10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iLarsNL

Airport Express uit de VS

Ik heb een Airport Express in de VS gekocht, en nu ik hem aan het instellen ben, vraagt hij me in welk land ik hem ga gebruiken. Nederland is geen optie, de opties zijn:

Maakt het veel uit welke ik kies, en zo ja, welke moet ik kiezen, en wat is het verschil?

Bijdrager
    athom

Waarom heb je hem in de VS gekocht?

Volgens mij zit er verschil tussen eentje uit de VS en een internationale, met name met betrekking tot welke frequenties gebruikt worden en welke kanalen.

Bijdrager
    iLarsNL

VS = goedkoper + we waren er toch.

Bijdrager
    stavos

Heb je al gewoon eens wat geprobeerd? Installeer dat ding en kijk of het werkt.. Werkt het niet, probeer dan andere instellingen. Terug brengen lijkt me namelijk niet echt een optie.

Bijdrager
    iLarsNL

Nu op de Airport aan het internetten, dus Verenigde Staten werkt gewoon! Merci allemaal:)

Bijdrager
    jasper050

Heb hier een keer gelezen dat het bereik in de USA hoger is dan hier is toegestaan maar of dit echt zo is heb ik niet bevestigd kunnen krijgen. Misschien gaan je buren klagen.

Bijdrager
    stavos

*bestelt 4 Airports uit de States*:evil:

Bijdrager
    IBram15

Vind die dingen toch wel mooi. Mijn Opa en Oma gaan binnenkort naar Amerika, misschien moeten ze er maar eentje voor me meenemen.

Bijdrager
    Maverick9898

Ze zijn ook erg mooi, maar wel erg duur nog, zeker als je bedenkt dat een Apple TV maar 20 dollar meer is! Natuurlijk wel iets andere functionaliteit maar toch;).

Bijdrager
    Jeffry

Hele late reactie maar ik kampte met dezelfde vraag. Hier de info van Apple:

Channels 1-11, 36-48, and 149-165 approved for use in the United States and Canada
    Channels 1-13, 36-64, and 100-140 approved for use in Europe and Japan
    Channels 1-13, 36-64, and 149-165 approved for use in Australia, Hong Kong, and New Zealand

Er zit dus een verschil in de frequentieverdeling. Voor 1-11 maakt dat dus niet uit. Je hebt enkel minder bereik maar dat zal voor de rest van je apparatuur niet uitmaken (hoewel je die dus niet op 12 of 13 moet configureren als dat de basis is).

Het 5 Ghz kanaal moet je handmatig configureren op 36-48 dan weet je zeker dat de rest daar ook op kan verbinden. Als je dit niet doet zul je waarschijnlijk niet merken dat iets ‘niet werkt’ maar kun je niet dual channel werken of verbindt hij niet op het sneller n protocol.

Kortom tjek bovenstaande nog even!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.