2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Flatchoo

Airport Express Logbestanden NTP server

Hallo allemaal, sinds gisteren heb ik een Airport Express aangeschaft en het apparaat werkt prima. Ik heb de Airport Express ingesteld om het huidige netwerk van mijn Airport Extreme uit te breiden. Mijn Airport Extreme is op zijn beurt weer verbonden met de modem via de brugmodus. Nu werkt alles prima alleen als ik in de logbestanden van mijn Airport Express kijk dan verschijnt af en toe de foutmelding: ‘No Address for NTP server time.apple.com’. Dit verklaard ook waarom dat al mijn logbestanden 1 maand achterlopen en de tijd 7 uur vooruit loopt. Op de 1 of andere manier kan hij geen verbinding maken met de tijd server van Apple. Mijn Airport Extreme maakt wel gewoon goed verbinding. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    Flatchoo

Ik ben er uiteindelijk zelf uitgekomen. Het bleek dat de Airport Express het IP adres van de Airport Extreme had ingevuld als DNS server. Ik heb de DNS server van de Airport Extreme gekopieerd en ingevoerd in de Airport Express en hij maakt nu verbinding met de NTP server.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.