9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DhrJeroenn

Airport express netwerk uitbreiden

Ik heb sinds vanmiddag de nieuwe Airport Express gekocht omdat het wi-fi signaal op mijn zolderkamer niet sterk is, vaak weg valt en ik geen ethernetkabel op de bovenverdiepingen heb.
    Nu probeerde ik mijn AE aan te sluiten en te configureren maar ik kom niet verder dan het koppelen van de AE aan mijn thuisnetwerk. Als ik aangeef in het Airport-configuratieprogramma dat ik de AE wil gebruiken om het netwerk uit te breiden, dan krijg ik een foutmelding te zien met drie mogelijke oorzaken:
    1. De AE staat buiten bereik van het wifi signaal
    2. De AE is niet gekoppeld aan het netwerk
    3. Het wachtwoord van het wi-fi netwerk is niet correct.

Ik heb het goed nagekeken maar van alle mogelijkheden is geen sprake…

Ik heb de AE draadloos gekoppeld aan het wi-fi signaal, dus zonder Ethernetkabel (ik heb gelezen op meerdere fora dat dit mogelijk zo moeten zijn.) Airplay doet het echter wel.

Weet iemand hoe ik de AE kan zo configureren dat hij wel mijn netwerk uitbreidt?
    En kan ik zonder Ethernetkabel (dus draadloos) mijn netwerk uitbreiden met de Airport Express?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Thomasjwz

van welke provider heb je thuis internet? de modems van verschillende providers ondersteunen het namelijk niet om een AE er draadloos op te configureren

Bijdrager
    Napsju

Een kabeltje is de oplossing. Zet vervolgens je AE op ‘bridge’ mode. Niet alle modemrouters bieden ondersteuning voor WDS.

Bijdrager
    TheBigZ

Of een homeplug/powerline gebruiken als je geen ethernetkabel kunt leggen.
    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/973562

Bijdrager
    DhrJeroenn

Ik heb Tiscali als netwerkprovider.
    Ook heb ik bij mijn vriendin geprobeerd de AE aan te sluiten maar hier kreeg het dezelfde foutmelding te zien als bij mijn eigen netwerk.

Bijdrager
    DhrJeroenn

Tiscali is tegenwoordig Telfort, mijn excuses.

Bijdrager
    koolenboer

Ik wil graag inhaken op dit onderwerp.

Ook ik wil mijn netwerk uitbreiden omdat mijn wifi verbinding op zolder niet optimaal is. Nou ja niet optimaal? Mijn mac book air ziet wel mijn 2.4Ghz netwerk maar mijn snelle 5.0Ghz pakt hij niet op.
    Nu heb ik in mijn meterkast een nieuwe generatie Airport extreme staan en zou ik toch graag gebruik willen maken voor mijn snelle 5.0Ghz netwerk op zolder.

Nu heb ik twee opties.
    Ik koop de nieuwe generatie Airport Express voor 101 euro
    of ik koop de vorige generatie Airport Express bij A-Mac voor 75 euro in de hoop dat ik deze dan kan instellen om alleen mijn 5.0Ghz netwerk uit te breiden.

Heeft iemand ervaring hier mee? Het scheelt mee toch weer zo’n 26 euro.
    En in deze tijd van crisis kan ik die wel gebruiken:-)

Bijdrager
    iMarvin

@koolenboer; ik heb thuis een Airport Extreme als router, en voor de benedenverdieping een Airport Express (de 1e generatie, dus niet de “kleine Apple TV”). De netwerkuitbreiding d.m.v. de Express is keurig 5Ghz en razendsnel !
    M.a.w., het werkt dus prima met een 1e generatie Airport Express

Bijdrager
    koolenboer

Nou, ik heb toch moeten kiezen voor de nieuwe versie van de airport express.
    Het ding breid mijn netwerk idd uit. Maar waar in de kamer mijn 120mbit nagenoeg wordt gehaald is op zolder de snelheid van mijn netwerk dramatisch ! Als ik de airport express aanzet zakt de snelheid naar 2.8mbit ?!?! trek ik de stekker eruit dan haal ik op zolder mijn vertrouwde 20mbits.

Ik baal ontzettend.
    Want klaarblijkelijk werkt de breid mijn netwerk optie niet…. niet met behoud van snelheid in iedergeval

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.