10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    miruvin

Airport express wordt niet gevonden na opnieuw opstarten

Hallo, soortgelijke vraag is al eerder gesteld, maar met de antwoorden kwam ik niet uit.
    Thuis heb ik een perfect werkend volledig ‘Apple’ netwerk: Time Capsule, iMac, MBA en ipad en een airport express om muziek te streamen. Als verjaardagskado vrienden een AE gegeven, ook om muziek te streamen. Bij mij thuis was aansluiten van mijn AE 3 minuten werk maar bij hen wordt hij na het doorlopen van het hele configuratieproces na opnieuw opstarten niet meer herkend door Airport Utility. Zij hebben geen Apple router, maar een motorola. Thuis nog even de AE gecontroleerd, na resetten, weer binnen drie minuten prima werkend. Is dit op te lossen, bv door eerst bedraad te configureren -en via welk programma dan?
    Ik hoop dat we ‘m aan het werk kunnen krijgen, anders is het een beetje een sneu kado ;-(

Bijdrager
    Nickalicious

Neem je MBA eens mee naar je vrienden en probeer hem dan daar eens in te stellen? Al zou het ook via Windows moeten werken.

Heb je hem al geprobeerd te resetten trouwens?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Volgens mij moet je de AE altijd bedraad aangesloten hebben aan de modem/router met configureren.
    Uiteraard kan je dat op een Mac doen met Airport configuratieprogramma. Voor Windows meot je de bijgeleverde cd gebruiken.

Bijdrager
    Chorro

Je hoeft hem niet bedraad aan te sluiten op je modem/router. Heb hier een Fritzbox gehad waarbij ik de AE niet bedraad heb hoeven in te stellen en sinds ik een Zyxel heb, heb ik hem ook niet bedraad hoeven in te stellen.

Staat hij wel in de zichtbare netwerken van die computer?

Sowieso is het goed om te weten of het om Windows of Mac gaat.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je hebt gelijk. Hij moet worden aangesloten op je computer tijdens het instellen…. Foutje van mij:eek:

Bijdrager
    Chorro

Kan ook compleet draadloos hoor :sarcastic:. Ik heb hem in ieder geval nooit op wat voor manier bedraad aan m’n Mac gekoppeld.

Als hij in fabrieksinstellingen staat kun je hem benaderen met de Airportconfiguratie, waarbij het van belang is in het geval van mij en van miruvin dat de ‘Draadloze modus’ op ‘Verbind met draadloos netwerk’ staat en dan daaronder het netwerk kiezen met eventueel de WPA key.

Bijdrager
    mark-a-mac

Wat voor motorola-router hebben je vrienden eigenlijk (is het wel een router…)?

Bijdrager
    miruvin

Hallo, bedankt voor de reacties tot dusver.
    Mijn vrienden hebben een iMac, die ziet eerst de AE wel, maar na configureren (gekozen voor verbinden met bestaand draadloos netwerk, keurig het te kiezen netwerk + WPA key in beeld, tweede keer ook nog eens handmatig key ingevoerd maar noppes) krijg ik de boodschap: Airport configuratieprogramma kan geen draadloze airportapparaten vinden. De AE blijft amber knipperen. Harde reset gedaan, nog een keer configuratie doorlopen: zelfde probleem. AE dus op m’n eigen netwerk aangesloten en via zelfde procédé zonder mankeren snel werkend gekregen. En ja volgens mij is die motorola wel een router, ze hebben er een prima werkend draadloos netwerk mee, in elk geval en geen ander apparaat wat mi een router zou kunnen zijn…
    Maar ik ga het inderdaad maar eens bedraad (aan de iMac, niet aan de router:lol: ) proberen, geloof ik.

Bijdrager
    mark-a-mac
    miruvin op 15 maart 2011

En ja volgens mij is die motorola wel een router, ze hebben er een prima werkend draadloos netwerk mee

Maar dat wil nog niet zeggen dat het om een volledig functioneel (IP)-netwerk gaat, waarbinnen in de benodigde componenten is voorzien. Kunnen je vrienden wel met twee computers tegelijk op hun netwerk, waarbij ze ook beide computers over en weer kunnen zien? Welke IP-adressen? Als je hier het type motorola eens post, ben je wss. sneller geholpen.

Bijdrager
    miruvin

OK, ze kunnen zeker met meerdere apparaten op hun netwerk, maar of ze elkaar dan ook kunnen zien weet ik niet. En ja, ik zal achter hun motorola-type aangaan maar ik zit nu niet bij hen en kan om deze tijd niet echt meer bellen, dat wordt dus morgen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.