21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    rolph

Airport express + wired router..

Kort vraagje. Heb er ergens iets over gelezen dacht ik, maar kan het niet terugvinden.

Kun je een Airport Express aansluiten aan een router? Heb al een router met draadjes (ja die bestaan ook ;)) en daar zit mijn pc op aangesloten. Als ik op een van die poorten nu een airport Express aansluit gaat dat dan werken?
    En: kan ik dan nog steeds berichten delen tussen de Mac en de pc?

Als dat problemen geeft moet ik een USB wireless ding voor de pc gaan halen om te kunnen werken met de Airport Express.. Heb ik geen zin in (weer centjes uitgeven) dus hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe het zit:D

Bijdrager
    patrick68

Ik heb ook een bedrade router en hierop mijn AE aangesloten, werkt perfect. Heb een netwerk van vier Macs en een draadloze HP printer.

Bijdrager
    iJoost

Ja kan. Airport Express in bridge mode zetten (dus geen NAT gebruiken) en waarschijnlijk wil je ook de DHCPserver in je Airport Express uitzetten omdat je router dat al doet.

Bijdrager
    ronald

Dat kan.

Ik heb een bedrade speedtouch en daarop een Netgear.
    Zowel windows als mac draaien er vlekkeloos op.
    Netgear installeert zich zelf en neemt de instellingen van de vaste modem (speedtouch) over. De router (Netgear) configuren om beveiliging in te stellen.

Bijdrager
    HSL

het enige wat je hoeft te doen is de Airport Express geen
    ipadressen uit te laten delen (dus DHCP uit) en je bent klaar.

Bijdrager
    rolph

Thanx gents!
    Maar ik hoor nu wel wat verschillende verhalen over wat ik precies moet doen..

Mijn AE komt als het goed is morgen met de post mee dus dan kan ik er mee aan de slag.. Wat moet ik dan allemaal doen?
    Installeren op de iBook, dan DHCP uitzetten via de software, dan pas aankoppelen aan de router??? Of compleet anders?:)
    En moet ik nou wel of niet iets doen met NAT?

Ik geef toe.. Allemaal vragen vooraf, maar dan weet ik vast wat me te wachten staat en hopelijk kan ik zo problemen voorkomen..

Bijdrager
    beammeup

Dude,.. you’re on a Mac.
    Take it easy.

Bijdrager
    rolph

He zucht.. ik word er rustig van; thanx!
    Moet het XP denken nog even van me afschudden;)

Bijdrager
    Peudel

Ook ik als digibeet heb de AE in het stopcontact gestoken,..draad in het modem (bedraad) en zie daar alles werkt!!
    Niets installeren maar wel het modem afschermen. Mijn buurman had ineens gatis internet:|
    Heb iets versleuteld met 128 bit WEP…….

Bijdrager
    rolph

Nou het is me gelukt… Moest wel een harde reset doen om hem herkend te krijgen (stond gelukkig ergens heeeel klein in het boekje dat dat kon –> >5 sec resetbutton indrukken)
    Daarna met de Airport Assistent alles geinstalleerd als naam kiezen en wachtwoord instellen.. Dus dat beveiligen ging automatisch. Zelfs de Firewareupdate ging automatisch.. Lang leve Apple:!:

Bijdrager
    HSL
    ”Peudel”

Ook ik als digibeet heb de AE in het stopcontact gestoken,..draad in het modem (bedraad) en zie daar alles werkt!!
    Niets installeren maar wel het modem afschermen. Mijn buurman had ineens gatis internet:|

zet er maar WPA op, 128bit wep is in een minuut of 15 gekraakt met alle gevolgen van dien.

Bijdrager
    rolph

Ik heb tijdens de installatie een ww op moeten geven voor het netwerk.. Geen idee wat voor beveiliging ik nu heb!

Is dat nu voldoende?? En zo nee. Wat kan ik eraan doen??

Bijdrager
    Peudel
    ”HS-L”
    ”Peudel”

zet er maar WPA op, 128bit wep is in een minuut of 15 gekraakt met alle gevolgen van dien.

Heb je hier meer info over. Ik vond dit al heel wat,….tenminste dat ik dat zelf gedaan had??!!

Bijdrager
    iJoost

Mag ik dan nogmaals de widget AirTrafficControl aanbevelen. Juist voor digibeten… In een oogopslag zichtbaar welke beveiliging je gebruikt. Welke netwerken er nog meer in de buurt zijn en op welk kanaal ze precies zitten (zodat je je eigen kanaal verstandig kunt kiezen).

Bijdrager
    Peudel
    ”iJoost”

Mag ik dan nogmaals de widget AirTrafficControl aanbevelen. Juist voor digibeten… In een oogopslag zichtbaar welke beveiliging je gebruikt. Welke netwerken er nog meer in de buurt zijn en op welk kanaal ze precies zitten (zodat je je eigen kanaal verstandig kunt kiezen).

Is dit ehm..?

http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/airportradar.html

Bijdrager
    iJoost

Ehm… nee.

<FX: Mompel, de mompel… met je neus kijken… mompel, sputter….>

http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/airtrafficcontrol.html

Bijdrager
    Peudel
    ”iJoost”

Ehm… nee.

<FX: Mompel, de mompel… met je neus kijken… mompel, sputter….>

http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/airtrafficcontrol.html

Tja, zocht in “meer widgets”…vandaar :mrgreen:

tnxs

Bijdrager
    rolph

Toch leuk dat ik ook antwoord krijg als TS:roll:

Maar ik heb die Widget geinstalleerd.. Heel komisch want hij kan geen Airport vinden. En dat terwijl hij via de Airport Express verbinding is gedownload :D

Bijdrager
    Peudel
    ”rolph”

Toch leuk dat ik ook antwoord krijg als TS:roll:

Maar ik heb die Widget geinstalleerd.. Heel komisch want hij kan geen Airport vinden. En dat terwijl hij via de Airport Express verbinding is gedownload :D

Bij mij zie je Apple network en een nummer. Ook staat aangegeven dat er WEP versleuteling is.
    Nu de rest van de beveiliging nog….
    Iemand een makkelijke uitleg,…of is dat lastig over het internet??

Bijdrager
    iJoost

Je kunt er een klik op geven en dan laat ie een lijst zien van alle “zichtbare” draadloze netwerken. Als je WPA (liever nog WPA2) wilt gebruiken voor het versleutelen van je netwerkverkeer, dan moet je dat dus eerst aanzetten. In het Airport-hulpprogramma vindt je de mogelijkheden om je Airport te configureren.

(Tip: Neem een heel lang wachtwoord. Niet een enkel woord maar een hele zin. Bij WPA is dat van belang.)

Daarna zul je je Mac moeten vertellen wat dat wachtwoord is. Dat is eigenlijk alles.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Hoe kan het dat ik het nog steeds niet voor mekaar krijg?
    Had vroeger een te oude Airport Basestation (blijkbaar 802.11a en dat werkt blijkbaar niet in combinatie met Airport extreme kaarten want die zijn 802.11b.)

Inmiddels een Airport Express aangeschaft. En vol goede hoop de Airport Express aangesloten aan de speedtouch510, maar nog steeds geen plug and play ADSL interernet verbinding.
    Ik heb ADSL via Planet internet. Iemand GOEDE ervaringen in combinatie met een imac G4 1,25 GHz? Via draad werkt het prima namelijk maar met een airport er tussen is het hopeloos.

De airport assistent er meerdere malen op los gelaten maar die vind de Airport Express niet.
    Vervolgens de Airport Express via draad aan de imac gehangen airport hulp programma er overheen. Dan vind ie m wel en vervolgens heb ik alles nagelopen. NAT stond uit precies zoals jullie adviseerden. Daarna nog een keer de Airport Express aan de speedtouch aangesloten en NOG STEEDS werkt het niet. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met internet. Niet met de oude base station en ook niet met de nieuwe Airport Express Wat doe ik fout????

De airport kaart in de imac G4 1,25 werkt verder prima. ik kan het netwerk van de buren zien en er op komen met hun wachtwoord. Plus ik heb de kart getest in andere computers dan deze imac. en daar werkte het zonder problemen.

Kan er iets Gruwelijk fout zitten in de speed touch waardoor dit allemaal niet werkt?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.