11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

AirPort Express, Windows PC, iTunes muziek en BELGACOM internet,

Mijn zoon wil vanuit iTunes geïnstalleerd op een windows pc via AirPort express muziek afspelen op zijn stereoinstallatie.
    Zijn internet aansluiting is Belgacom B-Box.
    Gaat dit ?
    Zo ja, welke bijkomende software op de windows pc geïnstalleerd worden.
    De winkelier waar hij de AirPort Express gaat kopen zegt dat het niet functioneert met Belgacom B-Box.
    Dank voor uw reacties.

Bijdrager
    Pieterr

Tuurlijk gaat dat.
    Ik neem aan dat je al een draadloos netwerk hebt?
    Of wil je daar de AirPort Express voor gebruiken?

Je hebt voor AirPlay alleen iTunes nodig, en natuurlijk de AirPort Express (of AppleTV2).

En met de AirPort Configuratie utility kun je de AirPort Express in “client mode” zetten als je al een draadloos netwerk hebt. Op die manier kan je AE meedoen in je draadloze netwerk om als AirPlay bestemming te dienen. En als je nog geen draadloos hebt, kun je de AE daarvoor gebruiken.

Bijdrager
    prullenbak

Je internetaansluting heeft in dit geval feitelijk niks met je wireless netwerk binnen huis te maken.

Dus die winkelier heeft er duidelijk geen verstand van.

Bijdrager
    Grupello
    Pieterr op 04 april 2011

Tuurlijk gaat dat.

Ik neem aan dat je al een draadloos netwerk hebt?

Ja

Of wil je daar de AirPort Express voor gebruiken?

Neen

Je hebt voor AirPlay alleen iTunes nodig, en natuurlijk de AirPort Express (of AppleTV2).

En met de AirPort Configuratie utility kun je de AirPort Express in “client mode” zetten als je al een draadloos netwerk hebt. Op die manier kan je AE meedoen in je draadloze netwerk om als AirPlay bestemming te dienen. En als je nog geen draadloos hebt, kun je de AE daarvoor gebruiken.

Ik neem aan dat op de bijgeleverde cd rom van AirPort Express de nodige soft staat voor de windows pc ?

Bijdrager
    prullenbak

Ik neem aan dat op de bijgeleverde cd rom van AirPort Express de nodige soft staat voor de windows pc ?

Klopt. Dat soort informatie staat op internet he…je weet wel, apple.nl;)

Bijdrager
    Pieterr
    Grupello op 04 april 2011

En anders is de software hier te downloaden:
    http://support.apple.com/kb/DL954?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    madcat

De enige software dat je nodig hebt om het te gebruiken is iTunes.
    de airport express is compatibel met elk regulier wifi netwerk, als ik het zo op internet lees zal dit ook het geval zijn met uw router.

op de meegeleverde cd staat ook een applicatie airport utility, deze zal ook geinstalleerd moeten worden om de airport te configureren. Als je een Mac hebt, zal deze al geïnstalleerd zijn.
    In de handleiding zal je kunnen lezen hoe dit in zijn werk gaat, en anders vraag je het weer hier.

Bijdrager
    Grupello

Blijkt dus toch niet te gaan draadloos. Airport Express zou moeten via een kabel aangesloten worden aan de router van Belgacom.

Bijdrager
    madcat

de belgacom router, bied die nu een wifi netwerk aan.
    Zo ja, wat zijn de instellingen?

Bijdrager
    Grupello

De Belgacom router biedt WIFI aan.
    De instellingen zal ik moeten nakijken, want de router staat bij mijn zoon.

Bijdrager
    Pieterr

Als je al WiFi hebt, hoef je alleen deze procedure te volgen:
    http://support.apple.com/kb/HT1731?viewlocale=nl_NL

“AirPort Express: verbinding met een bestaand draadloos netwerk maken in de clientmodus”

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.