7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jurian

airport express opnieuw verbinden

Ik heb een iMac en heb sins een paar dagen airport express, maar voordat ik muziek kan afspelen of kan internetten moet ik hem eerst opnieuw inschakelen op de computer. Eers dus kiezen voor “schakel airport uit” en vervolgens weer kiezen om in te schakelen. MIjn vraag is of dit normaal is?

Bij voorbaat dank.

“mijn airport werkt uiteindelijk wel dit in tegenstelling tot schiphol”

Bijdrager
    Misja

Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> bij toon: Airport -> verbind standaard met voorkeursnetwerken.
    En dan zorgen dat de naam van jouw netwerk bovenaan staat. Dan log je daar automatisch op in.

Bijdrager
    jurian

OK bedankt, zal vanmiddag direct even instellen

Bijdrager
    jurian

Ik heb het ingesteld, maar de iMac slaat het niet op. Als ik de computer opnieuw opstart zijn de instellingen weer verdwenen en moet ik weer eerst airport uitschakelen en mijn eigen netwerk kiezen voordat ik op internet kan.

Bijdrager
    Misja

Dan zit er denk ik niets anders op dan de Airport te resetten…
    zie ook hier

Bijdrager
    jurian

ok, ik had dat ook al gezien, maar hoopte op een andere oplossing, helaas, zal hem een dezer dagen ff resetten. Bedankt.

Bijdrager
    Misja

Jurian, weet niet of je in de buurt bent, of anderen:
    het snelst werkt het door in het tabblad voorkeursnetwerken alle netwerken met het minnetje weg te werken en vervolgens je eigen netwerk weer toe te voegen. Wachtwoord invullen en klaar! Geen reset nodig…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.