10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Timvoskamp

Airport Express verbinding versterken

Hallo,

ik heb beneden in de woonkamer een UPC router/modem staan, maar die geeft niet genoeg signaal om in het hele huis (tuin, zolder, badkamer) gebruik te kunnen maken van het draadloze netwerk. Nu heb ik vandaag een airport express gekocht en deze ingesteld op “draadloos netwerk uitbreiden” ik heb de AE verbinding laten maken met mijn wifi-netwerk. Hij geeft in het configuratie programma aan dat hij het moet doen. De AE staat in mijn slaapkamer ( aan de andere kant van het huis), want vanaf daar zou hij genoeg signaal kunnen geven voor de badkamer, zolder en tuin.

Maar als ik voor de AE staat zeggen mijn iPhone en iPad dat ik amper signaal heb.

Hoe los ik dit op?

gr Tim

Bijdrager
    neokb

Als ik me goed kan herinneren kan dit niet met een Aiport op een ander merk wireless router. Je airport kan wel verbinding ermee maken en dan gebruiken als bijvoorbeeld airplay station of print station. Maar uitbreiden gaat alleen als je netwerk volledig uit apple routers bestaat. Of je moet een kabel in je express pluggen en dan kun je natuurlijk wel je netwerk uitbreiden. Ga in dat geval hiervoor
    http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa411kit-av500-mini-powerline-adapter-startset/1003004012332711/?Referrer=ADVNLGSA0020131003004012332711
    Werkt als een zonnetje.

Het zwakke signaal op je iphone is nogsteeds het signaal van de router beneden omdat de airport het netwerk niet uitbreid maar er alleen deel vanuit maakt.

Bijdrager
    Timvoskamp

Dus met een kabel moet het wel lukken? Zou je uit kunnen leggen hoe dat werkt want ik heb er nu een kabel inzitten.

Bijdrager
    fred44nl

als je er nu een kabel in het zitten, dan is de AE verkeerd ingesteld.
    je zegt: “draadloos netwerk uitbreiden”
    dat moet zijn “maak nieuw netwerk aan”
    ook moet je DHCP en NAT uit zetten.

Bijdrager
    Timvoskamp

Moet mijn internet kabel in de WAN of LAN ingang in mijn AE?

Bijdrager
    Timvoskamp

Ik heb een “nieuw netwerk aangemaakt” en DHCP en NAT uitgezet. maar nu heb ik alsnog 2 netwerken. “UPC99…..” en “Airport Express” UPC router staat beneden en de AE op de bovenverdieping.
    Maar ik wil eigenlijk in plaats van 2 netwerken, één netwerk met een versterkt signaal. hoe kan ik dit doen?

Bijdrager
    fred44nl

als je één netwerk wil, dan moet je beide netwerken dezelfde naam en wachtwoord geven.
    dat werkt perfect met AE’s, maar of het ook gaat met een UPC-modem/router en een AE, dat betwijfel ik.

Bijdrager
    neokb

Wat je wilt gaat niet helaas je moet als volgt tewerk gaan.

1: je koopt een signaal versterkter voor de upc router die bestaan en dan heb je 1 netwerk, deze zijn niet al te duur.
    2: Je sluit de AE aan op de kabel, ik denk dat je hem in bridge modus moet zetten aangezien de UPC router je router is, en je moet zeggen maak nieuw netwerk aan. Maar het blijven twee aparte netwerken, je kunt misschien wel dezelfde naam en ww geven als dit niet met elkaar gaat conflicteren maar ik vrees wel eigenlijk. Dus als je op zolder of in de tuin zit moet je je opnieuw aanmelde bij de AE en als je beneden zit bij de UPC router.
    3: Je koopt nog een Airport bijvoorbeeld een express of een extreme die zet je beneden bij de router van UPC neer, hierop zet je het wifi signaal uit en je laat hem dus alleen als router werken. Vervolgens configureer je eerst deze airport en laat je je AE op deze router aanmelden en het netwerk uitbreiden. Dan zitten ze dus in 1 netwerk en regelen je apparaten zelf op welke ze aanmelden.

Kortom je moet alles van apple hebben, of alles van een ander merk maar met elkaar combineren gaat niet.

Bijdrager
    Timvoskamp

Waar koop ik een signaalversterker voor de upc router?

Bijdrager
    El Troubadour

Hallo,

Ik zie dat dit een oude topic is maar probeer het toch. Ik heb zoals neokb aangeeft een upc modem van upc in bridge mode staan met daarop bekabeld een airport extreem als router. Ik heb hierop 2 airport express op aan gesloten als bereik versterker. Echter is het bereik op de andere verdiepingen nog steeds heel zwak. Als ik in airport configuratieprogramma kijk zie ik bij beide express modules dat ze verbonden met het netwerk zijn, maar de verbinding is onbekend.

Enig idee wat er hier fout gaat en hoe ik dit op kan lossen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.