6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bladerunner

Airport Express wel verbonden maar AirTunes werkt niet.

Ik heb al een soft- en hardreset van de Airport Express geprobeerd maar AirTunes werkt niet meer.

Bij het opstarten van iTunes krijg ik na de melding ‘verbinden met Woonkamer’ de bibliotheek te zien en kan ik kiesen uit muziek via iMac of AirTunes (Woonkamer).

In het iTunes display lees ik dan de melding ‘verbinding maken met AirTunes luidsprekers’, maar helaas werkt het niet.

Ook het Airport-hulpprogramma geeft de melding dat deze de configuratie van het basisstation niet kan lezen.

Signaalsterkte is uitstekend, status: Verbonden met ‘Apple Network xxxx’

Iemand een idee, misschien door de warmte?

Bijdrager
    ibobi

Hetzelfde probleem had ik laatst ook, maar dan bij het afspelen van iTunes via Airport Express in combinatie met Airfoil. Hier was de oplossing om Garageband te starten.

Bijdrager
    macpro

Ik gok op IP adressen van de Airport die afwijken van de rest van het netwerk.
    Zeker als je zelf IP adressen uitdeelt en je voert een reset van de Airport uit komt het voer dat die twee in andere IP subnetten praten en mekaar daardoor niet goed genoeg kunnen vinden.
    Misschien is dat bij jou het geval.

Bijdrager
    bladerunner

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb alles nog eens goed nagekeken maar niets werkt.

Vandaag heb ik contact opgenomen met AppleCare en de Airport Express wordt nog deze week omgeruild.

Richard

Bijdrager
    koolenboer

Brand het lampje op de AIRPORT EXPRESS groen ?
    Want ik heb dit zelfde probleem ook gehad en het had te maken met ip adressen
    Je kunt zien als er problemen zijn als het lampje dus niet groen brand

Bijdrager
    bladerunner
    ”koolenboer”

Brand het lampje op de AIRPORT EXPRESS groen ?
    Want ik heb dit zelfde probleem ook gehad en het had te maken met ip adressen
    Je kunt zien als er problemen zijn als het lampje dus niet groen brand

Bedankt voor de reactie maar hier kan het probleem ook niet zijn.

Het lampje knippert oranje en dat is ook normaal voor mijn opstelling, ik gebruik de AirportExpress namelijk alleen voor AirTunes.

Zojuist heeft UPS de nieuwe AirportExpress geleverd (snelle service door Apple) alles werkt weer zoals het moet.

En ja . . . . . ook dit lampje knippert oranje. :evil:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.