19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Airport Express valt soms weg

Hallo,

Ik heb regelmatig als ik muziek in iTunes afspeel over mijn Airport Express, dat het geluid stopt. iTunes lijkt niks in de gaten te hebben, want het is niet zo dat de muziek wordt gepauzeerd.

Het helpt dan om de muziek op pauze te zetten en een seconde later te hervatten, maar soms gebeurd dit een paar keer vlak achter elkaar.

Het is dus vrij irritant om continu de muziek te pauzeren en te hervatten, want buiten de handelingen om mis je iedere keer toch wel een seconde of 3 van het nummer. Waar ligt dit aan?

Router: Fritzbox Fon WLAN 7170 Annex A (802.11g)
    Airport Express: Nieuwste, dus met 802.11n
    Mac: MacBook Pro, 2.66 gHz C2D, 15 inch (dec 2009)

Inactief
    Anoniem

ligt je AE soms verborgen achter een hoop troep of ligt ie in een doos of kastje ? (snoeren etc. ??

Bijdrager
    Chorro

Nee, hij ligt wat dat betreft los. Moet er wel bij verklappen dat de router op de beneden verdieping staat en de AE op zolder. Maar ik heb met mijn Mac (802.11n) vol bereik en ook mijn 3GS met 802.11g heeft hier geen problemen.

Bijdrager
    Lapdog

Buffergrootte in itunes voorkeuren/geavanceerd vergroten wil ook nog wel eens helpen.

Bijdrager
    Kobes

Voor zover ik weet is die buffergrootte alleen voor het downloaden van streaming muziek en niet het streamen van muziek naar je AE.
    Ik heb er ook regelmatig last van (iets oudere AE met alleen 11g). Ben er maar mee gaan leven. Probleem wordt erger wanneer ik ook iets ga downloaden oid. Het lijkt erop dat de processor van de AE het dan niet trekt (of de WiFi van mijn Mac, maar die lijkt me krachtiger dan de AE).

Bijdrager
    Hansi2124

Als je router g is, is dat misschien de zwakste schakel. Of staat de AE vlakbij een Mac waar hij de muziek van betrekt?

Bijdrager
    Chorro

De afstand tussen de Mac en de AE bedraagt ongeveer 1 tot 1,5 meter. Echter zoals gezegd is de afstand naar de router vrij groot, maar andere devices ondervinden hier totaal geen problemen mee.

Ik ga zodra ik achter mijn Mac zit eens kijken naar die buffer (*sent from my iPhone*)

Bijdrager
    modder8

Wifi is altijd lastig.

Zelf ook een stottering probleem of uitvallen probleem gehad. Kom het bij vrienden ook wel eens tegen.
    Oplossing verschilt per keer, maar wellicht dat je hier iets mee kan:

Probeer in de instellingen van de verschillende wireless onderdelen alles van automatisch af te halen.
    Het wisselen van kanaal of het wisselen van snelheid zorgt voor het disconnecten van een verbinding.

Het kan zo zijn dat jouw accesspoint als gevolg van een slechte verbinding probeert een andere optimale instelling te kiezen. Ook kan invloed van een ander apparaat op het zelfde kanaal (channel) of een ander apparaat met alleen oude verbindingsmogelijkheden dit gedrag veroorzaken (denk aan een oude nokia telefoon met alleen wifi a of b die probeert verbinding te maken bijvoorbeeld).

Bij mij thuis was het wisselen van kanalen als gevolg van een tele2 zendstation bij de buurman het probleem. Staat nu vast op een ander kanaal en probleem is nooit meer teruggekomen.

Bijdrager
    Chorro

De bufferinstelling haalt niets uit.

@modder8: Maar het grappige is, dat er hier in principe geen slechte verbinding is. Ik heb met mijn MBP 3 tot 4 strepen bereik en met mijn iPhone minimaal 2 van de 3.

Het is voornamelijk het geval als ik een site open met wat afbeeldingen, het hoeven niet eens grote bestanden te zijn en er is ook geen sprake van oudere devices. Alles wat hier op het netwerk zit heeft 802.11g of 802.11n aan boord.

Bijdrager
    Chorro

Inmiddels zoveel mogelijk op handmatig gezet in plaats van automatisch, maar het wordt er niets beter op

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb een soortgelijke vraag aan mensen die al een tijd een Airport Express hebben:

Maakt het voor de Airport veel uit hoe deze gepositioneerd is m.b.t. de ontvangstprestaties? Apple geeft in alle plaatjes aan dat ie in het stopcontact zit met de aansluitingen onderaan.

Bij mij ligt ie momenteel op zijn kop, (aansluitingen boven) omdat dat het beste uitkomt vanwege de kabelspaghetti in een kastje. Nu merk ik met mijn iPhone 4 dat de ontvangst soms zakt van 2 tot 3 streepjes, terwijl ik in dezelfde ruimte zit op 1-10 meter afstand. Op de Macs is het wel normaal, maar ook geen volle verzendsnelheid.

Iemand tips? Ik ben nieuw met dit apparaat. Alvast bedankt.:smile:

Bijdrager
    Chorro

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, bij mij ligt ie met z’n aansluitingen naar achter. Hij zit in een stekkerblok.

Bijdrager
    Chorro

Nja, niemand die blijkbaar de gouden tip heeft. Heb besloten dan toch maar gewoon weer via de hoofdtelefoonaansluiting te luisteren, dan maar geen airplay want hoevaak dit probleem voorkomt is onacceptabel. Zonde, had wel verwacht dat het voor 90 euro kon.

En daarbuiten heb ik nu tenminste de filmpjes van youtube e.d. ook gewoon weer over mijn speakers zonder rare software die het geluid niet synchroon laat lopen met de film.

Voor printen is het een prima ding, maar de muziek streamen verdient wat mij betreft nog geen 2.

Bijdrager
    sannepanne

Ik ga maar over op bluetooth!

Bijdrager
    sannepanne

Niemand in de grote Apple-familie die dit “geweldige” apparaat wil kopen?

Doe eens een bod!

Bijdrager
    sannepanne

Mensen koop GEEN AE, maar koop dit:
    KLIK

of dit
    KLIKKERDEKLIK

Bijdrager
    sannepanne
    Bijdrager
    sannepanne

Nou vooruit laatste keer:

Bijdrager
    Chorro

Bewerk je post eens in plaats van continu een nieuwe aan te maken :sarcastic:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.