13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jensw

Airport Express kapot

Fijn is dat.. Word je ’s ochtends wakker. Wil je even je mail checken.. geen airport verbinding! Het lampje op de airport express brandt nu niet meer en het hele apparaat vertoont geen enkel teken van leven.
    Ben ik net eventjes langs de apple winkel geweest, maar die denken er niet eens over om hem in de garantie te gooien want het ding is 3 maanden over de garantieperiode heen.
    Nu lees ik dat het wel vaker schijnt te gebeuren dat airport expressen kapot gaan na ±1,5 jaar. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? En zo ja, weet iemand dan wat er precies kapot gaat aan het apparaat? Ik hoorde dat het misschien de trafo in het apparaat zelf zou kunnen zijn. Die is eventueel te vervangen door een losse trafo natuurlijk.
    Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Héél hard gaan gillen in die winkel.

Wel of niet één jaar garantie heb je helemaal geen ene moer mee te maken!

Zo’n ding en voor dat geld mag het niet zo zijn dat het er na 15 maanden mee uitscheidt.

Even op je strepen gaan staan dus.

Bijdrager
    jensw

Ik ben ook al ‘wat minder vriendelijk’:wink: geweest maar hij hield voet bij stuk. Misschien dat ik het dan via de rechtsbijstand laat lopen, maar dat gaat weer errrg lang duren natuurlijk.

Bijdrager
    DutchMac

Laat maar horen als iemand een juiste manier vind om dit goed op te lossen. Had zelf een maand geleden dit probleem, airport stuk en net 3 maanden uit de garantie… En inderdaad, op internet zijn veel van dit soort verhalen te lezen maar kan nog geen oplossing vinden……

Bijdrager
    Merkava

De voeding zouden ze in de winkel kunnen testen, of je airport prik je even aan een andere airport voeding, geen brandend ledje dan is het je airport.

Kijk even op http://www.consuwijzer.nl voor je rechtspositie.

Daar staat onder meer het voorbeeld van een computer.

Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper weigert iets te doen, moet ik hier genoegen mee nemen?]Nee, u mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Dit staat los van de snelle veroudering van computerapparatuur door technologische ontwikkelingen.

U kunt een expert naar de computer laten kijken. De onderzoeks- en reparatiekosten zijn voor rekening van de verkoper als het een gebrek of een fabricagefout blijkt te zijn; de kosten zijn voor uw rekening als het niet aan de computer zelf blijkt te liggen, maar bijvoorbeeld aan de software. Stem dit vooraf duidelijk af met de verkoper.

Zie verder op Consuwijzer

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Merkava”

De voeding zouden ze in de winkel kunnen testen, of je airport prik je even aan een andere airport voeding, geen brandend ledje dan is het je airport.

Een Express heeft een ingebouwde voeding.
    Even aan een andere voeding hangen werkt dus niet.

Bijdrager
    jonnie

http://www.hardmac.com/news/2007-04-19/#6670

Ik ben benieuwd waneer de mijne de geest geeft. :?

Bijdrager
    Merkava
    ”KarelWillem”
    ”Merkava”

Een Express heeft een ingebouwde voeding.
    Even aan een andere voeding hangen werkt dus niet.

Je hebt gelijk, ik haal extreme en expres nogal eens door elkaar, sorry. :sealed:

Bijdrager
    KarelWillem

Uitprinten, meenemen naar de winkel en nog eens goed duidelijk maken dat je door het Consumentenrecht op zijn minst recht hebt op een coulance-regeling.

Voorbeeldje:
    Levensduur 36 maanden, dood na 15 maanden.
    Reparatiekosten is dan in het ergste geval 41% door jou te betalen.

Maar vooralsnog zou ik even lekker aanhouden dat je in de EU gewoon 2 jaar garantie hoort te krijgen op ALLES. Dus 100% vergoed door Apple.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

En wat als ze je dan wandelen sturen? Ga je dan een rechtzaak beginnen tegen Apple?

Wat die link betreft waar instaat dat Apple eens iets moet doen aan hun Airport Express: ik zag er laatst één met allemaal (wel over de 400 mensen op dat moment) met een Ibook die de geest begaf na een dik jaar en allemaal géén garantie kregen.
    Ik zal eens zoeken waar die ook alweer stond.

Ik snap die policy van Apple niet goed. Het lijkt me geen idee van Steve Jobs om zijn klanten zo te behandelen. Je moet het maar aan de hand krijgen. “Sorry meneer, koop maar een nieuwe…”

Update: hier moet je maar eens lezen hoe mensen zich dan voelen.

Bijdrager
    Turbanus

Dit is niet netjes. Mischien koppen van gedupeerden bij elkaar steken en het even bij de Consumentenbond neergooien. Die werken graag aan dit soort onterrechte discussiegevalletjes.
    O ja…. gaat naar Hardware natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    Nihilist

Ik schop deze even omhoog, want ik heb dus hetzelfde probleem met mijn AE. Lekker thuis komen en geen wireless internet meer hebben. AE is nog geen 14 maanden oud en is al ’s vervangen omdat de eerdere AE ook al kapot ging (die zat gelukkig wel in garantie)

TS: hoe is het bij jou afgelopen..? Dit is toch gewoon een flutproduct….

Bijdrager
    thueske

Ik heb dit ook voor gehad. In de mediamarkt waar ik hem heb gehaald wou men hem nie maken. Dan maar gebeld naar apple, daar deden ze al even moeilijk. Gevolg, mijn airport is nog steeds stukl :( .

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.