5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    londemanmp

Airport express of Time Capsule wifi bereik

Beste,

mijn huis indeling ziet er als volgt uit :

woonkamer ( 4m x 4m )
    ——————————–
    keuken ( 4m x 3m )
    ——————————–
    slaapkamer ( 4m x 4m )

Ik heb een Airport Express in keuken staan naast de wasmachine, woonkamer bevindt zich de ziggo modem ( bedraad zonder wifi )

nu heb ik in de woonkamer en keuken prima wifi bereik, maar in slaapkamer is het wifi bereik echt heel slecht en schakelt de apparaten over op het 3G of 4G netwerk. ( zowel met macbook, iphone, ipod, samsung s4 )

muur diktes zijn gelijk, als ik nu de Airport express er tussen uit haal en een Time Capsule in de woonkamer plaats heb ik dan wel goed wifi bereik ?

wil namelijk geen 2 apparaten die mijn kleine huis moeten voorzien van een goede wifi.

of is een Airport Extreme de oplossing ?

Bijdrager
    martijnb

Ik heb een nog kleinere woning dan jij, maar wel muren tussen slaapkamer en woonkamer (er zit een badkamer tussen). Mijn time capsule zorgt voor bereik in heel het huis.

Bijdrager
    Joffry

Als je de router van het Ziggo modem door Ziggo laat uitschakelen en de Airport Express direct aan de router koppelt, zal het bereik beter zijn.
    Ik weet niet of je apparaten nieuw zijn, dus ook AC hebben, want dan is het, als de Airport Express niet voldoende bereik zal hebben, nog beter om een Airport Extreme te nemen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Joffry.

Bijdrager
    londemanmp

@martijnb ; de ———– zijn wanden in beginpost. en zijn best dik. ( gewapend beton ) ( oude woning )

@joffry ; Ziggo modem is nog een oudje ( heb veel gezeik met de Ubee ) dus dit is geen router modem, de Airport Express zit direct aangesloten op de ziggo modem.

– Mac mini in woonkamer ( bedraad en wifi )
    – Macbook pro 2011 model staat in keuken ( wifi )
    – Iphone 5 overal in woning ( wifi )
    – Ipod in douche ( wifi )
    – Samsung s4 overal in woning ( wifi )

Maar zou een Time Capsule of Airport Extreme die dan in de woonkamer naast de modem komt te staan een betere bereik kunnen garanderen dan de Airport Express ?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  londemanmp.

Bijdrager
    martijnb

In het oude grote huis van mijn ouders werkte een oude airport extreme door alle verdiepingen heen, voordat deze vervangen werd door het nieuwe KPN modem. Hoe sterk de time capsules zijn is niet duidelijk, gewapend beton heeft ijzer en dat kan werken als een kooi van faraday

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.