9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

Airport express werkt niet met Huawei modem.

Ik krijg mn AE nog steeds niet aan de praat met mn nieuwe huawei modem. Als ik mn oude thomson modem pak dan doet ie t wel.
    Ook mn printer deed het niet totdat ik handmatig een vast ip aan de printer toewees. Dus een vast ip adres toewijzen aan AE lijkt mij de oplossing?

Kan iemand mij helpen hoe ik de AE handmatig moet instellen?
    ip-adres: van welke apparaat? 192.168.xxx.xxx ?
    Subnetmasker: ?
    Routeradres: van welke apparaat? 192.168.xxx.xxx ?
    Dns-server(s)
    Domeinnaam. ?

Tnx Adriaan.

Bijdrager
    arjankamp

Heb je de AE al een fabrieksreset gegeven? Op deze manier dwing je de AE om een nieuwe verbdinding op te zetten. AE uit stopcontact met een paperclip het grijze knopje indrukken en ingedrukt houden, dan de AE terug in het stopcontact totdat het lampje snel geel gaat knipperen, dan paperclip los en wachten tot je op je MAC de AE weer gevonden hebt? Dan opnieuw instellen om verbinding te maken.

Bijdrager
    palermo

ja maar dat werkt niet. Ik heb al 10000 dingen geprobeerd:-) maar die huawei modem is echt een rot ding:-(

Bijdrager
    arjankamp

en als je bij wijze van test je AE aan de draad met je modem verbind? Dan wel goed? Is het een wifi modem? Of moet je AE er een WIFI van maken als die bedraad aangesloten zit?

Bijdrager
    bartvanderveer

Adriaan,

we doen het volgende …
    sluit je mac aan op het huawei modem (netwerkkabel) en kijk of je op internet komt.
    Bij werkend internet ga je MAC naar systeem instellingen, netwerk, klik links de verbinding aan die op dat moment actief is en rechts in de hoek ‘geavanceerd’. Je krijgt nu een reeks tabbladen, vervolg met TCP/IP
    Daar staan de instellingen die je nodig hebt.
    IPv4 adres van de computer zelf (voorbeeld) 192.168.0.21
    Subnet Masker : 255.255.255.0
    Router : 192.168.0.1
    Op het tabblad DNS staan ook nog 2 ip adressen, die je over moet schrijven.

tot zover deel 1
    ik ga nu jouw verhaal quoten :
    ——–
    Ik krijg mn AE nog steeds niet aan de praat met mn nieuwe huawei modem.
    Als ik mn oude thomson modem pak dan doet ie t wel.
    Ook mn printer deed het niet totdat ik handmatig een vast ip aan de printer toewees. < is het beste

Dus een vast ip adres toewijzen aan AE lijkt mij de oplossing? < Ja, doen ! > uitleg volgt hieronder

Kan iemand mij helpen hoe ik de AE handmatig moet instellen? < Met Airport Express applicatie die de Airport Express zal herkennen op het netwerk.

ip-adres: van welke apparaat? 192.168.xxx.xxx ? < hier vul je het IP adres in van de Airport Express (192.168.0.10 als voorbeeld, omdat 192.168.0.21 al in gebruik is)

Subnetmasker: < 255.255.255.0 (hetzelfde als het ‘masker’ op je MAC

Routeradres: van welke apparaat? 192.168.xxx.xxx ? < (192.168.0.1 net als het router adres van je MAC)

Dns-server(s) < overnemen uit het DNS tabblad uit je netwerk instellingen van je MAC (of overnemen van je Internet aanbieder)
    Domeinnaam. ? < niet nodig
    Tnx Adriaan.

Als je de Airport Express nu vast insteld met de netwerkadressen die je eerst hebt uitgelezen uit je mac en het IP adres hebt aangepast, stel je de AE in als ‘brugmodus’ en je hebt een draadloos toegangspunt in huis, (netwerkkabel uit je modem in de AE en draadloos verder…)
    Denk je wel aan de draadloze beveiliging ?

Bart

Bijdrager
    palermo

Wat een super uitleg Bart, dank je wel… alleen doet ie het nog niet :sad:.

Zit het m hierin?
    Ik kan AE niet in brugmodus zetten als ik verbinding maak met een bestaande netwerk.

Draadloze modus in het tabblad airport.
    bereid bestaand draadloos netwerk uit? ja…
    Dan kan die niet meer in burgmodus gezet worden.

Bijdrager
    bartvanderveer

palermo 20 minuten geleden #
    Wat een super uitleg Bart, dank je wel… alleen doet ie het nog niet .
    Zit het m hierin?
    Ik kan AE niet in brugmodus zetten als ik verbinding maak met een bestaande netwerk.
    Je hebt de AE met een netwerk kabel verbonden aan je router en kan daarna met je mac en airport applicatie je AE niet meer vinden ?

Draadloze modus in het tabblad airport.
    bereid bestaand draadloos netwerk uit? ja…

Nee… Je maakt een draadloos netwerk…Je maakt van een vaste verbinding (de netwerk kabel aan de router en je AE) een brug naar draadloos.

Bijdrager
    KeKo

Ter info:
    Ik had hetzelfde probleem met mijn express/hawei-combinatie.
    Nadat ik de laatste itunes-update heb geïnstalleerd werkt het allemaal opeens weer perfect!

Bijdrager
    joeri26

Ter info: het schijnt aan de Bonjour service te liggen. De Huawei modem ondersteunt dit (nog) niet. Volgens een medewerker van Online komt er één dezer dagen een firmware update. Echter, durfde hij niet te zeggen of het probleem daarmee opgelost is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.