11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    BATTAL

Airport Express/Airtunes

Heb vandaag eindelijk mijn Airport Express aangesloten op mijn Home theater systeem (aangesloten op de analoge audio in met tulp-aansluitingen, die rood/witte).Alleen het geluid komt er heel zacht uit, als ik het volume van de installatie hoger zet krijg ik alleen maar hele zware ruis, dus op e.o.a. manier wordt ie niet voldoende ” gevoed” zegmaar.. Waar kan dit aan liggen? Ik heb het geluid van mijn PB hoog staan, ook aantal dingen proberen te wijzigen in de voorkeuren van iTunes.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    macpro

Heb je ook het volume van iTunes zelf hoog staan?

Bijdrager
    fatboysmart

Staat de volumeschuif in iTunes ZELF ook voluit?

Als het geluid echt heel zacht is, dan is er iets mis met de aansluiting. Misschien heb je op je home cinema niet de goede ingang geselecteerd, en hoor je ‘overstemming’, met veel ruis inderdaad.

Het is toch geen PHONO ingang die je gebruikt? Die werken niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Staat het iTunes volume aan?

[edit] 2 mensen waren me voor! [/edit]

Bijdrager
    BATTAL

Heb het even gedubbel- en nagechecked, maar het volume van iTunes zelf staat ook voluit (ik kan het geluid ook helemaal uitzetten als ik de schuif naar links schuif). Heb ook de juiste aansluiting, waar ik normaal een cd-speler of een ander component kan aansluiten, gebruikt. De instelling van mijn home-cinemasysteem is ook correct..

Ik heb begrepen dat ik in de geavanceerde voorkeuren de volgende optie moet aanvinken:

“Wijzig volume airtunes-luidsprekers niet vanuit iTunes”

Is gebeurd, nu kan ik de volume schuif in iTunes ook niet meer gebruiken, maar nog geen resultaat. Kan het misschien aan het kabeltje liggen? Kabelbreuk? Storing?

Bijdrager
    fatboysmart

Kan het misschien aan het kabeltje liggen? Kabelbreuk? Storing?

Zou heel goed kunnen. Je kunt in de AE gewoon een koptelefoontje steken (van je iPod?).
    Dan zou je ook geluid moeten horen…

Bijdrager
    BATTAL
    ”fatboysmart”

Zou heel goed kunnen. Je kunt in de AE gewoon een koptelefoontje steken (van je iPod?).
    Dan zou je ook geluid moeten horen…

Even gechecked.. Hoor inderdaad (goed) geluid door mijn koptelefoon.. Heb met het kabeltje lopen prutsen (boor met een net iets te kleine diameter, te brede kop) even losgesneden en weer gekoppeld met een simpel kroontje.. Nooit geweten dat het zoveel verlies zou opleveren.. Nieuw kabeltje met een smallere kop kopen dus.. Thanks!

Bijdrager
    macpro

Nou heb ik jouw reactie 3 keer gelezen, maar ik snap er nog steeds niets van.
    Boor? Kop? Waar heb je het over?

Bijdrager
    fatboysmart
    ”macpro”

Nou heb ik jouw reactie 3 keer gelezen, maar ik snap er nog steeds niets van.
    Boor? Kop? Waar heb je het over?

Volgens mij moest het kabeltje door een muur heen, gaatje was te klein, dus kabel doorgesneden en weer aan elkaar gezet met een kroonsteentje… gevolg, slecht geluid.

Althans, dat begrijp ik ervan :?

Bijdrager
    BATTAL
    ”fatboysmart”

Volgens mij moest het kabeltje door een muur heen, gaatje was te klein, dus kabel doorgesneden en weer aan elkaar gezet met een kroonsteentje… gevolg, slecht geluid.

Althans, dat begrijp ik ervan :?[/quote]

Sorry.. was misschien net iets te cryptisch.. maar het bovenstaande is dus inderdaad het geval geweest:-(

Bijdrager
    macpro

Aha!
    Thanx.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.