4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    koekiewous

Airport Express vraagje.

Misschien had ik een verkeerde verwachting van de airport express, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het apparaat los (dus niet met UTP kabel aan router) te kunnen gebruiken.

Ik kan het dingetje niet eens configureren zonder dat ik hem aan de router hang (steek ik hem gewoon in een stopcontact dan kan ik hem gewoonweg niet vinden) hang ik hem er wel aan dan kom ik heel erg ver (kan er zelfs op “inloggen” met de Mac) maar wil ik hem na configuratie loskoppelen (dus UTP kabel eraf) dan is hij weer volledig zoek (via Airport-Configuratieprogramma op de Mac zowel als een Ubuntu of Windows Machine onvindbaar).

Ik wil het apparaat in het stopcontact bij mijn versterker inpluggen en dan via een computer met iTunes mijn muziek draadloos naar de versterker zenden, daarnaast zou het dus handig zijn als ik als ik in de woonkamer en of tuin ben tevens de Express als inlogpuntje kunnen gebruiken ipv de router in de meterkast, maar ben dus niet van plan een kabel te trekken van datzelfde punt naar de router in de meterkast.

Heb ik te hoge verwachtingen gekoesterd?

Bijdrager
    Georgio_R

Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb je de airport ingesteld dat elk apparaat met een mac-adres aangemeld moet worden?
    Want dan moet je eerst je eigen mac aanmelden.
    Zodra je 1 mac adres hebt ingevoerd is de airport alleen nog maar door dat apparaat te benaderen.
    Zelf heb ik er nu niks ingevuld en nu werkt het prima. Ik kan nu met elk wifi apparaat in huis inlogen.

Bijdrager
    N-Freak

Je moet hem dan zo instellen dat hij je netwerk uitbreidt. Alleen geeft datniet altijd de beste performance. Ik raad het dan ook aan een WDS aan te maken. Mits je hoofdrouter dat ondersteund.

Meer info over WDS kun je op wiki wel vinden en als je het instelt druk dan ook eens op de vraagtekens in het config programma. Zorg overigens ook dat je draadloze clients toestaan aanvinkt.

Ik heb een soortgelijke opstelling:

Zolder – Time Capsule (Hier komt de kabel binnen), WDS ingesteld als primair (basis station)
    1e verdieping – AirPort Express (zit in het stopcontact zonder enig draadje en uiteraard draadloos configbaar), WDS ingesteld als extern (basis station)

Dus ik heb overal in huis goed bereik en een prima snelheid.

Op deze manier heb ik dus 2 routers op 1 netwerk.

Ik kan nu zelfs de 1 op n only zetten en de ander op g only.

Bijdrager
    koekiewous

Dit lost het toch niet echt op.

Ik heb zelf ook al een Extreme (en Time Capsule) in huis, dus het is niet dat het me allemaal niets zegt, ik blijf het alleen erg vreemd vinden dat het apparaatje niet gezien wordt totdat je met een kabeltje de express aan een van de andere netwerk apparaten hangt, vervolgens kun je er echt van alles mee doen, maar zodra je het utp kabeltje dan weer los maakt is de express weer volledig zoek.

Gek apparaat :oops:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.