4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    matsiemeel

Airport Express werkt niet goed met Ziggo modem & muziek is dof

Hi,

Ik heb een Ziggo Modem. Als ik daar de AE op aansluit dan krijg ik met veel moeite wifi in de lucht. Zodra wifi lijkt te zijn gelukt en ik open een 2e internetpagina, dan klapt de verbinding eruit. Kortom, een erg wisselvallige situatie.

En mijn tweede vraag: ik had AE gekocht om juist muziek te streamen naar mijn wat oudere stereo. Nu schrok ik van de doffe kwaliteit muziek, terwijl de stereo zelf echt zeer scherp geluid produceert. Ik lees echter overal dat AE juist erg goede kwaliteit muziek moet geven, dus begrijp niet waarom dit bij mij niet werkt.

Ik verwacht juist van Apple superieure producten, maar dit is tot nu toe een hele slechte ervaring. Ik kan het slecht rijmen. Iemand een idee?

Matthijs

Bijdrager
    csteelooper

Heb je een Ziggo-modem met Wi-Fi? Zo ja, zet dan op het Ziggo-modem de Wi-Fi functie uit, en probeer daarna nogmaals de Wi-Fi functies van de AE te gebruiken. Je hebt waarschijnlijk te maken met een kanalenconflict (lees: beide Wi-Fi netwerken zitten op hetzelfde kanaal). Je zou dus in theorie het kanaal van één van die netwerken aan kunnen passen, maar in de gemiddelde thuissituatie is sowieso maar één Wi-Fi netwerk nodig. Daarom raad ik je aan de Wi-Fi functies in de Ziggo-modem uit te schakelen.

Aanvulling: als je de Wi-Fi functies op je Ziggo-modem uitschakelt, moet de AE uiteraard bedraad in het netwerk komen te hangen. Tevens is de AE dan best de ENIGE router in het netwerk. de configuratie wordt dan dus: ZM >> AE >> [computers]. Tot aan de AE loopt alles bedraad; de AE verzorgt de Wi-Fi structuur.

Bijdrager
    Rickje

Daarnaast zit qua geluidsuitvoer een gecombineerde analoge en digitale poort in de AE. Voor de beste kwaliteit moet je dus een optische kabel gebruiken die van je AE naar je stereo gaat.

Vraagje: Je stereo geeft haarscherp geluid, hoe produceert ie dat? Vanaf een CD? Koptelefoon van je iPod?

Stereo met CD kan bijvoorbeeld beter geluid geven in vergelijking met een AE die via een slecht analoog-kabeltje naar je stereo gaat…

Tot slot, een apparaat is pas superieur als je het op de juiste manier (voor jou) gebruikt (vind ik). Dus laten we dat oplossen ipv Apple de schuld te geven, want uiteindeiljk is AE gewoon een leuk veelzijdig apparaatje.;)

Bijdrager
    BettyBoo

kijk…

Misschien heb je hier wat aan.

Mmmm, krijg de link niet werkend, maar er zijn dus diverse topics hierover.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.