-
Q:
Airport Express wireless network veranderen
Beste mensen,
ik heb zojuist mijn Time Capsule ontvangen en ben er erg blij mee! Installeren kon niet makkelijker en duurde korter dan het openmaken van de doos;). Aangezien mijn Time Capsule een 802.11n signaal doorgeeft en mijn oude modem een G signaal, wilde ik graag mijn Airport Express via de Time Capsule laten lopen voor AirTunes. Als ik naar Airport Utility ga en de instellingen probeer te veranderen kan dat bij veel dingen wel maar niet bij het deel dat ik wil. Ik kom in het deel dat er staat:
This Airport Express is set up to join a wireless network. Vervolgens klik ik op Change these Settings en dan druk ik op Join a wireless network. Dan kom ik in een menu waar de huidige instellingen op staan maar ik kan daar verder niks veranderen. Hieronder een plaatje (als het werkt).
Doe ik iets verkeerd?
Dank!
Maverick9898Edit: ik weet dat eronder staat: Go back to change settings maar dan kom ik hetzelfde menu uit. Het is een vicieuze cirkel zeg maar;).
Ik zou gewoon de AirPort Express geheel resetten en opnieuw configureren.
http://support.apple.com/kb/HT1450?viewlocale=nl_NLAls het je vooral om AirTunes is te doen, zou ik de AirPort Express (na resetten) deel laten nemen aan je huidige netwerk (client mode). Dat is dan het N-netwerk wat je op je Time Capsule hebt ingesteld.
Ik gebruik zelf AirTunes over een G-netwerk en heb nooit problemen met hickups gehad, dus voor alleen AirTunes is G snel genoeg.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.