7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stekun

airport express startprobleem

Hoi,

Ik heb via een kennis de aiport express aangeschaft.Ik wil hem met name gebruiken als ik op vakantie ben en er is daar geen wifi en alleen een ethernet aansluiting.Ik heb zelf een ipad en die heeft alleen wifi.
    Nu heb ik de handleiding gelezen en snap er werkelijk niets van.
    Ik heb de ae met een ethernet kabel verbonden met mijn modem. het lampje op de ae knippert groen en wordt dan oranje en dit herhaalt zich dan na een paar minuten. In de utility druk ik op zoek apparaten maar hij vindt niks.
    Wat doe ik verkeerd? ik heb de ae ook al geprobeerd te resetten maar hij doet steeds hetzelfde

Mijn modem zit thuis met een ethernet kabel met mijn pc verbonden. Ik gebruik dan op de modem ingang 2 van de ethernet ingang

Bijdrager
    fred44nl

welk type AE is het ??
    het vorige model, met één utp-aansluting ??
    dan heb je het oude Airport-configuratieprogramma nodig.
    als je dat niet kunt vinden, dan heb ik dat nog wel:)

Bijdrager
    stekun

Hoi

ik heb inderdaad maar 1 ethernet aansluiting
    het is de 1264 versie, denk de 1e generatie
    Toen ik de software installeerde vroeg utility om een update en dat heb ik gedaan. heb nu config prog 5.6.1.

heb je dat oude configuratieprogramma voor me?
    Ik ben echt een leek op dit gebied dus als je me gelijk kunt vertellen wat ik stapsgewijs moet doen, graag

en alvast onwijs bedankt

Bijdrager
    fred44nl

stuur me even een email maar:

mijn forumnaam at yahoo dot com

ik neem aan dat je deze puzzle wel snapt:)

Bijdrager
    Niels

Je moet je Airport Express instellen met het configuratieprogramma instellen in de brugmodus, anders krijg je een DHCP-conflict (m.a.w. zowel je modem als je airport delen dan ip-adressen uit aan de verbonden apparaten, waardoor je dus geen verbinding krijgt)

Bijdrager
    stekun

instellen in de brugmodus? Hoe doe ik dat dan?

Bijdrager
    bartvanderveer

Je zou kunnen proberen :

op je Ipad de Airport software downloaden uit de APP Store (https://itunes.apple.com/us/app/airport-utility/id427276530?mt=8)

als je dit hebt gedaan sluit je de AE met de netwerkkabel aan op je router/modem

de AE zal dan opstarten.

ga nu in het instellingen menu van je Ipad naar WIFI en maak contact met het AE Wifi

zodra dit gelukt is kun je in de AE software op je Ipad de AE instellen.

Lukt dit ?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.