8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Airport express + speedtouch510

Iedereen op het forum met een airport en bedrade modem krijgt zijn internet draadloos behalve ik. ik heb verschillende airports geprobeerd en nog werkt het niet. Hoe kan het dat ik het nog steeds niet voor mekaar krijg?

Had vroeger een te oude Airport Basestation (blijkbaar 802.11a en dat werkt blijkbaar niet in combinatie met Airport extreme kaarten want die zijn 802.11b.)

Inmiddels een Airport Express aangeschaft. En vol goede hoop de Airport Express aangesloten aan de speedtouch510, maar nog steeds geen plug and play ADSL interernet verbinding.
    Ik heb ADSL via Planet internet. Iemand GOEDE ervaringen in combinatie met een imac G4 1,25 GHz? Via draad werkt het prima namelijk maar met een airport er tussen is het hopeloos.

De airport assistent er meerdere malen op los gelaten maar die vind de Airport Express niet.
    Vervolgens de Airport Express via draad aan de imac gehangen airport hulp programma er overheen. Dan vind ie m wel en vervolgens heb ik alles nagelopen. NAT stond uit precies zoals jullie adviseerden. Daarna nog een keer de Airport Express aan de speedtouch aangesloten en NOG STEEDS werkt het niet. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met internet. Niet met de oude base station en ook niet met de nieuwe Airport Express Wat doe ik fout????

De airport kaart in de imac G4 1,25 werkt verder prima. ik kan het netwerk van de buren zien en er op komen met hun wachtwoord. Plus ik heb de kart getest in andere computers dan deze imac. en daar werkte het zonder problemen.

Kan er iets Gruwelijk fout zitten in de speed touch waardoor dit allemaal niet werkt?

Bijdrager
    DarkRaverNL

Hoi, ik heb een SpeedTouch 546, en ik heb ook me AirportExpress erop aangesloten, maar hij werkte gewoon gelijk, heb er eigelijk niet veel meer dan wat poorten, wachtwoorden en iTunes Streaming aangezet en ingestelt, als het via de draad wel werkt, dan zou ik even kijken bij al je instellingen, brand het lampje op de AP groen ? als je via de airport connect, kan je dan wel naar je modem in loggen (10.0.0.138 was het bij mij) zo ja verbind het in iedergeval met je modem, bij mijn Internat tabje staat Verbind via Ethernet, Configureer Via DHCP en krijg ik automatisch me modem’s IP te zien. hoop dat je hier wat aan hebt.

Sebastiaan.

Bijdrager
    JobKuipers

Ik heb hier een Speedtouch Home die ik heb gehackt naar de Speedtouch Pro versie (software hack staat hier uitgelegd) en een Planet Internet met daarbij 2 Airport Express stations en mijn hele huis is draadloos voorzien van een uitstekende internet aanlsuiting. In de Airport linken naar 10.0.0.138 en de Airport zelf ook een adres uit die reeks geven (bijv. 10.0.0.140) subnetmask op 255.255.255.0 en de DNS-servers van planet goed instellen (195.121.1.34 en 195.121.1.66) en was helemaal plug en play.

Succes!

Groet,
    Job

Bijdrager
    bommels

Ik heb dezelfde combinatie gehad: speedtouch 510 en AExpress. Het werkte inderdaad niet meteen, en als ik het me goed herinner kon het met de instellingen van de speedtouch verholpen worden. Ik denk aan:
    – 10/100 Tbase negotiation.
    Als je twee ethernet apparaten die allebei 10 en 100 Mbit ondersteunen op elkaar aansluit, moet er 1 een beslissing maken of het 10 of 100 Mbit wordt. Als ze allebei ingesteld zijn om te wachten, gebeurt er dus helemaal nix, en geeft de AE geen groen lampje. Oplossing: stel de speedtouch in op 100 Mbit.
    – IP adres toekenning. Een beetje hetzelfde verhaal als hierboven, maar dan met de toekenning van IP adressen. Hier zou de AE wel een groen lampje moeten geven, omdat de ethernet verbinding op zich wel werkt. Oplossing is om 1 van de 2 apparaten (speedtouch of AE) op een vast IP adres in te stellen.

Kijk even goed naar de instellingen van de speedtouch zou ik zeggen (dat kan je via je browser doen)

succes bart

-edit: mijn verhaal is wat vager dan dat van Job Kuipers hierboven, maar komt op hetzelfde neer. @JobK: DNS adressen, subnet masks, handmatige IP’s… is dat voor jou nog plug&play?!?!?

Bijdrager
    Dbakker

Wacht eventjes… :D

Probeer eerst je draadloos netwerk in de lucht te krijgen.
    Sluit daarna je modem erop aan.

Het is altijd een goed idee om je airport express terug te zetten naar de basisinstellingen.
    Dat doe je door de resetknop van je express ten minste 10 seconden in te drukken (aangesloten op het het stopcontact uiteraard).

Wacht dan even. Je ziet dan als het goed is na een halve minuut tot een minuut een wonderlijke naam op je appletje bij je netwerken verschijnen (airport5362, express4321 of zoiets). Pas dan is je airport toegankelijk voor de assistant en kun je verder configureren. Mooi, dan heb je de default te pakken en je weet dat de draadloze functionaliteit werkt. Als het goed is heeft het lampje op je express dan een groene kleur.

Haal boel weer uit het stopcontact en sluit je utp kabel van je modem aan op je airport.
    Stop geheel weer in stopcontact en wacht even (halve minuut tot minuut) tot je de wonderlijke naam weer bij je netwerken ziet verschijnen en het lampje op je express weer groen is. Verschijnt de wonderlijke naam nu niet dan is er iets fout met de combinatie modem/airport. Pas dan is je modem verdacht en moet je andere maatregelen treffen die ik zo 123 ook niet voor je weet. :?

Ik ga ervan uit dat je modem niet verdacht is en de wonderlijke naam gewoon bij je netwerken zichtbaar is. Gebruik vervolgens je airport-assistant.

Succes :wink:
    Douwe-Jan

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Bedankt allemaal.

jullie oplossingen hebben niet mogen baten.
    Ik heb inmiddels een speedtouch716 aangeschaft

Ik heb op xs4all de juiste instellingen kunnen vinden om de boel aan de praat te krijgen.
    internet met draad doet het. ADSL werkt nu zzowel met draad als zonder draad.

ik kan al draadloos het net op met mijn PSP
    nu nog met mijn ma’s imac. ik moet stap 5 voltooien wil dat lukken
    Voor stap stap 5 lokatie: “automatisch” nodig om mijn airport kaart te configureren.

zie http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/thomson/wireless_716/airportmacosxv104.php

wie weet toevallig hoe ik de lokatie: “automatisch” weer kan terug vinden/brengen. Die is tijdens eerder gerotzooi met de speedtouch 510 en eiuit het lijstje verdwenen.
    anders krijg ik de boel niet draadloos online op de imac.

Bijdrager
    Yaris

De locatie Automatisch is een locatie als een ander, zie hier. In de handleiding van xs4all kun je die locatie vervangen door eender welke andere werkende locatie.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

THNX het werkt

ik wist niet dat na zoveel jaar mac ervaring ff draadloos gaan nog zoveel problemen kon geven :s
    Maargoed nu doet alles het eindelijk.

bedankt voor jullie tijd en moeite
    Ben blij dat dit forum bestaat.

adios:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.