4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    iDude

airport express om draadloze netwerk te verlengen

Hoi

Ik heb een nieuwe airport express gekocht en wil deze gebruiken om mijn draadloze netwerk te verlengen. Ik heb een draadloos access point van d-link (DAP 2310) en eeen zyxel router van telfort.
    De nieuwe airport zonder problemen op mijn netwerk inloggen en functioneren als airplay speaker enzo. Echter: het lukt me niet om de optie ‘extend wireless network’ te installeren. Hij zegt dan steeds dat dat niet lukt.
    Ik begrijp het niet waarom dit niet kan. Kan iemand me helpen? Waar moet ik op letten ?

Alvast bedankt!

gr

rogier

Bijdrager
    SunKeeper

Dat je de AirPort met een kabeltje aansluit op een andere apparaat wat internet heeft, op een vrije LAN-poort.
    Dan het kabeltje trekken naar de ruimte waar je het signaal wilt versterken (of halverwege voldoet meestal ook) en dan werkt het.

Draadloos kan dit alleen samen met andere AirPorts.

Bijdrager
    iDude

dank voor je reactie!

betekent dit dan dus dat het niet kan aan een non-apple wifi access point?

de airport staat nu in een ruimte met een imac, die dar draadloos signaal ontvangt. op de imac zit een netwerk poort. Zou het dan zo kunnen? Wat moet ik dank instellen op de imac?

ik ben echt benieuwd hoe dit moet?

Bijdrager
    jv65

Zoals SunKeeper al aangaf: het gaat alleen lukken als je de Airport met een netwerkkabel op de router/modem aansluit. Vervolgens maak je op de Airport een netwerk aan met exact hetzelfde wachtwoord en netwerknaam als je bestaande netwerk. Waarschijnlijk juist niet wat je wil, maar het is helaas niet anders. Althans, in combinatie met een Airport. Je kan wel een ‘normale’ WiFi-extender gebruiken en de Airport alleen voor AirPlay.

Zie: Wi-Fi-basisstations: een roamingnetwerk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.