7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    anta

airport express spoorloos

wij hebben reeds meer dan een jaar een airport express waaraan ook een printer is aangesloten en we werken met twee computers via deze airport express op het internet en printen. opeens kan geen één van de twee computers nog deze airport express vinden. het lichtje brandt nochtans gewoon groen, zoals altijd. wij kunnen wel nog internetten maar dat zal via iemand in de buurt zijn. hoe los ik dat op?

Bijdrager
    Napsju

Voortaan hoofdletters gebruiken en de handleiding lezen. Ik neem aan dat daar wel in staat dat het af en toe nodig is om de Airport te rebooten. Stekker uit en in het stopcontact dus. :wink:

/Edit: Ja dus:

”[url=http://manuals.info.apple.com/en/AirPortExpressSetupGuide.pdf

Airport Express manual[/url]“]Your AirPort Express Isn’t Responding
    Try unplugging it and plugging it back in to a power outlet.
    If your AirPort Express stops responding completely, you may need to reset it to the
    factory default settings. This erases all of the settings you’ve made and resets them to
    the settings that came with the AirPort Express.

Bijdrager
    Laminar

Ik had laatst ook zoiets, ik heb een Extreme en een Express. Het netwerk had ik een bepaalde naam gegeven [laten we zeggen ‘Piep’]. Op zekere dag kon ik niet meer internetten op Piep, hoewel de verbinding oké leek [zwarte boogjes in de menubalk]. Ik zag ineens een mij onbekend sterk netwerk, zoiets als ‘Apple Network’ gevolgd door een code. Daar kon ik op internetten en ik dacht dat het van een van de buren zou zijn. Achteraf bleek dat de netwerknaam spontaan [?] veranderd was, teruggekeerd naar de fabrieksinstelling dus. Het was overigens een open netwerk, maar wel WPA2 beveiligd. Ook de beide stations waren beveiligd met een wachtwoord. Rara hoe kan dat??
    Update: De Express kon ik niet meer vinden met Airport Hulpprogramma, ik moest hem resetten. Bij de Extreme hoefde dat niet.

Bijdrager
    Napsju
    ”laminar”

Het was overigens een open netwerk, maar wel WPA2 beveiligd.

:sealed: :roll: :? :moe:

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Rebooten is de oplossing… Een echt RTFM probleem. Je AE heeft het lang volgehouden ik moet dat zeker 1 keer per maand doen. :(

Bijdrager
    Laminar

Wat bedoel je nu eigenlijk met die emoticons Napsju??

Meneer G., ik ben het niet met je eens: dat jij je AE elke maand moet resetten is niet zoals het hoort en zeker niet voor een Apple product! Ik heb vier jaar een AE en twee jaar een Express en nauwelijks problemen gehad.
    Dit was het eerste spontane eigenaardigheid, terwijl bovendien de spanning minstens twee keer per dag afgaat (sluipverbruik!). Opstart gaat ook altijd zonder problemen.

Bijdrager
    Napsju

Hoe kan een netwerk nou open zijn maar toch beveiligd? Het lijkt wel of je jezelf een beetje tegen spreekt. Een netwerk is óf open, óf beveiligd met welke encryptie dan ook.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.