7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

airport express met belgacom tv

vandaag kwam mijn moeder met het idee om digital etv te nemen na het zien van een of andere advertentie. Zelf ben ik daar niet helemaal van gediend omdat dan ons internet nòg trager gaat. We een kabel dwars door de woonkamer moeten trekken, omdat er zenders wegvallen als we dat nemen en omdat we dan ook ineens een nieuwe router krijgen. Er zullen nog wel nadelen zijn. Ikzelf kijk te weinig televisie om echt van de voordelen te kunnen genieten. Maar als mijn moeder en mijn zus het willen kan ik daar niet veel tegen inbrengen. Maar dit eigenlijk geheel terzijde. Ik vroeg mij af of dat de Philips draadloze router die ze bij belgacom televisie geven compatibel is met de airport express. De vraag dus of ik de airport express ergens in ons huis kan prikken en dan draadloos het internet op zonder dat de airport express ergens mee verbonden is.

Kan dit of niet? Ik weet spijtig genoeg geen typenummer want belgacom geeft dat niet, ze geven wel een foto en daarop staan twee antennetjes en de enige die ik terugvind op hun site is deze dus ik denk dat het die is:
    lange link

dus eigenlijk wil ik weten of iemand weet of die wds ondersteund.

Mocht ik hier geen antwoord krijgen dan zal ik wel eens bellen naar hun.

alvast bedankt

ps: mochten er mensen zijn met belgacom televisie mogen die ook de goede en de slechte punten opsommen.

-Sam Heijens

Bijdrager
    Sentitel

Is dit niet het typenummer: SNA6500/00 ?

Staat in de rechtse kolom.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Sentitel”

ja dat zou kunnen, maar op de belgacomsite vind ik nergens dat typenummer terug dus daar ben ik niet veel mee denk ik…

Bijdrager
    MacFly
    ”samheijens”
    ”Sentitel”

ja dat zou kunnen, maar op de belgacomsite vind ik nergens dat typenummer terug dus daar ben ik niet veel mee denk ik…

Ja dat is’em. Mijn vader heeft er ook zo één. Eigenlijk niet zo’n slecht ding. Doet zijn werk en is makkelijk te configureren.

Of Airport Express ermee samenwerkt weet ik ook nie…ik vermoed van wel. Ik heb Airport Express bij mij thuis al met 3 verschillende raadloze routers perfect aan de praat gekregen.

succes!

Bijdrager
    MMO

Een airport express werkt volgends de wifi standaard 802.11g en de airport express is compatibel met de eerdere 802.11b standaard.

Die belgacom router is hoogst waarschijnlijk ook van de 802.11g standaard en zou dus met je express moeten werken.

Bijdrager
    dsdude

Als je internet er door trager gaat kan ik je wel eits aanraden. Neem alleen je televisie bij belgacom. En neem je internet bij dommel (klein beelgisch internet bedrijfje)

Dommel bied je 50 GB datalimiet. Belgacom 10 GB:o
    Sneller dan belgacom in de vorm van downloaden
    Ongeveer even snel in het uploaden
    Dit slecht voor minder dan 30 euro, ik heb dit zelf ook en ben er zéér te vreden mee

De voordelen van Belgacom tv zijn dat je gewoon videotje kan dowloaden vanop je tv (kost wel geld)
    Je kan programma’s opnemen en later afspelen, je kan programma’s op pauze zetten… Nadelen belgacom is belgacom…

Bijdrager
    SeaTrue
    ”MMO”

Een airport express werkt volgends de wifi standaard 802.11g en de airport express is compatibel met de eerdere 802.11b standaard.

Die belgacom router is hoogst waarschijnlijk ook van de 802.11g standaard en zou dus met je express moeten werken.

het is dezelfde standaard, maar met mijn huidige netgear router (ook b en g) heb ik hegoord dat ik niet een airport express kan gebruiken omdat de netgear geen wds protocol ondersteund. (ik wil deze helemaal draadloos in het netwerk hangen om eigenlijk het netwerk te versterken zonder kabels). Met kabels moet lukken maar dat is wat ik niet wil.

”dsdude”

Als je internet er door trager gaat kan ik je wel eits aanraden. Neem alleen je televisie bij belgacom. En neem je internet bij dommel (klein beelgisch internet bedrijfje)

Dommel bied je 50 GB datalimiet. Belgacom 10 GB:o
    Sneller dan belgacom in de vorm van downloaden
    Ongeveer even snel in het uploaden
    Dit slecht voor minder dan 30 euro, ik heb dit zelf ook en ben er zéér te vreden mee

De voordelen van Belgacom tv zijn dat je gewoon videotje kan dowloaden vanop je tv (kost wel geld)
    Je kan programma’s opnemen en later afspelen, je kan programma’s op pauze zetten… Nadelen belgacom is belgacom…

Hmm, dommel, kende ik al. Maar momenteel heeft mijn moeder het voor elkaar dat haar werk de rekening betaald (omdat ze vaak thuis werkt). Nu hebben we een speciaal pakket dat we 20 gb limiet hebben. Alleen de snelheid is in werkelijkheid niet zo veel. Maar gelezen op de belgacomtv site dat je een belgacom adls abo moet hebben om de tv te kunnen ontvangen (en dit is wat mijn moeder wil over een tijdje) dus is het nogal zinloos twee abo’s te betalen denk ik zo. Trouwens met belgacom tv kan je momenteel nog geen films opnemen/ pauzeren omdat er nog herde schijf inzit.

Mijn moeder vertelde me dat er in december een draadoze versie uitkwam. Misschien is dat iets beter. Tjah internet gaat vertragen maja… We moeten al geen onnodige kabels gaan trekken. Maar dan gaat de snelheid van ons netwerktje weer naar beneden. Tjah afwachten of we nu die belgacom tv gaan nemen. Ik zal eens bellen naar philps als er hier niemand is die mij antwoord kan geven

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.