8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hemigrapsus

[opgelost] Airport express netwerk + router probleem

Bonjour,

Ik heb een probleem hier. Mijn ouders hebben een prachtige iMac en die is aangesloten via de ethernetkabel naar de router. Ook is er een airport express om ook de laptops hier in huis te voorzien van draadloos internet. Maar: De iMac word niet gezien door de andere macbooks. Dit is erg frustrerend, want syncing en bestandssharing zou er handig zijn.

Help!

alvast bedankt,

Daan

Bijdrager
    Pieterr

Staat de AirPort Express in brugmodus? Zo niet, zet h’m dan in brugmodus.

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf

Bijdrager
    bouncer

Als je een router hebt, klopt hetgeen Pieterr zegt.
    Als je ouders internet via de kabel hebben, klopt zijn verhaal niet.

De vraag is dus: Wat voor ‘ding’ staat er tussen de airport express en de kabel uit de muur?

Vervolgvraag is: Hoe is de airport express op dat ‘ding’ aangesloten?

Bijdrager
    macpro

Waarom zou het verhaal van Pieterr niet kloppen als de ouders internet via de kabel hebben?
    Want dan kan er alsnog een router geplaatst zijn. De TS geeft ook netjes aan dat er een router in het spel is.
    Op basis van de probleembeschrijving sluit ik me in ieder geval bij Pieterr aan.

Bijdrager
    bouncer

@Macpro
    Volgens mij heeft de TS geen probleem met internet. Waarom dan de AE op brugmodus zetten?
    Waarom vertel je de TS niet dat ie de iMac op de airport express moet aansluiten, zodat alles binnen hetzelfde netwerk zit?
    Waarom vertel je niet dat de Aze met een ethernetkabel met de router verbonden moet zijn?

In plaats daavan begin je over als-dan aannames.
    Zo ken ik er nog één: Als iedereen overal weet van heeft, is dit forum overbodig.

Bijdrager
    macpro

De TS heeft een probleem dat de iMac de overige computers niet ziet. Dat komt omdat hij twee verschillende netwerken heeft. 1 netwerk dat zit tussen de router en de Airport Express, het gedeelte dat bedraad is. En een tweede netwerk dat verzorgt wordt door de Airport Express. Het draadloze gedeelte.
    Omdat dit twee verschillende netwerken zijn kan de iMac dat overige computers niet zien en kunnen ze geen bestanden uitwisselen.
    Door de Airport Express in brugmodus te zetten zorg je ervoor dat er 1 netwerk wordt aangemaakt waar zowel de iMac als de overige computers samen in zitten. Dan zien ze elkaar wel en kun je onderling wel bestanden uitwisselen.

Bijdrager
    Pieterr

Ik zat op mijn iPad een paar uur geleden (en nu ook overigens), vandaar de wat korte reactie mijnerzijds.

Ik deel de analyse die gemaakt is door macpro hierboven. Omdat zowel de iMac als de AE via ethernet aan de “router” hangen, is het zeer waarschijnlijk dat dit ook echt een router is, en niet alleen een modem.

Bijdrager
    Hemigrapsus
    Pieterr op 07 maart 2011

Staat de AirPort Express in brugmodus? Zo niet, zet h\’m dan in brugmodus.

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf

bedankt! het heeft geholpen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.