6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Papple

Airport express verbinden met Airport express

Beste Leden,

Ik loop tegen een probleem aan met mijn AirPort. De een (2e gen.) zit aangesloten op mijn modem en router met NAS en Apple TV. Dit werkt perfect. Nu wil ik een computer zonder ingebouwde wifi ontvanger op zolder via een tweede AirPort (1e gen.) verbinden via het netwerk. Dit lukt mij niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt

Bijdrager
    duc.sebas

Hoe staat de tweede AirPort ingesteld? Deze heb je neem ik aan verbonden via utp aan de desbetreffende computer. Om wat voor computer/os gaat het?

Bijdrager
    Papple

Ja hij is via een utp kabel aangesloten. De computer is een Imac G4 (bolletje) Maar als ik hem op mijn macbook aansluit werkt het ook niet. De instellingen staan op verbinden met netwerk.

Bijdrager
    duc.sebas

Volgens mij heb ik je valse hoop gegeven, een AirPort Express kan je niet als ‘ontvangend’ wifi apparaat gebruiken. Het verbinden met netwerk is om hem bijvoorbeeld als ‘Airplay’ apparaat te gebruiken.
    Je zult in dit geval dus een ‘Wifi dongle’ moeten kopen. Let bij de aanschaf wel op dat jouw Imac G4 de juiste drivers heeft.

In dit geval heb je dus nog een AirPort over, leuk om mee te airplayen!

Bijdrager
    Hydræ

Klopt helemaal, het blijkt dat je Airport Express niet als ontvanger gebruikt kan worden om een wifi signaal door te lussen naar ethernet, alleen als zender. Daarentegen kun je wel verbinden met een bestaand wifi netwerk om je Airplay muziek te beluisteren via de audio uitgang, of te kunnen printen via de USB poort.

Inactief
    Anoniem

Volgens mij kan het wel, maar dan moet je instellen dat je het netwerk wilt uitbreiden.

afhankelijk van de instellingen kan de Ethernet-poort functioneren als een LAN-poort (gedefinieerd als eenvoudige brug of voor het delen van uw internetverbinding via NAT, Network Address Translation), of als WAN-poort (verbonden met uw internetaanbieder of upstream-router). Het kan echter nooit tegelijkertijd als beide fungeren zoals het originele AirPort-basisstation (Graphite) dat kan. Wanneer AirPort Express gebruik maakt van NAT, fungeert de Ethernet-poort als WAN-poort. Wanneer het is ingesteld als extern WDS-station, kan het fungeren als LAN-poort.

Zie verder: Veelgestelde vragen over Airport Express

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.