15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Airport Express, vragen

Hallo,

Ik wil graag een Airport Express aanschaffen en deze aansluiten naast mijn router. Dit is mogelijk maar ook wil ik op de Airport Express een harde schijf aansluiten van WD en deze wil ik straks graag benaderen via de Apple TV 2. Is dit mogelijk? Ook vroeg ik mij af of het straks mogelijk is om eventueel 1080P of 720P HD films te streamen naar de Apple TV 2? Dit kan door de Apple TV 2 te jailbreaken maar mijn vraag is dan of ik daar snel internet voor nodig of niet? Ik heb een Asus router. Alvast bedankt.

Bijdrager
    pim939

Je kunt geen hdd aan een airport expres koppelen. Dit kan wel aan een airport extreem

Bijdrager
    Afroman

Aan de Express kan je enkel een printer aansluiten en Airplay.
    Op de Extreme kan je weer een printer en een harddisk(beiden tegelijk met een hub) aansluiten, maar dan heb je weer geen Airplay.

Bijdrager
    fatboysmart

Volgens mij heb je op een Extreme wel degelijk airplay als je een Apple TV2 gebruikt. Je kunt hem alleen niet rechtstreeks aansluiten op je versterker om audio te streamen. Hij heeft namelijk geen audio uitgang zoals de Express.

En op een Express kun je inderdaad geen harddisk aansluiten.

Wat betreft de snelheid… Ik stream zelf alles draadloos over mijn Airport Express (N) van mijn iMac naar de Apple TV2, en dat gaat prima.

Bijdrager
    arjankamp

Om draadloos te streaken naar je Apple TV is het beter om een snelle verbinding te hebben. Aan de draad is het snelste of je zorgt voor een overdracht snelheid van 5 ghz. Kijk eens bij deze overzichtelijke link: http://www.apple.com/nl/wifi/

Bijdrager
    exilim

Apple TV2 kan hardwarematig alleen 720p aan en dat kan gewoon gestreamd worden. Hij kan wel 1080p afspelen alleen wordt dat softwarematig doorgezet

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij heb je op een Extreme wel degelijk airplay als je een Apple TV2 gebruikt.

Nee, want AirPlay werkt zonder tussenkomst van een router. Dat is de hele grap van AirPlay tegenover AirTunes

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb toch gekozen voor een Airport Extreme waar ik meer aan heb. Deze zet ik achter mijn Asus router als dit mogelijk is? Op de Asus router zet ik het draadloos verzenden van het signaal uit en daarvoor wil ik de Extreme gaan gebruiken. Dit is mogelijk? Ook wil ik dan het 2.4 Ghz en 5 Ghz gaan gebruiken. Zijn er nog tips daarvoor of heeft iemand een tutorial ergens? Nogmaals bedankt.

Bijdrager
    AmorBrazil

Werkt prima. Deed ik jaren op die manier.
    Nooit geen problemen gehad.

Bijdrager
    arjankamp

Waarom de asus routeren nog laten staan als je extreme die taken perfect ook kan? Scheelt weer een kastje! Kijk eens op de website van appletips.nl en zoek op instellingen voor 5 GHz op airport. Nuttige tips voor je om eea in te stellen. Ook kun je nog een extra harddisk aan je extreme hangen voor je backups. Soort van timecapsule heb je dan.

Bijdrager
    AmorBrazil

@arjankamp; Externe Hard disk aan je Airport Express??
    Dacht ’t niet.
    Want het gaat hier over een Express en niet over een Extreme.
    Duh.

Bijdrager
    arjankamp

@amorbrazil: chrismax schrijft “ik heb toch gekozen voor een airport extreme waar ik meer aan heb!” extreme kan wel een HD aan en Express niet.

Bijdrager
    arjankamp

@amorbrazil: chrismax schrijft “ik heb toch gekozen voor een airport extreme waar ik meer aan heb!” extreme kan wel een HD aan en Express niet.

Bijdrager
    ChrisMax

@arjankamp; Omdat ik nog een ADSL router/modem (Asus) heb waar twee stekkertjes in gaan kan ik deze dus niet vervangen door de Airport Extreme. Hier baal ik wel een beetje van maar ga de AE nu in Brigde modus gebruiken. Heeft iemand hiervoor een tutorial/handleiding? De Asus router is nu ook wireless maar heb al gezien dat ik dat uit kan zetten. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten voor wat betreft de Asus router of AE? Thanks!:)

Bijdrager
    arjankamp

is je ASUS je modem en router in 1? Dan kun je die IDD niet vervangen. Dan hang je daaraan je Airport Extreme. De rest van de handleiding of tutorial vind je door te googlen en dan vind je de nederlandse handleiding en een aantal opzet mogelijkheden voorzien van tekening.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.