17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    michaeltjeh1

Airport Express niet te benaderen

Goedenavond

Ik heb vanavond een Airport Express gekocht maar wanneer ik deze in het stopcontact steek en met of zonder netwerk kabel aansluit blijft hij Geel/Oranje knipperen en kan ik m niet benaderen ik kan wel verbinden met de AE in windows zie ik m dus wel staan als WiFi maar wanneer ik wil verbinden met de AE geeft hij Foutcode -4 en blijft hij knipperen. Nu weet ik dat wanneer hij Geel/Oranje blijft knipperen dat er problemen zijn met internet. Maar ik moet de AE altijd kunnen benaderen toch? (Zowel in de browser?) (als wel met het progamma voor de AE)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Oppie

In ieder geval niet in een browser. Wel met het hulpprogramma ‘AirPort-configuratieprogramma’.
    Heb je die wel opgestart?
    Zo ziet het er uit:

Bijdrager
    Hansi2124

Het kan wel een tijdje duren eerdat hij gezien wordt. Heb dus even geduld.
    Je moet de AE aansluiten met een ethernetkabel aan de modem en dan met Airport configuratieprogramma verder installeren.

Bijdrager
    michaeltjeh1

Dit heb ik allemaal al gedaan maar hij pakt m niet ik kies voor de AE en dan gaat ie zoeken naar draadloze apple apparaten en dan loopt ie tot t einde en dan geeft ie foutcode -4 Ik heb m welliswaar nu op een router geprikt… En installeer m met Windows 7

Bijdrager
    Hansi2124

Een AE installeren met Windows als je een Mac hebt staan? Ehhhh…… :slant:

Bijdrager
    michaeltjeh1

Nee ik heb alleen een windows machine op het moment en daar moet ik t ff mee doen vandaar:P

Bijdrager
    Hansi2124

Je kiest voor de AE? Wat bedoel je hiermee? De AE moet zich namelijk zelf melden in dat venster wat je bij Oppie ziet, Dan die aanklikken en Handmatige configuratie kiezen.

Bijdrager
    Hansi2124

Oh, Windows moet dus…
    Er zit een cd bij de AE. Installeer die voor Windows.

Bijdrager
    Oppie

Michaeltjeh1, ik zie dat je IT-er bent. Dan moet het toch niet vreemd voor je zijn om met die foutcode + nog wat worden een beetje slim te googlen:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11339292&#11339292

Dit is de bijdrage die in dat draadje verschillende mensen met dit probleem hielp:

I had the same problem that occurred at almost the exact same time but have resolved it now. I have an Airport Extreme and 4 Airport Expresses. One day last week they just stopped communicating with the Airport Utility (or vice versa).

I tried everything; reloading the Utility, reverting to an older version, reloading older firmware on the Extreme, resetting my devices, checking firewall setting and everything else I could imagine in Windows XP.

Here is what I did. Hopefully it will work for you. Deinstall both the Airport Utility AND Bonjour programs -(Start > Control Panel > Add/Remove Programs). Go to http://support.apple.com/kb/DL955 and download the current version of the Airport Utility and install it. It will also install Bonjour during this process if it is not currently installed.

Bonjour is what automatically detects the devices. Something caused Bonjour not to communicate with the Airport Utility. I don’t know exactly what the problem was or how it was caused, but reinstalling them together corrected my issues. If anyone has any thoughts on what might have caused it, I would be very interested.

Bijdrager
    michaeltjeh1

Bedankt voor de info Oppie indd ik ben IT-er en google werk heb ik al gedaan maar niks kwam echt in de buurt maar jou info is op een mac gebasseerd en het is bij mij een windows machine:P

Moderator
    unSOUND

De tekst die Oppie noemt is juist voor Windows hoor… Anders zou het wel heel raar zijn dat ze het hebben over de Start-knop en het configuratie-scherm…

Bijdrager
    Oppie

Nee, nee; als je de start topic in dat draadje leest, dan lees je Vista, en de volgende klager met XP. En die smaken kent Apple niet…

Bovendien is het commando Start > Control Panel > Add/Remove Programs ook niet erg Mac-like.

Dus… doe er je voordeel mee!:wink:

Bijdrager
    michaeltjeh1

Wanneer ik de versie wil downloaden die in het stukje tekst van oppie bescheven wordt is het alleen maar een MAC versie 8-|

Bijdrager
    michaeltjeh1

Bedankt voor de info Oppie! ga me best doen:D

Moderator
    unSOUND
    michaeltjeh1 op 31 augustus 2010

Wanneer ik de versie wil downloaden die in het stukje tekst van oppie bescheven wordt is het alleen maar een MAC versie 8-|

Nou, dan ga je naar die pagina, kopieer je de tekst “AirPort Utility 5.5.1 for Mac”, verander het woordje Mac in Windows, en de eerste hit in Google:

http://support.apple.com/kb/DL954

VoilĂ . :sarcastic:

Bijdrager
    michaeltjeh1

Nah even verder gestoeid met mijn AE deze direct aan de modem gehangen nu merk ik dat de AE wel internet heeft dus als ik ermee draadloos connect kan ik gewoon internetten alleen is het dus niet beveiligd ik kan ook nog steeds niet met boven genoemde software bij de AE komen.. dus die versies hebben niet geholpen foutcode die ik krijg is -4 in Airport configuratieprogamma

Bijdrager
    Oppie

Ik vermoed dat je niet alle handelingen heb gedaan als beschreven in de door mij aangehaalde posting…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.