14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ansems

Airport express terug brengen naar mediamarkt

Beste OMT\’rs

Ik heb een paar dagen geleden een airport express gekocht bij de mediamarkt op de bon staat dat het product binnen 14 retour genomen word. Nu wou ik hem net terug brengen alleen nu nemen ze hem niet meer in omdat het een product van Apple is?! Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    mtooster

Gewoon je bon laten zien…. daar staat het toch op! Dat staat er niet voor niets… service = service!
    Of staan er nog uitzonderingen bij?

Bijdrager
    wynand

De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder onderstaande voorwaarden.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop.

Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
    2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
    3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
    4. Het product is ongebruikt.

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

1. Prepaid- en softwarepakketten.
    2. Licentiegebonden producten.
    3. Navigatieapparatuur.
    4. Desktopcomputers en notebooks.
    5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
    6. Hygiënische producten.

Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan – in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden.
    Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk met originele kassabon.
    Indien Media Markt uit coulanceoverwegingen, dus geheel vrijblijvend, niettemin bereid is het bij Media Markt gekochte product zonder originele kassabon terug te nemen, geschiedt dit alleen tegen ruiling voor een ander Media Markt product of tegen uitreiking van een tegoedbon.
    Hierbij zal ten minste aan de navolgende voorwaarden voldaan dienen te zijn:

1. Het product is op het moment van ruiling bij Media Markt in het assortiment opgenomen.
    2. De klant voldoet aan de voorwaarden zoals die staan beschreven en toont een origineel en geldig legitimatiebewijs, waarbij de klant Media Markt in de gelegenheid stelt daarvan een fotokopie te maken.
    3. Voor zover een tegoedbon wordt uitgereikt, wordt daarop de prijs van het betreffende product aangehouden ten tijde van de omruiling.

Tegoedbonnen kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld. Voor een eventueel restbedrag na verzilvering van een tegoedbon, ontvangt de klant een nieuwe tegoedbon.

Kortom: laat je niet in de maling nemen!

Bijdrager
    PRoeske

In Nederland heeft iedereen het recht op een zogenaamde ‘bedenktijd’ van 8 dagen. Voorwaarde is dat het product in ‘nieuwstaat’ moet zijn.

Zover ik weet zijn er geen uitzondering op deze regel. Betwijfel zelfs of een bedrijf er met ‘algemene voorwaarden’ onderuit kan komen.

En daarbij, als er op de bon (aankoop- en garantiebewijs bij de Mediamarkt) geen uitsluiting van Apple producten staat, mag het sowieso geen probleem zijn.

Grt Pim

Bijdrager
    PRoeske

In Nederland heeft iedereen het recht op een zogenaamde ‘bedenktijd’ van 8 dagen. Voorwaarde is dat het product in ‘nieuwstaat’ moet zijn.

Zover ik weet zijn er geen uitzondering op deze regel. Betwijfel zelfs of een bedrijf er met ‘algemene voorwaarden’ onderuit kan komen.

En daarbij, als er op de bon (aankoop- en garantiebewijs bij de Mediamarkt) geen uitsluiting van Apple producten staat, mag het sowieso geen probleem zijn.

Grt Pim

Bijdrager
    bartvdv

Die bedenktijd geldt enkel bij een verkoop op afstand (en is in België 14 dagen). Bederfbare waren, ondergoed en spullen die gekopieerd kunnen worden (bv. cd’s) zijn uitgesloten. Als je het in een winkel koopt, weet je wat je koopt en heb je het product kunnen keuren en heb je je kunnen informeren. De winkelier is helemaal niet verplicht iets terug te nemen. Als hij dat wél doet, dan is dat louter een commerciële geste. Hij kan zelf beslissen jou daar waardebons voor in de plaats te geven.
    .
    Als het echter op de aankoopbon staat dat je kan terugbrengen, moeten zij zich ook aan hun eigen voorwaarden houden, natuurlijk.

Bijdrager
    poing

Staat natuurlijk niet in jou tekst hoe bv de verpakking eruit ziet, bedoel als jij bij mij iets terug zou brengen en het zit bv in zwaar verkreukelde verpakking die ik niet meer aan de man kan brengen dan kon je het wel vergeten.

Bijdrager
    Melbuuln

De MM maakt sinds dit jaar een verschil tussen een gesloten of geopende verpakking.
    Gisteren zonder problemen een Magic Mouse terug gebracht en deze werd zonder gezeur terug genomen omdat de plakbandjes nog onbeschadigd waren.

Ze zijn tot deze maatregel overgegaan omdat er wekelijks honderden geopende dozen werden terug gebracht.

Bijdrager
    Ansems

ik heb hem wel aangesloten gehad. is er dan niet automatisch software geïnstalleerd?

ik heb hem zelfs weer in het plastic folie zitten maar toch vonden ze het niet goed.

Bijdrager
    bluap

Bij koop op afstand mag je (binnen 8 dagen) retourneren (tenzij bederfelijke, op maat gemaakt etc). Voor aankoop in een winkel is retourneren een gunst van de winkel, geen recht van de koper.
    Als tegemoetkoming kunnen ze je bijvoorbeeld ook 90% terugbetalen. De kan de volgende klant een open verpakking met 10% korting krijgen. Leuk voor jou (90 is meer dan 0), leuk voor de volgende klant (90 is minder dan 100). Leuk voor MM die twee blije klanten heeft, maar wel risico er mee te blijven zitten.
    De belangrijkste vraag heb ik nog niet gehoord: waarom wil je hem terugbrengen ?

Bijdrager
    Melbuuln

Hier ben de MM kan je apparaten met een ongeopende verpakking terug brengen naar bij de infobalie.
    Heb je de verpakking geopend dan wordt je door gestuurd naar de servicebalie.
    Bij de servicebalie vragen ze je de hemd van het lijf en maken daarna de beslissing.

Wat bluap ook zegt niemand betaald het volle pond voor een geopende verpakking.

Bijdrager
    Beech
    iRepairs op 11 september 2012

ik heb hem wel aangesloten gehad. is er dan niet automatisch software geïnstalleerd?

Dan is het apparaat dus gebruikt en lijkt het me terecht dat ze ‘m niet terug nemen, tenzij er een defect is geconstateerd. Maar niet, omdat de klant elders een goedkopere aanbieding heeft gezien (een paar dagen geleden had iBood een aanbieding van de AE), of spijt heeft van zijn aanbieding.
    Ik heb gisteren een Apple TV 3 gekocht bij Dixons: “ruilen binnen 14 dagen, onbeschadigd, in oorspronkelijke verpakking”, maar wat betekent dat precies ?

Bijdrager
    tinus_omt

Waarom wil je hem eigenlijk terugbrengen? Als je het produkt ergens anders goedkoper hebt gezien kun je proberen de laagste prijs garantie te claimen (maar het geldt niet voor internet aanbiedingen). Als je het produkt niet werkt wordt het een ander verhaal.

Bijdrager
    Ansems

Ik wil hem terug brengen omdat het bereik echt niets is. Komt ook door de dikke muren bij mij thuis. (U Vormig huis dus moet soms 2 keer door een buitenmuur) bij de MM gaven ze als reden dat ik het niet terug kon brengen alleen dat het een Apple product was. En dat dit nooit ging met Apple producten. De medewerker kijk nog niets eens of hij geopend was want ik had hem nog in mijn tas zitten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.