6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ComradeNatpnka

Airport Express & Mac OS X Server

Geachte OMT’ers,

Ik zit al een tijd met een netwerk probleem. Sinds kort heb ik een Mac Mini Server (CoreDuo met Snow Leopard Server) Die ik voornamelijk gebruik voor mijn VPN. Daarnaast staat nog een NAS met 4 harde schrijven.

Nu heb ik de volgende situatie in mijn netwerk. Benden het netwerk van mijn ouders is ingedeeld in een 192 IP range. Boven heb ik een 10 IP range voor mijn eigen netwerk. Nu ben ik bezig met het forwarden van mijn porten zodat ik op locatie ook gebruik kan maken van mijn netwerk zodat ik bij mijn NAS kan benaderen voor mijn bestanden. Nu weet ik welke porten ik moet forwarden en waar dit dient te gebeuren. Ook in de router van mijn ouders zijn de porten open gezet. Tot mijn verbazing werkt dit tot op heden nog niet. Zouden jullie mij hier verder mee kunnen helpen?

Hier een korte beschrijving hoe mijn netwerk eruit ziet:

Het internet > KPN (192.168.2.254) > Airport Express (192.168.2.1) > Mac Mini (10.0.100.2) > NAS (10.0.100.3)

Verder zijn al mijn andere apparaten niet ingesteld met een statisch IP adressen. Verder dient mijn Airport Express als Router voor boven.

Bij voorbaat dank!

Groeten, Patrick

Bijdrager
    fred44nl

kun je van buiten af de MacMini en/of NAS pingen ??

Bijdrager
    ComradeNatpnka

Je bedoelt in het netwerk van mijn ouders?

Bijdrager
    fred44nl

nee, vanaf locatie.
    je wilt immers van buiten af – je noemt dat “op locatie” – de NAS benaderen.
    ping is de laagste vorm van communiatie.
    als die niet doorkomt, dan komt er iets anders ook niet door.

Bijdrager
    ComradeNatpnka

Nee dit lukte niet. Mijn VPN (L2TP Server) reageerde niet. Dus was ik niet verbonden.

Bijdrager
    madcat

Nat over Nat gaat met het L2TP protocol niet, je zal je Mac mini op je netwerk van je ouders moeten zetten om een verbinding vanaf buiten te realiseren.
    Daarna kan je kijken of je op je eigen netwerkje kan komen.

Waarom gebruik je niet gewoon de 192.168 range van je ouders, dat spaart een hoop kopzorgen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.