5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ihugo

Airport express wil internetverbinding niet delen?

Ik heb voorheen de AE altijd gebruikt via een bedraad netwerk. Het kabelinternet van @home kwam binnen via een modem en daarna naar een bedraade router waar ik vervolgens op een van de LAN-poorten de AE had gehangen. Deze manier van draadloos interneten werkte perfect.

Helaas heeft de bedraade router het begeven. Daarom heb ik vervolgens besloten om voor de tot nu toe bedrade pc’s en mac’s draadloze usb-adapters aan te schaffen. In de mac mini en macbook zaten reeds draadloze ontvangers.

Op dit moment probeer ik dus de kabel van het modem van @home rechtstreeks in de AE te pluggen.
    Wat schetst mijn verbazing: ik krijg wel een draadloos netwerk (ik kan bestanden uitwisselen via de AE tussen de mac’s en pc’s ), verbinding tot internet zit er echter niet in…..

Het lampje van de AE knippert voortdurend oranje. Het ligt ook niet aan de internetverbinding, aangezien ik nu rechtstreeks de kabel vanaf het modem in een van de computers heb geplugd en zo dit topic kan posten. Ik vermoed dat het probleem in de configuraties van de AE zit????
    Wie weet wat ik moet doen om internetverbinding te krijgen via de AE??

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    iJoost

Iets met het MAC-adres van de AE?

Bijdrager
    Ihugo

wat moet ik dan doen?

Bijdrager
    iJoost

Was het niet zo dat je bij @Home het MAC-adres van je router moest doorgeven, of instellen???

Bijdrager
    bgielink

ik heb precies hetzelfde probleem…. ik hoop dat iemand een oplossing heeft

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.