17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Airport Express stoort geluid (na een tijdje)

Ik wordt helemaal geflipt van het volgende probleem:

Mijn Airport Express begint na verloop van tijd een vervelende ruis/piep mee te sturen bij het afspelen van geluid.
    Ook als ik het afspelen in iTunes daarna stop blijft de storing op de lijn hoorbaar.

Soms duurt het 20 minuten voordat hij begint te storen, soms uren.

De setup:
    Airport Express (nieuw model)
    Met 3,5mm kabel aan Philips Home Cinema
    Afspelen via Airtunes vanaf een iMac G5

Al geprobeerd:
    Nieuwe kabels
    Nieuwe Home Cinema ( :wink: )
    Andere ingangen op Home Cinema
    Herstarten van Airport Express
    Veranderen van kanaal op Airport Express
    Ruisonderdrukking aan en uit
    Buffergrootte in iTunes naar Groot

Ik heb jarenlang zonder problemen muziek gedraaid op deze manier.
    Ik heb zelf het idee dat het is opgetreden na het vervangen van mijn defecte Airport Express door deze nieuwe.

Bijdrager
    celie

Heb je de airport express al ge-update? Heb ik eergister moeten doen. Is je lampje van de a.e. groen? Klinkt ook een beetje als een aarde probleem, even de stekker omdraaien helpt weleens.

Bijdrager
    KarelWillem

De Airport Express is helemaal up-to-date.

Dat van die ‘aarde’ klinkt misschien nog wel aannemelijk.
    Dat ga ik eens proberen.

Bijdrager
    celie

Of misschien staat er in de buurt een DECT telefoon? Tevens het nadeel van draadloos…. verschillende frequenties en elektromagnetische straling. Dat botst nog weleens. Daar worden ze gestoord van, wij ook trouwens. Succes!

Bijdrager
    Brimme

misschien een proberen met een optische geluidskabel.
    Dit geeft bij mij sowieso veel beter geluid,

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn oude Airport Express gaf nooit problemen.
    De DECT telefoon staat hier ook al sinds 2002 of zo?
    Overigens zit de nieuwe Airport ook in dezelfde contactdoos als de oude.

– iPod met 3,5mm kabeltje aan installatie levert urenlang storingsvrije muziek.

– Mediacenter aan installatie stoort ook niet.

– Kabels maken niets uit. (Optisch proberen kan niet. Ik heb geen optisch in op de installatie.)

– Airport in een andere geaarde contactdoos maakt ook niets uit.

– Airport herstarten en opnieuw beginnen lost het probleem telkens tijdelijk op.

De storing treedt ook op zonder het afspelen van muziek.
    Gewoon na een half uur/na een paar uur/na een paar minuten begint het te kraken.
    Duidelijk een probleem van de Express dus.

Maar hoe los je dat op?

Bijdrager
    Pieterr
    ”KarelWillem”

Mijn oude Airport Express gaf nooit problemen.

Duidelijk een probleem van de Express dus.

Misschien een iets te snelle conclusie.
    Je hebt vast ook recentelijk een upgrade naar iTunes 8.1 gedaan.
    Je zou nog eens met een oudere iTunes versie kunnen proberen.

Heb je die oude Express nog? Heeft die hetzelfde probleem nu?

Bijdrager
    KarelWillem

De oude Express was volledig afgebrand, ik heb dus alleen de nieuwe.

En die storing deed zich ook al voor met iTunes 8.0.x.

Bovendien is die storing er ook als er géén muziek wordt afgespeeld.

Bijdrager
    sven-

Misschien is het gewoon een defect model? Als je garantie hebt zou ik ’t eens voorleggen aan de mensen van Apple, misschien dat je een nieuwe kunt regelen?

Bijdrager
    KarelWillem

Typisch zo’n gevalletje van; hoe toon je aan wat er mis mee is?

Je kan hem drie uur ingeplugd hebben en dan is er niets aan de hand (gisteren een hele middag en avond zonder storing).
    En zo begint het weer te kraken dat het een lieve lust is.

Bijdrager
    Pieterr

Je zou nog kunnen proberen om de AirPort Express op een plek te leggen waar ie iets beter z’n warmte kan afstaan. Omdat het na verloop van tijd optreedt, klinkt het als een thermisch probleem.

Bijdrager
    KarelWillem

Na herstarten zal de Airport niet opeens koeler zijn.
    Maar dan is meestal de storing wel weg (voor onbepaalde tijd).

Verder hangt hij volledig vrijstaand met aan alle kanten voldoende ruimte om warmte kwijt te kunnen.

Het is gewoon een gekmakend probleempje.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nu de firmware van de Airport Express gedowngrade (je weet immens maar nooit).

En jullie raden het al: maakt geen moer uit. :cry: :cry:

Ik ben een beetje out of options.

——

Gisteren is er een Toslink > Digital coax Converter tussen de Airport express en de Home Cinema gezet.

En ja hoor; compleet zonder storingen.

Blijkbaar is er iets mis met de 3.5mm uitgang op de Express. Nou ja, die gebruik ik toch niet meer.

Bijdrager
    mark-a-mac

Tja, lijkt op een storinkje in de D/A of de uitgangstrap. Dat is in de AE niet bepaald discrete elektronica en repareren is vermoedelijk geen optie. Analoge audioelektronica bouwen is best moeilijk, zeker als er HF en digitaal in hetzelfde kastje zitten.

Kan er trouwens een samenhang bestaan tussen de storing en ander WiFi-verkeer waarop de AE reageert met zenden/ontvangen? Ik kan me voorstellen dat veel HF-activiteit gepaard gaat met stoorvelden die instralen op het analoge gedeelte van de AE. En als daar een foutje in de afscherming, voeding ofzo zit, heb je weldegelijk een punt voor je garantie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach… het is wel best zo.

Ik gebruik de analoge uitgang toch niet meer en de kans dat ik dat ooit nog ga doen is vrij klein.

Ik heb niet zo’n zin in garantie-geneuzel voor iets wat ik toch niet meer gebruik.

Bijdrager
    Kasper

Probeer eens te spelen met de wireless settings. Dus alleen N of N maar G+b compatible enzo.

Ik had een soortgelijk probleem en Apple care adviseerde mij dit te doen. Wat mij trouwens nog de moeite waard is om te testen is of het misschien samen hangt met inkomende of uitgaande telefoontjes op die DECT telefoon. Sowieso is die nieuwe airport express een stuk gevoeliger dan de oude versies.

Suc6 ermee

Kasper

Bijdrager
    KarelWillem
    ”KarelWillem”

I…Gisteren is er een Toslink > Digital coax Converter tussen de Airport express en de Home Cinema gezet.

En ja hoor; compleet zonder storingen.

Blijkbaar is er iets mis met de 3.5mm uitgang op de Express. Nou ja, die gebruik ik toch niet meer.

Nieuwe installatie, oude storingen!

– Ik ben nu voorzien van een rechtstreekse toslink-ingang op de home-cinema
    Als ik daar muziek op stream hapert de zooi, maar dan net zo dat je eerst denkt dat je problemen met je gehoor hebt.
    – Vervolgens dan maar weer de 3.5 mm analoge kabel ingezet.
    En ja hoor. We zijn weer terug. Heel lang storingsvrij, dan weer storingen, dan weer storingsvrij, etc.

De hele dag van alles en nog wat geprobeerd. maar niets helpt.

Andere wireless settings zijn geen optie. De hele confiuratie is met oude Mac’s hier; dus alles moet G-compatible blijven.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.