22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Josh_b

AirPort Express wat een rotzooi (opgelost)

Ik was net mijn airport express (nog met G snelheid) weer aan het aansluiten. Maar ik krijg hem niet meer via WDS aan mijn Airport extreme (oude ronde) gekoppeld. Elke keer zegt ie dat er een fout opgetreden is waarna mijn hele netwerk in puin ligt. Weet iemand wat er mis is met het beesje ?

Bijdrager
    Ducky_Inc

Rotzooi? Of onwetende gebruiker…….Yeah :apple:

Bijdrager
    Josh_b

Hoezo onwetende gebruiker !? ik gebruik die express al meer dan 1.5 jaar.
    Maar sinds die laatste updates werkt het allemaal niet meer als het ooit werkte. Toen had je het zo ingesteld, maar nu is het gewoon puur gezeik

Bijdrager
    Yaris

Wat is de foutboodschap precies?

Bijdrager
    Josh_b

Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens de configuratie van dit draadloze Apple apparaat voor een WDS. Stop Airport-Configuratieprogramma en probeer het opnieuw

En dat opnieuw proberen werkt dus ook niet:P

Bijdrager
    Yaris

Zie Airport Extreme not working after firmware update. Enige oplossing is terug te gaan naar de vorige firmware.

Uploading old firmware is actually really easy. All you do is select your base station from the list in Airport Utility, and under “Base Station” choose “Upload Firmware.” From there you can select which firmware version to upload (old or new) from a drop down box.

Bijdrager
    Josh_b

Ik ga het eens proberen, maar wel een uiterst slechte zaak van Apple. Testen ze niet eerst even of hun producten met een andere firmware nog wel functioneren.
    Edit: de Extreme is een versie terug maar dit helpt niet. De express kan ik niet eens terug krijgen naar een eerdere versie. Dan krijg ik weer allemaal foutmeldingen.

Bijdrager
    defores

Haal je Airport van de stroom, druk de reset knop in en hou deze ingedrukt en sluit deze dan te gelijkertijd aan op de stroom.
    Vervolgens kijk je of de Airport groen gaat branden, zo niet werk dan nogmaals de firmware update bij.
    Reset je instellingen even naar standaard en de kans is heel groot het weer normaal werkt.

De Airport is geen rommel maar draadloos internet is even wat complexer dan een UTP kabeltje aanleggen.

Bijdrager
    Josh_b

Als Apple updates ter beschikking stelt dan ga ik er van uit dat die gewoon werken. En als ze niet werken dan moeten ze die niet naar mijn Extreme en Express sturen

Bijdrager
    Josh_b

Ik krijg het niet meer werkend, dan moet Apple dit maar gaan oplossen. Zij hebben het tenslotte veroorzaakt. Ik zal ze eens mailen

Bijdrager
    defores

Maar als jij alleen software of firmware updates uitvoert dan gaat dat dus niet op.
    Je moet van tijd tot tijd dit bijhouden. En als een firmware update mislukt is voer je deze gewoon opnieuw uit.
    Simpel door een harde reset en via je configuratie de firmware update opnieuw uit te voeren.

Vermoedelijk was er dan al iets eerder mis met je instellingen ook al leken ze goed te staan.
    Het hoeft nog niet altijd zichtbaar te zijn.

Ik heb je hier boven uitgelegd hoe je het kan oplossen.

———————————————————————
    Maak eerst een checklist:
    – firmware up-to-date?
    – software up-to-date?
    – brand het lampje groen, of knipperd deze oranje (zie help bestand voor de betekenissen van de statussen).
    – zijn je ip-instellingen wel goed ingesteld, zijn er geen mac-filters van toepassing?
    – werkt mijn internet wel als ik de mac rechtstreeks op de modem aansluit.
    ———————————————————————-
    Reset eens naar fabrieksinstellingen
    Reset standaard instellingen
    Controleer of de Airport weer herkenbaar is en groen gaat branden.

Ik vind je iets te vroeg juichen om meteen te roepen “het werkt niet meer”.
    Ik raad je aan om wat meer in te verdiepen in de materie en de handleidingen door te lezen.

Bijdrager
    Josh_b

Alles wat tot net up-to-date. Maar het werkt gewoon niet. Heb ze al tig keer gereset (d.m.v het knopje) ook al naar de vorige firmware gezet. Allemaal geen effect. De instelling heb ik gewoon zo staan als ze altijd stonden

Bijdrager
    defores

Welk kleur geeft het lampje? groen of oranje?
    Knippert deze?

Want zo te zien kan je wel via Airport configuratie scherm er gewoon erbij.
    Dan lijkt het er sterk op dat de Airport functioneert.

En hoe stonden ze altijd? want na een reset worden dit weer standaard instellingen zoals bij de aankoop.

Bijdrager
    Rolf

Misschien een open deur…..maar je probeert je WDS toch wel via ethernet te herstellen….toch ? Je airports moeten via ethernet aan je machine hangen om WDS te kunnen configureren…..

Bijdrager
    Josh_b

De Extreme doet het gewoon, want ik kan nu ook internetten;)
    Maar zodra ik de Express er via WDS aan probeer te hangen gaat het mis.
    Ik heb de Express nu aan de ethernet kabel aan mn macbook hangen

Bijdrager
    Mendoza
    Bijdrager
    Venerabilis
    ”Rolf”

Je airports moeten via ethernet aan je machine hangen om WDS te kunnen configureren…..

Dit is onzin, ik heb vorige week nog een 4 tal airport apparaten in WDS gezet zonder een enkele kabel..(oudere en nieuwere airports extreme en express). belangrijkste is dat je de lijst van toegestane remotes van te voren toevoegt aan de WDS remotes lijst bij de Main WDS..

Bijdrager
    Josh_b

Bedankt Mendoza, ik zie nu eindelijk een groen lampje op de Express. Nu moet ik alleen nog zien te krijgen dat ze in brugmodes werken. Zodat ze het IP van het modem krijgen. Alleen ik kan dat niet echt vinden.

Edit: Gevonden, ik kan onderhand niet geloven dat het nu werkt. Helaas werkt het niet zo makkelijk als Apple de mensen doet wijsmaken. Ik raak hier geen setting meer aan voordat alles in puin ligt. Bedankt voor de hulp allemaal.

Bijdrager
    avehome

Met andere woorden… het is dus meestal niet de hardware die faalt, maar de gebruiker.
    Klinkt misschien hard, maar het is zo makkelijk om altijd de hardware de schuld te geven.
    Dus dat Apple rotzooi maakt kan er bij mij niet in.

Bijdrager
    Josh_b

Nou ik ben er nog steeds niet tevreden over hoor. Ze doen net of het heel makkelijk is allemaal. En het werkt nog steeds niet perfect ik moest alles handmatig doen via de setup werkt het niet.

Bijdrager
    Brimme

wat is nou precies het voordeel van een wds netwerk?
    ik heb 1 extreme en 2 expresse (1N en 1G)

ik heb ze ingesteld op maak verbinding met netwerk dus volgens mij alleen als ik muziek stream met airtunes gebruikt hij hem.

krijg ik een snellere verbinding naar mijn timemachine als ik een wds netwerk aanmaak?
    of wordt dat langzamer omdat ik 1g express in mijn netwerk heb,

Bijdrager
    Josh_b

Het voordeel is dat WDS je signaal versterkt. Alleen als je computer dan verbinding maakt met het relay of remote station halveert de snelheid. Maar hier is WDS toch beter omdat het signaal niet overal even goed is.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.