15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jgoosse1

Airport Express na een tijdje meer zichtbaar in Airport Utlity

Ik heb een bedraad netwerk met een Timecapsule, Airport Extreme en een Airport Express.
    Het lukt me prima om de toestellen te configureren met Airport utility.
    Alles lijkt te werken.
    Alleen is de Airport express na een dag niet meer zichtbaar in Airport utility.
    Met de timecapsule en de airport extreme heb ik geen problemen.
    Ik dacht dat mijn AE defect was en heb een andere gekocht. Deze heeft precies hetzelfde probleem.
    Harde reset gedaan, AE ingesteld met Airport utility.
    Toestel keurig zichtbaar in netwerk. Volgende dag wordt de AE niet meer gevonden in het netwerk. De toestellen hebben software 6.7.6.
    In de airport utility verschijnt een geel driehoekje bij de AE en ik krijg de melding “apparaat niet gevonden”.

Bijdrager
    fred44nl

alle Airports zijn met een utp-kabel aangesloten.
    dat betekent dat ze allemaal ingesteld moeten worden met “Maak nieuw netwerk aan”.
    heb je dat zo gedaan ??

hoe krijg je internet binnen ??
    een modem mèt of zònder ingebouwde router ??

Bijdrager
    jgoosse1

Beste, idd zijn alle airports op de voorgeschreven manier aangesloten via utp en gekoppeld met “breid bestaand netwerk uit”. Zo heb ik ook de airport extreme ingesteld. Deze heeft nog niet gehaperd. Alle kabels zijn nieuw. Ik heb een modem zonder router.

Bijdrager
    piebas

Wat is de kleur en status van het lampje op de Airport express als hij niet zichtbaar is in het airport utility?

Bijdrager
    fred44nl

als de Airports met een kabel zijn aangesloten, dan moet de instelling “Maak nieuw netwerk aan” worden gekozen.
    heb je dat gedaan ??
    of heb je “Breid netwerk uit” gekozen ??
    de Airport die is aangesloten op het modem (zonder router), moet als router werken,
    d.w.z. DHCP èn NAT moet de instelling zijn.
    de andere Airports moeten de instelling “uitgeschakeld (brugmodus)” hebben.

Bijdrager
    jgoosse1

Beste mensen, het lampje van de niet zichtbare AE brand groen. De AE is als uitbreiding van het bestaande netwerk geconfigeerd. Instelling van de AE’s is uitgeschakeld (brugmodus). De andere AE zijn gewoon zichtbaar in de airport utility. Zou het kunnen dat er andere toestellen zorgen van storing.
    In de kast waar de AE staat is ook een draagbare telefoonhouder, blue-ray speler.

Bijdrager
    jgoosse1

Beste mensen, het lampje van de niet zichtbare AE brand groen. De AE is als uitbreiding van het bestaande netwerk geconfigeerd. Instelling van de AE’s is uitgeschakeld (brugmodus). De andere AE zijn gewoon zichtbaar in de airport utility. Zou het kunnen dat er andere toestellen zorgen van storing.
    In de kast waar de AE staat is ook een draagbare telefoonhouder, blue-ray speler.

Bijdrager
    piebas

Probeer eens of je de de AE wel kunt benaderen vanuit het airport configuratie programma als je kiest voor de optie configureer andere basisstation onder archief.
    Hier vul je dan het ip-adres en het wachtwoord in.

Bijdrager
    fred44nl
    jgoosse1 op 01 augustus 2016

De AE is als uitbreiding van het bestaande netwerk geconfigeerd.

hierboven heb je gezegd, dat alle Airports bekabeld zijn aangesloten, toch ??
    daarna is vermeld dat je dan moet kiezen voor “Maak nieuw netwerk aan”, toch ??
    maar toch kies je voor “breid netwerk uit”, waarom dan ??

Bijdrager
    jgoosse1

Beste, de AE’s zijn bekabeld aangesloten en ingesteld op dezelfde manier. Een uitbreiding van het bestaande netwerk. Dit zegt apple:

Voor 802.11n Wi-Fi-basisstations is het maken van een roamingnetwerk veruit de beste keuze. Hierdoor krijgt u de beste doorvoersnelheid tussen de basisstations en de Wi-Fi-apparaten.
    “Voor deze configuratie moeten de Wi-Fi-basisstations via Ethernet met elkaar zijn verbonden.
    Het primaire basisstation biedt DHCP-voorzieningen terwijl het basisstation met uitgebreid bereik is geconfigureerd om de brugmodus te gebruiken.
    Alle Wi-Fi-basisstations binnen het roamingnetwerk moeten hetzelfde wachtwoord, beveiligingstype (Open/WEP/WPA) en dezelfde netwerknaam (SSID) gebruiken. U kunt meerdere Wi-Fi-basisstations met uitgebreid bereik toevoegen om het roamingnetwerk uit te breiden”.

2 van de 3 airports zijn perfect zichtbaar en bereikbaar. De 3e helaas niet. Deze staat in een kast 1,5m van het basisstation met een muur er tussen. De AE is niet zichtbaar in de airport utility, toch functioneert hij. Via de remote app zie ik de AE wel.

Bijdrager
    fred44nl

in dit citaat staat niet hoe het draadloze netwerk uitgebreid wordt.
    dit is een wat uitgebreid verhaal:
    https://manuals.info.apple.com/MANUALS/0/MA930/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf
    hier gaat het om:

waar het op neer komt is, dat bij een uitbreiding van een Airport-netwerk d.m.v. een ethernet-kabel,
    gekozen moet worden voor “Maak draadloos netwerk aan”.

indien een bestaand draadloos netwerk draadloos uitgebreid moet worden,
    dan moet gekozen worden voor “Breid bereik draadloos netwerk uit”.

Bijdrager
    jgoosse1

Beste, dit klopt.
    De airport utility volgt deze installatie als je kiest “breid bestaand netwerk uit”.
    Bij draadloos staat inderdaad “Maak draadloos netwerk aan”. Vervolgens staat bij netwerk “Uitgeschakeld (brugmodus)”.
    Dit heeft altijd goed gefunctioneerd. Alleen die ene AE blijft onzichtbaar, terwijl hij op precies dezelfde manier ingesteld als de andere 2.
    Hij staat wel enorm kortbij de Timecapsule die als basisstation dient (1,5m met een muur er tussen).
    Als ik de stroom er van afhaal is hij weer enkele uren zichtbaar….

Bijdrager
    jgoosse1

Ik heb die ene “probleem” AE verplaatst naar een andere ruimte en vanaf toen geen enkel probleem meer. Wat nu precies de oorzaak was is onbekend.
    Dus topic mag gesloten worden. Bedankt allen.

Bijdrager
    piebas

Onzichtbare omgevings-factoren.
    andere kabel / switch-poort

Bijdrager
    jgoosse1

Beste, ook dit heb ik geprobeerd. Het lijkt er op dat het verplaatsen de oplossing was.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.