4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansvanbeej

Airport express zonder internet verbinding

Ik wil mijn nieuwe (gisteren binnen via de apple store) airport express niet verbinden met internet,
    Dat loopt bij mij via een lan netwerkje naar m’n g5, die heeft een “extreme” kaart en dan wil ik itunes streamen naar de stereo in een andere kamer (waar geen lan zit). Het gaat wel, maar het lampje blijft oranje knipperen omdat de express geen internet ziet denk ik. Ik heb meermaals geprobeerd via de setup assistent en de admin utility aan de express duidelijk te maken dat ie niets hoeft te ondernemen op internet-vlak
    maar het lukt dus niet om het lampje op groen te krijgen:|

Wie weet hier raad mee?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Volgens mij blijft dat lampje gewoon oranje knipperen omdat er geen ethernet aan zit. Niets aan te doen denk ik.

Bijdrager
    Uxmal

Je hebt een extreem card, dus je kan je express gewoon in stopcontact ergens hangen en aansluiten aan je stereo. Nu nog even het netwerk opzetten.

Dat is even lastig, maar eigenlijk ook makkelijk.

‘wijzig bestaande instellingen airport express’ via conf. assistent express voer naam in netwerk, beveiliging wpa enz.

Kan dat nog niet, dan eerst netwerk aanmaken via configureer via airport hulpprogramma:

naam geven,

invullen na ‘gebruik …om:’ draadloos netwerk aan te maken (rest staat er al, automatisch etc)
    volgende tabblad: verbinden via ethernet heb ik maar verder niks ingevuld (zit geen ethernet aan bij mij in dit profiel – heb nog ander profiel over ander netwerk via airport)

volgende tabblad: ‘verspreid ip adressen + 1 gezamelijk ip adres, laatste tabblad activeer itunes + naam invullen van je stereo.

Je kunt ook nog verschillende profielen aanmaken bovenin. Dan kan je je express misschien als router gebruiken? Maar da’s voor later.

Klaar

Bijdrager
    Hansvanbeej

Bedankt voor de reacties!
    Project-euh had gelijk want ik blijf tegen het het niet zien van ethernet aanlopen terwijl ik toch echt tijdens de setup “ik wil nog geen internet verbinding” aanvink.
    Waarna er in de summary staat dat ie gaat verbinden via ethernet wat dus nie gaat lukken…

Het werkt maar het knippert. Tape-je erover helpt ook wel! :wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.