20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    paseun

airport express werkt niet meer ??

Na twee jaar het goed te hebben gedaan, werkt airport express niet meer, gebruik hem alleen voor i tunes om geluid via huiskamerluisprekers te laten knallen, wat nu ?\alles wat in mijn bereik ligt gedaan
    reset, nog een keer reset etc….
    al uren bezig, handmatig , automatisch
    nix helpt, wie helpt mij

?????
    gebruik IMac en ziggo alles in 1 , draadloos routeer etc.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Brandt het lampje groen?
    En als je Airport Configuratieprogramma opstart, komt er dan een foutmelding van de AE? En zo ja: wat staat daar dan?

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je een Ziggo Ubee modem gekregen? (zo ja, als het goed nog maar pas)

Er zijn veel problemen tussen een AE en een Ubee modem.
    Echter doet Ziggo niet moeilijk als je aangeeft dat je problemen hebt, en zullen ze weer een Thomson modem terugzetten wat ze al jaren gebruiken. Die geeft geen problemen.

Bijdrager
    paseun

Hoi,

Lampje knippert oranje, mac herkend de airport wel, doorloop de stappen, wil dat hij contact maakt met mijn bestaande netwerk, zegt dat hij verbinding maakt met een ander netwerk, dan een 2 minuten draaiend wachtstand en hij zegt dat het mislukt is ??

Bijdrager
    paseun

het enig e is dat ik verhuis ben en dat ik nu een ziggo mailadres heb ben geen hetnet meer.

Hij werkt op mijn vorige adres op een windows laptop en nu heb ik een nieuwe Imac en daar werkt hij niet op ???raar toch?
    en als ik nu mijn routeer eruit gooi en een airport extreme- basistation koop, is dan het euvel verholpen ??
    of is er ook een vergelijkbaar apperaat van een andere aanbieder, ik bedoel een airport expres van een ander merk, of ietwat wat hetzelfde kan, muziek draadloos op je boxen laten knallen ??

Bijdrager
    Hansi2124

Niet dat ik weet.
    Ik weet ook niet of je je router er tussenuit moet halen, omdat je niet aangeeft wat voor modem en router je precies hebt. Lees de vraag van SunKeeper en dan lezen we het antwoord wel.
    Oranje knipperen wil in ieder geval zeggen dat de AE niet goed is geconfigureerd.

Bijdrager
    Beech

Je schrijft: “Lampje knippert oranje, mac herkend de airport wel…” Hoe kan de mac de AE herkennen als het lampje niet groen is ????
    Je zult ‘m toch opnieuw moeten instellen op je nieuwe wifi. Als het lampje oranje is haal dan je router eens van de spanning af en na 30 sec er weer op. Misschien dat hij dan je wifi vindt. Dan met Airport configuratieprogramma de AE configureren. Je zult toch een nieuw wachtwoord moeten instellen.

Moderator
    Strifer

welk modem heb je gekregen van Ziggo? die nieuwe alles in een modems speelden ook niet leuk samen met mijn Time Capsule totdat ik Ziggo het router gedeelte van de Ubee liet uitzetten…

Bijdrager
    BettyBoo

@ Strifer, ik heb ook een nieuw modem van Ziggo, Ubee. En dezelfde problemen met m’n Airport Express.

Jouw oplossing is volgens mij alleen bruikbaar wanneer je je computer bedraad aan ’t modem hebt hangen.
    Ik was juist blij al die kabels uit zicht te hebben. Maar draadloos printen kan ik nu wel vergeten.

Heel soms wordt de AE herkend (…) door het Ubee-modem, heel soms kan ik een paar printjes maken, maar over het algemeen doet ie ’t niet!
    Ook Airport configuratie vindt de AE vrijwel nooit.
    Bij Ziggo deden ze het naar m’n gevoel met wat schouderophalen af. Jammer dan…

Misschien gewoon de oude boel weer neerzetten… bodempje + Netgear router, dat ging prima!

BettyB

Bijdrager
    AppleGod

@ BettyBoo

Onjuist Betty. De TC functioneert perfect achter een Ziggo dual band router ( evw 3200).

De Airport Express is bedoelt om muziek te streamen, een printer aan te sluiten of het bereik van
    het netwerk uit te breiden. In jouw geval moet je dus de AE bedraad aansluiten en de printer dmv
    usb aansluiten.

Wil je draadloos dan moet je achter het Ziggo modem/router een TC of een Airport Extreme zetten.
    Mits de AE in wireless range is van de TC of de Airport Extreme kun je gewoon draadloos printen.
    ( je hebt dus dan geen bekabeling nodig ).

Ps. leuke nickname BettyBoo

Bijdrager
    AppleGod

MMMM bedoeld!

Moderator
    Strifer

Als de AE in brugmodus gezet wordt, verliest het dan de functionaliteit van draadloos printen en draadloos muziek streamen?

Bijdrager
    BettyBoo

@AppleGod. Leuke naam heb ik hè?:-)

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Daar werd me verteld dat de router-functie van het Ubee-modem uitgezet moest worden om de AirportExpress zijn werk te laten doen zoals ik ‘m altijd gebruikte. Dat is ook zoals @Strifer in zijn post meldt. Maar dan heb je dus geen draadloos internet meer!
    Dus weer gebeld en de router-functie weer aan laten zetten.

Het enige dat ik wil is draadloos printen via de AE.
    De oplossing zou dus zijn dat ik de AE en de printer naast mekaar in de gangkast zet… bij de modem/router?… Beetje raar:cool:

In de ‘oude’ situatie had ik een modem + Netgear-router in de gangkast, oude HP-printer met USB aan de AirportExpress in m’n kantoortje en de iMac sleep ik als een laptop met me mee door het hele huis…. Ik kon zo overal de printer aansturen.
    Nu met het nieuwe Ubee-modem/router lukt dat dus niet.
    Zou ik de Netgear-router er weer tussen kunnen zetten – in plaats van een Extreme of TC – of praat ik nu wartaal?

:grin: BettyBoo

Bijdrager
    paseun

Morgen allemaal, heb het nog steeds niet voorelkaar, ik zie nu dat het probleem over draadloos printen gaat, maar ik wil gaarne een oplossing voor het streamen van muziek via i tunes naar mijn luidsprekers
    enfin, als ik nu de modem van hetnet er weer tussen zet, kan dat met een ziggo abonnement ?? en het uitzetten van de ziggo modem (I routeer gedeelte ) word afgeraden omdat inderdaad bettboo ik geen draadloos internet meer heb,

enfin, zijn er ook vergelijkbare producten als een airport express ?> en ik zou graag willen weten of een airport extreme mijn oplossing is ??

succes,

en alvast bedankt::sarcastic:

Bijdrager
    BettyBoo

@paseun, de Airport Express kan je voor printen EN streamen gebruiken, zoals @AppleGod al aangaf.
    misschien zou streamen voor jou wel werken op de manier die AppleGod noemt… Heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Ik ga denk ik een Extreme erbij aanschaffen…. arme portemonnee…:cri:

BettyBoo

Bijdrager
    AppleGod

@paseun

Als je muziek streamen heel snel voor klaar wilt hebben doe je het volgende. Zet achter jouw ziggo
    modem/router een airport extreme en aan sluiten met cat6 kabel want dan ben je gelijk klaar voor de toekomst. Daarnaast koop je een airport express.

Met het ziggo modem/router kun je 2 dingen doen. Je schakelt in ieder geval het Wifi gedeelte uit en
    haalt de vinkjes weg bij Firewall en Ip Flood in het modem bij Tab beveiliging. De airport extreme sluit
    je aan op de ziggo. Extreme configureren en je bent klaar. De airport express verbindt je met de
    versterker. Daar heb je en Tos Link kabel voor nodig. Dan pas steek je de express in het stopcontact.
    Na enige tijd zie je de express in airport config. prog. vrschijnen. Het mooie is dat je verder niets hoeft
    te configureren want airplay werkt direct. Open Itunes, kies een muzieknummer en klik op het driehoekj( je ziet dan de naam van de express ) en klik weer. Et Voila…muziek.

Er zijn mensen die in bovengenoemde opstelling toch last van storing hebben. Je hebt een ziggo modem/
    router en airport extreme router. Daarom kiest men er wel eens voor het router gedeelte van Ziggo te
    laten uitschakelen. Klantenservice bellen 1200 en klaar. Alleen de extreme is dan nog router en de Ziggo
    alleen modem.

Bovengenoemde suggestie is echter niet goedkoop. Extreme kost iets van180 euro, express 79 en de
    kabelset 40.

Ander oplossing: google eens op Sonos. Wordt ook door veel mensen gebruikt voor muziek streamen.

Succes!

Bijdrager
    SunKeeper

1 ding nog: De AirPort Express moet je dan draadloos even laten verbinden met de AirPort Extreme.

”Breid bereik draadloos netwerk uit” is nog een betere keuze. Even de draadloze netwerkgegevens invullen en klaar.
    Geeft namelijk het voordeel dat je niet steeds hoeft te schakelen: of internet of AirPlay.

Als de Express het bestaande netwerk uitbreidt vormen ze samen 1 netwerk en dat werkt toch een stuk makkelijker.

Bijdrager
    AppleGod

@BettyBoo

Betty ik vin je naam leuk maar ook heel origineel!

Die jongens van ziggo halen dingen door elkaar heen. Zij gaan ervan uit dat jij de express gebruikt als
    router en daarom adviseren zij om het router gedeelte van de Ziggo uit te zetten en dat is nu net
    niet de bedoeling omdat je dan geen wireless signaal meer hebt.

Waarom een airport extreme. Apple werkt nu eenmaal beter met Apple dan met andere randapparatuur en
    je hebt al een Imac en een express. Daarnaast is het Wifi signaal van de Extreme een stuk beter als dat
    van de ziggo. Beiden zijn overigens dualband, 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Als je de mogelijkheid hebt, zet de extreme dan niet in de meterkast. In een meterkast hangt een
    magnetisch veld en dat remt wireless internet af. Met andere woorden, de snelheid en bereik worden
    minder. Gebruik als verbindingskabel een cat6 want de nieuwe extreme generatie 5 is geschikt voor
    450 Mbits internet snelheid. Neem je nog eens een sneller abo dan ben je al klaar.

Heb je de zaak eenmaal aangesloten dan kun je ziggo bellen en het router gedeelte weer laten
    afzetten. Express in het stopcontact en printen maar.

Helaas zijn Apple producten niet goedkoop.

Als je nog wat wilt hoor ik het wel.

Bijdrager
    AppleGod

@BettyBoo

Sorry Ik vind.

Bijdrager
    AppleGod

@Sunkeeper

Sunkeeper help mij even. Ik heb thuis de express met tos link aangesloten op mijn Bose SR1. Daarna in
    het stopcontact en gewacht tot de express in mijn airport config. prog. verscheen op mijn Imac. Dan
    heeft hij toch al contact met in mijn geval de TC. Ik heb hem totaal niet geconfigureerd. Werkt vlekkeloos
    van IMac, iPad of Iphone. De App StreamIt all is ook wel leuk voor radioliefhebbers. Doet het prima op een Ipad.

Daarnaast heb jij de express ook opgenomen in jouw internet netwerk dit vanwege breid bereik uit.
    Ik heb dat ook uitgeprobeerd ondanks het feit dat apple dit ontraadt. Werkt prima. Heb echter het internet
    na verloop van tijd toch weer uitgezet op die express. Boven heb ik een express hangen ( draadloze printer
    en internet ). Door te testen met iStumbler kwam ik er achter dat het signaal van mijn TC en de express
    boven flink beter werd als ik het internet op de airplay express weer uitzette. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Ps. kwartje is gevallen; begrijp nu wat je bedoelt met schakelen tussen internet en airplay.; weer wat
    geleerd: DANK!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.