4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Airport Express ook te bereiken via Win7?

Hallo,

Ik zit eraan te denken om een Airport Express aan te schaffen, maar omdat het dan ook voor meerdere gezinsleden wordt gekocht en deze niet over een Mac beschikken wil ik vragen of deze ook op Windows 7 draait (Home Premium 64bit). Ik heb links en rechts wat negatieve verhalen daarover gehoord, dus wil ik het graag even op dit forum vragen aan mensen met ervaring met een AE.

Bijdrager
    Nikita

Geen probleem, als er maar een werkende ontvanger in de Windows PC zit; Wi-Fi is een standaard gelukkig.

Het enige is, om ‘m te configureren heb je Airport Hulpprogramma nodig (net als op een Mac, alleen is het daar natuurlijk voorgeïnstalleerd), en mocht je een printer erop willen delen dan moet je Bonjour voor Windows installeren op de Windows computers. Maar da’s dan ook alles.

Bijdrager
    Maverick9898

Airport Utility for Windows is hier te downloaden.

Bijdrager
    uos4u

Windows 7 gebruiker:
    Voor de configuratie gebruik ik wel de mac, dat hoeft voor mij niet onder win 7.

Zelf gebruik ik “Bonjour print services voor Windows” versie 2.0.2. Volgens support.apple.com geschikt voor windows 7. De printer brother HL-2030 kent de software niet, maar eea lijkt te werken met de keuze van HL-2045.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.