5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jolliejol

Airport Express opnieuw configureren lukt niet

Beste goeroes;-)

Na heel wat uurtjes stoeien geef ik het op en doe ik graag een beroep op jullie. Ik heb een AE (N versie) waarmee ik iTunes stream over mijn muziekinstallatie. Ik kwam er eergisteren achter dat de AE was verdwenen uit het netwerk. De AE uit het stopcontact halen en er weer in, wil nog wel eens werken maar helaas. Dus ff gegoogled op opnieuw installeren en met met goede hoop aan de slag. Helaas….meerdere pogingen en vele uren later, is het nog steeds niet gelukt. Het lampje blijft jammerlijk ornje knipperen en ik kan iTunes alleen streamen als ik een kabeltje tussen de AE en mijn MacBook bevestig :-(.

Ik weet helaas niet vanaf wanneer de verbinding tussen de AE en mijn wifi netwerk is verdwenen. Wel heb ik in het laatste half jaar eerst een nieuwe modem/ router van KPN: Experia Box AVR7519. Daarnaast heb ik een Netgear wifi extender (WN3000RP) op mijn wifi netwerk. Beiden werken prima; geen problemen met het wifi netwerk. Er wordt van het wifi netwerk gebruik gemaakt met 2 iPhones, een iPad, een MacBook en een Windows laptop.

Ik heb de stappen die ik heb uitgevoerd voor de configuratie vd AE op een rij gezet, in de hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen:

– Verbonden met internet via wifi
    – AE reset naar fabrieksinstellingen
    – Kabel ts AE en Mac tbv configuratie
    – Airport-configuratieprogramma gestart
    – Verbonden met internet
    – Andere airport-basisstations (1): airport express ###### (laatste zes cijfers AE)
    – Informatie over uw netwerk verzamelen
    – Nieuw venster met: deze AE maakt netwerk aan
    – Kies voor overige opties
    – Wat wilt u met deze AE doen?
    – Keuze: voeg toe aan een bestaand netwerk
    – Deze AE wordt geconfigureerd voor uitbreiding van ‘naam wifi netwerk’
    – Verbind met ‘naam wifi netwerk’
    – Deze AE gaat verbinding maken met ‘naam wifi netwerk’
    Naam basisstation: airport express van #####
    Wachtwoord: ############
    Controle: ############
    – Volgende
    – Dit basisstation maakt nu verbinding met ‘naam wifi netwerk’
    – Configuratie voltooid
    – Gereed

Dit eindigt met:
    Geen geconfigureerde airport-basisstations gevonden. Het configuratieprogramma blijft zoeken. Nieuwe airport basisstations zijn mogelijk beschikbaar in het menu ‘andere airport basisstations’.

Dan wordt er geen ander airport basisstation meer gevonden en moet de AE weer reset worden. Uit het stopcontact en met resetknopje ingedrukt weer in het stopcontact.

Ik heb dit meermaals geprobeerd maar zit nu in een soort loop. Wie o wie kan mij aub helpen?

Bijdrager
    Niels

Heb je de reset knop ook geprobeerd? (Ik lees dat je een herstel naar fabrieksinstellingen hebt gedaan, maar dat kan ook softwarematig).

Bijdrager
    fred44nl

welke versie van het Airport-configuratieprogramma gebruik je ??

de keuze “voeg toe aan bestaand netwerk” komt zeker van de wizard ??
    als je handmatige configuratie doet, dan moet je kiezen voor “Maak draadloos netwerk aan”
    onder Netwerk moet je dan Brugmodus kiezen.

Bijdrager
    jolliejol

@NielsDam,

Ik heb de reset knop meermaals geprobeerd, maar helaas.

Bijdrager
    jolliejol

@Fred44nl,

Top!
    Hij werkt weer:-)
    Hmmm, volgende keer toch iets sneller om hulp vragen;-)

Thanksss!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.