9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ro.sas

Airport express speelt radio niet

Met mijn ibook en Realplayer luisterde ik altijd naar de radio (gewoon radio stations – niet de internet stations die op itunes staan) op een niet-wireless adsl aansluiting.

Echter, nu dat ik Airport Express heb aangeschaft kan ik de radio niet meer op mijn ibook spelen. Alleen als ik de ADSL snoer direct in de ibook zet (dus niet in de Airport station), doet ie het dan weer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    fnk

Airtunes werkt alleen met iTunes.
    Wil je iets anders streamen moet je Airfoil gebruiken.

Bijdrager
    Ro.sas

Daar heb ik inderdaad geprobeerd, maar ik wil niet spelen op ‘remote speakers’, gewoon op mijn ibookje…

Bijdrager
    dgroten

Als ik het goed begrijp gebruikt Ro.sas zijn Airport Express als basisstation en verbindt ie via de Airport Express de ibook met het Internet. Controlleer wat de firewall instellingen zijn op je Airport Express, kennelijk houdt ie bepaalde poorten tegen.

Bijdrager
    NCKRTS

Volgens mij hebben Ro.sas en fnk een ander probleem voor ogen, maar zoals dgroten al zegt: ik zou effe kijken welke poorten Realplayer gebruikt en kijken of je die in die airport kan openzetten.

Bijdrager
    iMous

poorten openzetten heeft alleen nut als het interlokaal is;)

Heb je in Airfoil ook Realplayer als actief programma gezet?

Werkt het met itunes wel?

Bijdrager
    Ro.sas

Heb inmiddels poorten gechekt en Realplayer als actief programma gezet, maar werkt nog steeds niet. Ben op het apple site weer gaan zoeken en vond het volgende bericht:

“Internet radio stations that play outside of iTunes (in a browser window or another application like QuickTime Player) do not play through AirPort Express”…

Vind dit ontzettend jammer want Airport Express leek een ideal middel om geheel wireless te gaan, ook voor radio, maar kennelijk is dat niet echt zo…

Bijdrager
    klaus

Ro.sas,

die uitleg dat Apple geeft, is een antwoord op een vraag zoals dit :”Kan ik muziek spelen via m’n airport express op een stereo, die niet afgespeeld wordt via iTunes?”

Je probleem ligt dus ergens anders, zoals hierboven al aangehaald.

Bijdrager
    Ro.sas

Ok, ik ben toch terug gegaan om te kijken naar de firewall (m.n op troubleshooting site van realplayer). Als ik alleen de TCP en HTTP ports selecteer in transport preferences van Realplayer (dus niet UDP en Multicast), dan doet ie het wel. Ik doe niet alsof ik begrijp waarom dit zo is – ik ben niet echt thuis in firewalls en porten – maar het werkt wel… Dank aan jullie allemaal!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.