15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    dreininga

airport express software

Hallo,

Sinds gisteren in het gelukkige bezit van een (2dehands) PB 12″ 1,33 Ghz.

Bij de deal zat ook een Airport Express. Helaas zonder software. Thuis heb ik mijn PC middels een draad aan een router verbonden, die op zijn beurt weer is verbonden met de modem (kabel, wanadoo premium). Router kan ook draadloos verzenden.

Waar ik de Airport Express voor wil gebruiken is om audio door te beamen naar mijn geluidsinstallatie, echter , dit krijg ik dus niet aan de praat!! Internet doet het wel (draadloos) maar de Express werkt niet. Iemand enig idee waar ik de software (Airport Express assistent en Airtunes) kan downloaden? Ik kan het nl, nergens vinden!

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Groet,
    Dave

Bijdrager
    buurman

http://www.apple.com/airportexpress/
    Rechts in het midden staat wat je zoekt. Na installatie kun je in de help vinden hoe de software werkt.

Bijdrager
    tobiaslf

Als het geod is moet je met de Apple airport utility alles kunnen configureren zonder dat je daar extra sw voor hoeft te installeren…

Bijdrager
    Kyokushinkai

Werkt zo’n express een beetje goed? Het lijkt mij ook wel wat. Ik zit nu nog vast aan kabels… :oops:

Bijdrager
    mekker

@dreininga: Heb je in itunes je airport geselecteerd rechts onderin?

@ kyokushinkai: ja werkt fantastisch

Bijdrager
    dreininga

Nah, krijg hem nog steeds niet aan de praat. Lampje knippert nog steeds amber….:-( is net of Apple hem totaal niet ziet… Verlies ook het overzicht een beetje uit het oog, aangezien mijn PB wel draadloos met mijn WiFi omgeving communiceert…

dave

Bijdrager
    HeerWit

Heb je wel de laatste iTunes?

Bijdrager
    dreininga

versie 4.7.1 dus daar kan het niet liggen, probleem zit hem ook eerder in het feit dat mijn express gewoon nog niet werkt…. :-(

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”mekker”

@ kyokushinkai: ja werkt fantastisch

Nog een paar vragjes:
    Gaat het signaal goed door muren of het plafond?
    Hoe ver kun je er van af?

Bijdrager
    mekker

bij mij absoluut geen probleem maar ik woon in een oud appartement . er staat op de site van apple wat het berijk is maar voor mij is het ruim voldoende om overal te kunnen internetten

Nb als ik naar het lijstje van beschikbare netwerken kijk zie ik ongeveer de hele buurt dus die signalen gaan zonder problemen door muren

Bijdrager
    dreininga

Ok, hij werkt, maar….. nu lijkt het alsof het OF audio streamen is OF internet (WIFI) opvangen. Ik kan dus niet gelijktijdig muziek doorvoeren en draadloos internetten… dit zou toch wel moeten werken of ben ik gek???

dave

Bijdrager
    mekker

het zou allemaal gelijktijdig moeten werken .
    heb je geprobeerd om alles ( Computer, modem, stereo ed) een keer uit en aan te zetten ik meen me te herinneren dat dit bij mij nodig was voordat alles werkte

Bijdrager
    dreininga

Ok, na aardig wat prutsen werkt het nu! Heb de AE gereset, daarna assistent uitgevoerd en voila!
    Het weekend kan beginnen!:-)
    Bedankt voor de reacties!
    Dave

Bijdrager
    mekker

fantastisch hé apple …… plug and play…….alles werkt gemakkelijk en in één keer !!

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”mekker”

bij mij absoluut geen probleem maar ik woon in een oud appartement . er staat op de site van apple wat het berijk is maar voor mij is het ruim voldoende om overal te kunnen internetten

Nb als ik naar het lijstje van beschikbare netwerken kijk zie ik ongeveer de hele buurt dus die signalen gaan zonder problemen door muren

Ok, bedankt. Het wordt een express. :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.