12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

Airport Express op een oudere G4

Hallo,

Ik heb een Powerbook G4 Titanium met een gewone Airport Card; helaas geen Airport Extreme dus. Is het dan toch mogelijk om zonder problemen Airport Express te gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    iJoost

Ja.

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk, ik heb een iMac G3 met zo’n zelfde oude Airportkaart en die zit ook op internet via m’n Express. Ook muziek streamen is gewoon mogelijk.

Bijdrager
    unclesaint

Oke bedankt allemaal. Ga ik er ook maar eens 1 bestellen.

Bijdrager
    JJmac

Misschien kan ik mijn vraag hier even op aansluiten.
    Ben van plan om een nieuwe iMac te gaan kopen, deze eMac gaat dan naar boven.
    Heb nu mijn eMac aan de draad en een modem van @Home.
    Bij Apple shop adviseerde hij me voor de eMac een Belkin ontvanger en beneden een Airport Express of de Extreme, snelheid doet volgens mij hier niet ten sprake (of wel?)
    Als de G4 uit staat schakelt de Extreme dan weer naar de N status?

Een ding weet ik wel het moet simpel en betrouwbaar zijn, geef liever een tientje meer uit.
    hoe zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog eventuele tips.

En welke Airport kaart kan in deze eMac superdrive 1ghz. de extreme?

Bijdrager
    hansenonline

je zou ook eerst zelf via google of de apple site kunnen kijken voor je vraagt of er een extreme in kan, verder lijkt me dat dit in het boekje van de emac staat toen je hem kocht.

ja er kan een extreme in.

waarvoor is de belkin?

Bijdrager
    JJmac
    ”hansenonline”

je zou ook eerst zelf via google of de apple site kunnen kijken voor je vraagt of er een extreme in kan, verder lijkt me dat dit in het boekje van de emac staat toen je hem kocht.

ja er kan een extreme in.

waarvoor is de belkin?

Bij de Apple shop adviseerde hij mij om een Belkin ontvanger te nemen voor de eMac boven, maar later ontdekte ik dat er gewoon een Extreme kaart in kan, wat weer goedkoper is dan een Belkin.

Nu nog gaan kijken voor een Express of een Extreme?

Bijdrager
    Nikita

In die eMac kan inderdaad een Airport Extreme kaart, ik zou voor die kaart gaan. Dan weet je in elk geval dat het gaat werken.

Ben alleen nog even op zoek naar een installatie handleiding. Ik heb er alleen eentje gevonden voor de oude Airport kaart, niet de Extreme. Toch wel een beetje vreemd, want bij die versie moet de Airportkaart boven de CD speler worden geïnstalleerd…

// EDIT: Gevonden, zie pagina 41.

Bijdrager
    JJmac

Inderdaad volgens mij moet de Extreme ook boven de drive worden geïnstalleerd, dit had ik gezien op de Apple site.

Mmm… heb wel een Ati kaart maar geen USB 2.0

Heb even gekeken boven de Drive, inderdaad een gleuf en een draad wat de antenne moet zijn.
    Dus dit moet lukken.

Bijdrager
    hansenonline

als je gebruik wilt maken van airtunes heb je de express nodig en als je een ethernet netwerk printer eraan wilt hebben of ander ethernet spul heb je de extreme nodig.

Bijdrager
    JJmac

Als het goed is kan je ook een printer aan de Express hangen.

Bijdrager
    Nikita

Jup, via USB. Maar lang niet alle printers worden ondersteund…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.