6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joannekek

Airport Express niet herkend na configuratie

Beste mensen,

Ik ben de hele middag bezig geweest om onze Airport Express weer te laten samenwerken met mijn MacBook en de stereo. Voorheen deed ie het prima (muziek streamen), na een verhuizing en een poging een printer online te krijgen (!), werkt het niet meer.

Het probleem:

1. Het Airport Configuratieprogramma herkent de AE niet. Dit is op te lossen door de AirPort van mijn Mac (wireless) uit te schakelen, dan de AE een harde fabrieksreset te geven (eruit halen, met resetknop ingedrukt weer instopcontact en resetknop ingedrukt houden tot lampje snel oranje gaat knipperen). Vervolgens wachten tot de AE weer online is (langzame oranje knipper) en dan de airport van de Mac weer aanzetten. Airport Config. vindt de AE nu (meestal) wel.
    2. Als ik vervolgens de AE zo configureer dat hij deel gaat uitmaken van mijn bestaande wireless netwerk (waarvan ik niet makkelijk bij de router kan, want we delen internet met de bovenbuurman) gaat het mis. Als ik de AE opnieuw laat opstarten, gaat het lampje groen branden (wat erop lijkt te duiden dat ie in mijn eigen WIFI netwerk zit), maar herkent Airport Config m niet meer, en ook ITunes ed niet.
    3. Als ik een nieuw netwerk laat maken, dan kan ik wel wireless muziek afspelen via ITunes, maarja, dan kan ik niet meer tegelijkertijd op internet, dus dat is ook niet ideaal.
    4. Als ik er een netwerkkabel instop en die met mijn Mac verbindt (gewone of gekruiste) dan vindt AIRport config m nog steeds niet.

Ik heb me inmiddels suf gegoogled en al erg veel geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Groeten,

Joanneke

Bijdrager
    Joannekek

Ah, en de lijstfunctie heb ik niet goed gebruikt. Excuses daarvoor, maar ik geloof dat ik het bericht niet meer aan kan passen! Snap nu wel hoe ik het had moeten doen…

Bijdrager
    johnkeates

Firmware updates gedaan? En als je hem niet deel laat uitmaken maar hem extend? Wat dan? En geeft bonjour browser hem weer?

Bijdrager
    SunKeeper

Op het moment dat je de EA hebt verbonden met de router (welke is dit, en op welke manier verbind je? kabel? draadloos?) moet je wel naar het andere netwerk switchen, anders is het logisch dat je geen verbinding meer hebt.

Bijdrager
    macpro

Het eerste waar ik aan denk is dat de router van de bovenbuurman een controle op MAC adres gebruikt. Dan moet het MAC adres van de Airport Express dus in de router worden opgenomen om toegang te krijgen.
    Ik weet alleen niet zeker of in zo’n gevoel het lampje wel groen wordt of oranje zou moeten blijven.

Bijdrager
    Joannekek

Bedankt voor de reacties!

@JohnKeats: Firmware is de laatste versie, ik denk dat ie dat zelf al een keer had gedaan toen het nog werkte. Extenden werkt ook niet. Bonjour ken ik niet? Zou ik nog kunnen proberen dus.

@SunKeeper: Het is een Thomson en ik verbind draadloos. Mijn MacBook (AirPort config) vraagt als ik begin met configureren of ik van mijn eigen netwerk over wil stappen naar het AirPort Express netwerk. Dat doe ik dan. Als de AE opnieuw opstart, heb ik automatisch weer mijn eigen netwerk met mijn MacBook. Is dat wat je bedoelt of kan ik nog op meer manieren terugswitchen? Ik heb dus wel verbinding met internet met mijn Mac, en de AE lijkt ook verbonden te zijn met mijn netwerk. Ik kan ‘alleen’ de AE niet ‘zien’ vanaf mijn laptop.

@Macpro: Daar dacht ik ook aan, maar de buurman is niet heel handig met internet volgens mij, en hij heeft ons zijn wachtwoord gegeven, waarna we zonder problemen in konden loggen. Dus als hij met MAC-adressen werkt, zou ie dat later ingesteld moeten hebben. En volgens mij zou het lampje dan inderdaad niet groen worden (maar als ik nog een stap dichter bij de AE-wanhoop ben, zal ik t hem vragen!)

Trouwens, de bovenbuurman heeft zelf ook een extern apparaat van Apple aan het netwerk hangen (volgens mij een Airport Extreme). Schiet me nu pas weer te binnen. Zou dat mijn problemen kunnen verklaren/verergeren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.