18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Dave79NL

AirPort Express niet meer vindbaar na herstart OPGELOST!

Hi all,

Sinds de nieuwe software update van AirTunes Utility (7.4.1.) werkt mijn AirPort Express niet meer… :(
    Ik gebruik deze puur voor AirTunes, maar is niet meer zichtbaar. Een reset werkt ook niet helaas.
    Ook heb ik de eerdere software versies geprobeerd, maar elke keer hetzelffde probleem:

– AirPort Express Base Station resetten
    – Utility programma vindt de Airport eindelijk weer
    – Stel alles in voor gebruik van AirTunes via mijn bestaande draadloze netwerk
    – AirPort wordt bijgewerkt en opnieuw opgestart
    – AirPort is vervolgens niet meer zichtbaar, terwijl het lampje groen brandt en net is geüpdatet… :x

Ik gebruik de AirPort Express (eerste type) via een MacBook met Leopard. Draadloze router is een Netgear RangeMax. Alles heeft altijd prima gewerkt, tot een paar dagen geleden. Heb nu diverse zaken geprobeerd, maar het lijkt er op dat het een hardware probleem is… of weten jullie de oplossing hiervoor? :roll:

Bijdrager
    AAPL

Heb je een gesloten netwerk? Ofwel dat je SSID niet wordt gebroadcast.
    Lees even op: http://www.appletips.nl/time-capsuleairport-base-station-v741-5ghz-bug/

Dus de nieuwe firmware is nog niet helemaal bugvrij.

Bijdrager
    jamot

Helaas geen oplossing. Maar constateer dezelfde problemen.

Bijdrager
    Dave79NL

Opgelost… maar vraag niet hoe :wink:

> Firmware Basestation terug naar 6.1.1.
    > Firmware Basestation opnieuw geupgrade naar 6.3
    > Airport Utilty 5.3.1. gedownload van Apple.com
    > Na installatie automatisch geupgraded naar 5.4
    > Basestation gereset, Utility gedraaid, restart en GO!
    :mrgreen:

Ik upgrade in ieder geval niet meer naar 7.4.1 tot dat de bugs er helemaal uit zijn… Thanks all!

Bijdrager
    Zeezicht

Ook hier probleem met het automatisch starten van Time Machine (backup) na installatie 7.4.1. Na het terugzetten naar 6.3.2 draait alles als vanouds.

Bijdrager
    Zeezicht

Ik bedoel natuurlijk 7.3.2

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Dave79NL”

Opgelost… maar vraag niet hoe :wink:

> Firmware Basestation terug naar 6.1.1.
    > Firmware Basestation opnieuw geupgrade naar 6.3
    > Airport Utilty 5.3.1. gedownload van Apple.com
    > Na installatie automatisch geupgraded naar 5.4
    > Basestation gereset, Utility gedraaid, restart en GO!
    :mrgreen:

Ik upgrade in ieder geval niet meer naar 7.4.1 tot dat de bugs er helemaal uit zijn… Thanks all!

Dave: ik moet zo meteen bij iemand ook de update annuleren. Wat is de procedure om de firmware van het Basestation terug naar 6.1.1 te zetten? Is dat simpel te doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het inmiddels gevonden: gewoon via het dropdown menu. En alles doet het weer;-)

Bijdrager
    Kleintje

Ik heb een iets ander probleem.

Mac=>TimeCapsule….bedraad (dus, niet draadloos).
    TimeCapsule=>Airport Express….bedraad

Oranje lampje AE blijft branden en hij wordt niet gezien.

Ik heb van alles wel de laatste versies.

Iemand?

Bijdrager
    Hansi2124

Als je op elke apparaat waar je onlangs de firmware hebt ge-update deze weer downgrade, moet het weer goed gaan.

Bijdrager
    Pieterr

Ik krijg nu ook zomaar (heb al de hele dag AirTunes aanstaan) een popup van AirPort Utility:

AirPort Utility found an AirPort Express with 802.11n

AirPort Express Name: swissexpress
    IP Address: 192.168.1.103
    AirPort ID: 00:11:22:33:44:55

This AirPort Express should be updated to a newer firmware version.
    Current version: 7.3.2
    Available Version: 7.4.1

Click Continue to change settings on this AirPort Express.

Maar nu ik dit lees, krab ik mezelf wel even achter de oren, en denk “zou ik dat wel doen”?
    Ik bedoel, alles werkt prima. Mis ik iets essentieels als ik deze nieuwe update niet installeer?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je kan problemen missen……
    Ik zou de update gewoon negeren. Er zijn teveel klachten over deze update. Maar het voordeel van deze firmware update is wel dat je gemakkelijk terug kan gaan naar de vorige versie door via het handmatig configureren in het pull down menu te kiezen voor 7.3.2.

Bijdrager
    Pieterr

:lol:
    Fantastisch! Het mooie van deze update is dat je makkelijk terugkunt naar de vorige versie! Dat zouden meer mensen moeten doen…

Bedankt Hans, ik wacht idd voorlopig maar even met updaten.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan :D

Bijdrager
    Fireman

Is deze bug inmiddels al gemaakt?

Mijn airport express knippert nu oranje. Volgens mij betekend dat dat ‘ie mij wil attenderen dat er een update beschikbaar is. Ik had ‘m al ge-up-date maar toen kon mijn windows PC in het draadloze netwerk niet meer het interneet op. netwerk werd wel gevonden maar kon geen IP-adres verkrijgen.

Ondanks dat ‘ie oranje knippert doet mijn internet op alle computers het gewoon. Evenals het streamen van mijn muziek.

Bijdrager
    Delars

Ik heb gewoon de, overigens erg vriendelijke, Apple helpdesk gebeld. Na een harde reset werkte alles weer! Thanks Apple!

1) Haal de Airport Express uit het stopcontact.
    2) Houd het reset knopje in en doe de Airport Express terwijl je de reset knop nog ingedrukt houd weer in het stopcontact. En houd de knop nog 10 sec. ingedrukt.
    3) Open het Airport Configuratieprogramma en volg de stappen die verschijnen nadat je de Airport Express hebt geselecteerd.

Bijdrager
    Fireman
    ”Delars”

Ik heb gewoon de, overigens erg vriendelijke, Apple helpdesk gebeld. Na een harde reset werkte alles weer! Thanks Apple!

1) Haal de Airport Express uit het stopcontact.
    2) Houd het reset knopje in en doe de Airport Express terwijl je de reset knop nog ingedrukt houd weer in het stopcontact. En houd de knop nog 10 sec. ingedrukt.
    3) Open het Airport Configuratieprogramma en volg de stappen die verschijnen nadat je de Airport Express hebt geselecteerd.

Doet alles het dan weer in je draadloze netwerk? Bij mij na de up-date deed de powerbook het prima. Maar op de PC elders in het huis, welke ook normaal via de airport express het internet signaal kreeg, kreeg ik geen prik. Ik heb gedowngrade en voila alles weer OK.

Staat er ergens een uitleg over deze firmware versie? ( linkje ?? )

Bijdrager
    BARJ

Ik heb ook problemen met dezelfde update. De Time Capsule start, ook na een harde reset naar fabrieksinstellingen, niet meer op (lampje blijft oranje). Ik “zie” de Time Capsule ook niet meer in de Utility (versie 6.2).

Hoe kun je de firmware update terugzetten?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.