8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Airport express op 802.11n en extreme op 802.11b/g

Beste mensen,

Ik heb thuis een Airport express die als router dienst doet, en ik heb een airport extreme om het draadloze netwerk uit te breiden. Tot nu toe heb ik altijd Radiomodus 802.11 b/g gebruikt, omdat m’n iphone (G2) anders niet van het netwerk kon profiteren. Daar 802.11n een stuk sneller is (niet zozeer op internet vlak, maar ook voor het intern netwerk), heb ik nu even gekeken of dit ook daadwerkelijk een verschil maakt. bestanden verplaatsten naar de andere computer in huis en naar de server die op de airport extreme is aangesloten gaat nu een stuk sneller, alleen kan m’n iphone nu geen gebruik mee maken van het netwerk.
    Is er een manier om de express op 802.11n in te stellen, de extreme dit signaal te laten oppikken en terug uit te zenden via 802.11b/g? Zo profiteren de computers van de maximale snelheid van het netwerk, en blijft de iphone niet uitgesloten?

Groeten,
    Jonas

Bijdrager
    Koetjesreep

Volgens mij niet, moet ik ook reageren op de andere 2 topics?

Bijdrager
    chonazz

Das jammer, maar dan moet ik maar terug naar de 802.11 b/g

Wat bedoel je met andere 2 topics? Heb ik deze meermaals gepost dan?

Groeten
    JOnas

Bijdrager
    Koetjesreep

Nu heb je ze verwijderd, dus of je houdt me voor de gek of een moderator heeft die 2 andere dubbele topics verwijderd :

Bijdrager
    wouwout

dat kan niet tenzij je een extra airport express oid koopt:

MODEM
    hieraan eventueel router/hub/bridge (ik haal misschien wat termen door elkaar – het gaat om meerdere ethernetpoorten, dit kan ook al standaard op je modem zitten?)
    hieraan (fysiek via kabels) airport N én airport b/g
    hieraan gekoppeld via WIFI de extender airport (kan dan N of b/g zijn)

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”Koetjesreep”

Nu heb je ze verwijderd, dus of je houdt me voor de gek of een moderator heeft die 2 andere dubbele topics verwijderd :

Andere twee topics zijn inderdaad verwijderd door ondergetekende.:-)

Bijdrager
    chonazz
    ”Koetjesreep”

Ik heb in ieder geval niets verwijderd. En bij het posten kreeg ik ook geen Melding dat ik niet zo snel na elkaar een post kon plaatsen. Dus waarschijnlijk gewoon een foutje.

Nog een extra Airport kopen + een router voor meerdere ethernet poorten lijkt me aardig overkill. Laat ik het maar gewoon houden zoals het nu is.

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    Dbakker

’t Ligt er helemaal aan hoe oud je Airport Express is. Momenteel draait’ie gewoon op n/g/b.
    De eerste generatie deed’t alleen op g.

Verder is me onduidelijk hoe oud je Airport Extreme eigenlijk is.
    Ook die draaide ooit op g en nu al geruime tijd op n/g/b.

Je zou je Extreme als router kunnen instellen.
    De nieuwere Extreme’s kunnen gecombineerd signaal uitzenden n/g/b.
    Dat werkt bij mij helemaal goed. Met n is je bereik aanzienlijk groter, je zou dus kunnen overwegen om de Express eventjes helemaal op non actief te zetten en kijken hoe e.a. werkt.

Succes ermee
    Douwe-Jan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.