7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vluggie

Airport Express verbinden met WIndows 7

Mijn oude Eminent Router heeft het begeven. Ik wil graag een Airport Express kopen.

Ik beschik zelf over Macbook 15 inch Retina uit 2012 en een Iphone 5 en Apple TV.
    Dit schijnt allemaal prima samen te werken.

Daarnaast hebben mijn vrouw en ik een Windows 7 laptop voor thuiswerk,
    We kunnen en mogen op deze laptops geen software installeren.

Mijn vraag is dus… Als ik via mijn Mac de Airport Express heb ingesteld, kan ik dan zonder verdere software installatie verbinding maken met de Windows laptops met de Airport Express?

Bijdrager
    MacFly

Ja, dit is geen probleem. Werk thuis met een vergelijkbare setup zonder problemen.

Bijdrager
    Joffry

Je moet dan dus wel configureren met het configuratieprogramma op de Mac.

Bijdrager
    GoeieDag

Da’s eenmalig. Maar dan nog: het kan ook op de pc. Zie hier: AirPort Utility 5.6.1 for Windows

Bijdrager
    Joffry

@ GoeieDag: Zij mogen op de Windows laptop geen software installeren !

Bijdrager
    FloorvN

configureren van apple airport apparateur kan tegenwoordig via de Mac,windows-PC of met IOS apparaat !

dus ruime keuze, je kan hem dan dus gewoon configureren met de Mac of met een iPhone bijv. de windows PC kan gewoon verbinding maken met de airport express, maar heeft niet de mogelijkheden om hem dan te configureren.
    Tenzij er rechten worden gegeven aan die gebruiker, om software zoals airport configuratieprogramma te installeren..
    Dan kan de Windows PC hem ook nog configureren..

Bijdrager
    Vluggie

Het is gelukt. Toch nog wel met enige moeite. Ik heb een modem van Ziggo en die wilde niet 1,2, 3 het signaal doorgeven.
    Na contact met Ziggo en een aantal handelingen om een zogenaamd Macadres toe te kennen is het uiteindelijk gelukt.

Dank voor jullie info.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.