een Mac, dan instellen via het hulpprogramma.

Of je internet er sneller van wordt is maar de vraag, dat geldt alleen als jouw verbinding sneller kan dan de Express aan kan, wat dus op 54 of 120 mb ligt, afhankelijk van jouw versie van de Express. Als jiuw internet dus 20 of 30 mbs is, haal een snellere router niks uit…

Bijdrager
    Hermanh

MacAnarie,

Ik heb de snelste UPC aansluiting die er is! En ik moet toegeven, de Express is best snel. Maar ik dacht zou het na de aansluiting van de AE nog sneller zijn… Het is nooit snel genoeg!…

En wat zou ik dan op de AE moeten instellen?

Moderator
    unSOUND

Maar we moeten getallen hebben… Wat is de snelheid van jouw internet, en hoe snel kan jouw Express, dus is dat een G of N versie ?

Bijdrager
    stavos

Wil je sneller internet? Stap dan af van een draadloos netwerk en sluit overal UTP kabels aan.

Bijdrager
    Afroman

Ja, en als je toch draadloos wilt, alles op 802.11N instellen. Denk er wel aan dat apparaten die geen 802.11N hebben(oude iPhones en iPod touches, computers etc) niet op het netwerk kunnen.

Bijdrager
    Hermanh

Stavos heeft helemaal gelijk, het snelste internet is gekabeld!
    Mijn UPC aansluiting is 120mbs. Ik heb met mijn Express een G snelheid!
    En ik heb geen oude iPhone, iPad en oude Macs meer!
    Alles is de laatste versie van ieder!

Bijdrager
    Toine van rijthoven

@Afroman: De nieuwe AE kan tegelijkertijd zowel op 2.4 als 5 gHz verbinden. Je hebt dus zowel een ‘G’ als ‘N’ verbinding beschikbaar. De ‘oude’ apparaten kunnen dus gewoon verbinding maken..

En zoals unSound al zegt; met draadje aan de mac de AE configureren, dan met draadje aan je router hangen en het zou moeten werken…

Bijdrager
    flyinghigh

De theoretische verbindingssnelheid van wireless N verbindingen is hoger dan wireless G verbindingen. Houdt er echter rekening mee dat reikwijdte van wireless N verbindingen minder groot is dan wireless G verbindingen. De doorvoersnelheid van veel N verbindingen neemt dan ook snel af naarmate de afstand tussen station en computer groter wordt. In de praktijk kan een G verbinding dan net zo goed werken als een “betere” N verbinding.

Je kunt verder ook nog even kijken op je Mac bij systeeminformatie en dan bij Wi-Fi. Hier zie je een overzicht van de WIFI netwerken in de nabije omgeving. Je kunt oa. zien op welk kanaal die WIFI routers uitzenden. Zoek vervolgens een kanaal uit dat nog vrij is en selecteer dit in je WIFI configuratie. Dit voorkomt storing problemen (interferentie). Het draagt bij aan een stabielere WIFI verbinding.

En zoals al eerder gezegd. Bedraad is de beste oplossing, wanneer snelheid is vereist!

Bijdrager
    Hermanh

Inmiddels opgelost!!

Werkt overigens supersnel!:cool::thumbsup:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.