8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

Airport Express wireless network veranderen

Beste mensen,

ik heb zojuist mijn Time Capsule ontvangen en ben er erg blij mee! Installeren kon niet makkelijker en duurde korter dan het openmaken van de doos;). Aangezien mijn Time Capsule een 802.11n signaal doorgeeft en mijn oude modem een G signaal, wilde ik graag mijn Airport Express via de Time Capsule laten lopen voor AirTunes. Als ik naar Airport Utility ga en de instellingen probeer te veranderen kan dat bij veel dingen wel maar niet bij het deel dat ik wil. Ik kom in het deel dat er staat:
    This Airport Express is set up to join a wireless network. Vervolgens klik ik op Change these Settings en dan druk ik op Join a wireless network. Dan kom ik in een menu waar de huidige instellingen op staan maar ik kan daar verder niks veranderen. Hieronder een plaatje (als het werkt).

Doe ik iets verkeerd?
    Dank!
    Maverick9898

Edit: ik weet dat eronder staat: Go back to change settings maar dan kom ik hetzelfde menu uit. Het is een vicieuze cirkel zeg maar;).

Bijdrager
    Pieterr

Ik zou gewoon de AirPort Express geheel resetten en opnieuw configureren.
    http://support.apple.com/kb/HT1450?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Maverick9898

Okay, ik weet hoe dat moet inderdaad. Maar denk je dat het uitmaakt of ik via een G netwerk AirTunes gebruik of via N? Hij doet het nu prima en valt niet weg ofzo. Maar is het dan sneller of denk je van niet?

Bijdrager
    Pieterr

Als het je vooral om AirTunes is te doen, zou ik de AirPort Express (na resetten) deel laten nemen aan je huidige netwerk (client mode). Dat is dan het N-netwerk wat je op je Time Capsule hebt ingesteld.

Ik gebruik zelf AirTunes over een G-netwerk en heb nooit problemen met hickups gehad, dus voor alleen AirTunes is G snel genoeg.

Bijdrager
    Maverick9898

Okay dank Pieterr! Zal er nog even over nadenken! Het heeft geen haast;)!

Bijdrager
    Maverick9898

Heb ‘m toch maar even hersteld! Was er een beetje huiverig voor omdat de eerste keer configureren met de Airport Express niet zo goed ging, maar dit ging prima!

Bijdrager
    gipsman

Even vraagje hierover:
    als je b/g AE’s in een n-netwerk plaatst, gaan die dan
    het hele netwerk vertragen of alleen maar het signaal
    dat ze zelf doorgeven?
    Heb nl. ook netwerk vernieuwd, maar kan best nog
    wat uitbreiding gebruiken met de de oude b/g’s.

Bijdrager
    michelvdb

Alleen wanneer een 802.11b/g apparaat actief is duikt het netwerk naar beneden. Is dat apparaat niet actief heb je 802.11n.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.