10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

AirPort Express te gebruiken als algemene geluidskaart?

Hallo,

Sinds een uurtje een AE in bezit en ben er erg tevreden mee.

Het is me gelukt om iTunes over de AE af te laten spelen, dat was een eitje. Maar geluid van onder andere Youtube en dergelijke pakt ie niet over de AE.

Is dat wel mogelijk? Heb al bij de systeemvoorkeuren gekeken, maar voor zover ik er achter kon komen kun je niet zomaar geluidskaarten toevoegen bij de uitvoer?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

AirFoil kan dat geloof ik. Deze software gebruikt net als iTunes het RAOP-protocol. EDIT: te laat.

Bijdrager
    Chorro

Inmiddels de trial gedownload en of ik snap er niks van of het kan het toch niet. Heb de AE geselecteerd als speaker zijnde, heb Safari als programma gekozen als bron en nog hoor ik Youtube en dergelijke gewoon over de interne speakers van m’n MBP

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Houd er wel rekening mee, dat het versturen van geluid via de Airport Express ervoor zorgt dat het geluid een klein beetje vertraagt wordt. Beeld (van een video) en het geluid lopen dan niet helemaal synchroon.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je tegen iTunes verteld dat ie van de AE speakers af moet blijven?
    Maw heb je iTunes afgesloten?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik het heb het net even geprobeerd met de Apple TV.

En vergeet dit niet:

Bijdrager
    Gastje01

Het kan zeker wel, maar je hebt een plugin nodig, daar vraagt hij ook om (uit m’n hoofd meen ik iets van soundflower en instant hijack) Wanneer deze plugin geladen is, zou het moeten werken, hier wel in ieder geval.

Bijdrager
    Chorro

@Gastje, ik had die Soundflower al geinstalleerd. Die andere nog niet.

Ben nu niet thuis en heb de AE dus ook niet tot m’n beschikking momenteel maar als ik thuis ben zal ik wel ff ermee verder kloten. Mocht het niet lukken horen jullie het wel.

EDIT: Werkt inderdaad, maar het is niet zomaar een vertraging tussen beeld en geluid maar wel een seconde of 4 tot 5… Waardeloos!

Bijdrager
    Gastje01

Gebruik dan de Airfoil video player, dan zou het wel moeten werken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.