2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    twenske

airport express toevoegen aan netwerk met KPN experiabox

OMTers

Ik ben van plan om een airport express aan te schaffen. Dit zodat ik een snellere wifi heb voor mijn Apple TV en Mac. Nu heb ik als basisstation de SpeedTouch Experiabox van KPN. Ik wil met een netwerkkabel hier een airport express aan hangen. Alleen nu is het zo dat ik via mijn netwerk (speedtouch) draadloos kan printen op een printer in mijn netwerk. Is er een mogelijkheid om toch hier van gebruik te kunnen maken zonder dat ik de printer aan het netwerk van de airport moet te koppelen? Ik heb ergens gehoord dat ik door het netwerk van de airport de exact zelfde naam geef als het ware mijn netwerk uitbreidt en kan profiteren van en de snelle wifi en de netwerklocaties via de experiabox. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Bijdrager
    iNicky

Het gaat er om of er een route naar je printer is. Zodra alle ip nummertje door je experia worden uitgegeven is dat geen probleem. Je moet de express dan in brugmodus zetten, daarmee wordt ook het draadloze netwerk een gedeelte van je bestaande netwerk. Je krijgt dan alleen wel twee verschillend genaamde draadloze netwerken te zien. Op zichzelf geen bezwaar maar wanner je dit wilt kun je idd voor beide dezelfde naam en wachtwoord combi gebruiken. Dan zie je er maar 1 en kan een mac aan ‘roaming’ doen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.