26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    ata2

airport express kapot na anderhalf jaar

Hoi allemaal,

Ik was erg tevreden met mijn airport expres (en mijn vrienden jaloers) maar nu is ie plotseling dood als een pier. Nu twijfel ik toch of ik er wel weer een zal kopen. De jongen van het Apple call centre zei lachend dat het vaker voorkomt dat ze snel kapot gaan en de officiele apple reparateur bevestigde dat. Een reden zou zijn dat de voeding in het apparaat zit in plaats van zoals meestal er los bij.

Komt het jullie bekend voor? En wat te doen, een nieuwe kopen of er van af stappen? Ik ben met name erg blij met de mogelijk de airport express te verbinden met de stereo set en de printer. Zo kunnen de drie laptops in huis draadloos hun gang gaan.

Hartelije groet,
    Jan-Kees Meyboom

Bijdrager
    MacThijn

Ik heb dat probleem ook iets meer dan een jaar is er al 1 gesneuveld! wat doe je er aan ?
    tja nieuwe kopen of hem open maken en repareren.

kunnen ze geen reparatie geven ? bedoel het is een bekent probleem

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon even lekker gaan zeuren. Helemaal dood na anderhalf jaar is niet normaal.

Zo’n ding moet toch – pak ‘m beet – drie jaar mee kunnen gaan.

Je hebt de helft van die tijd gehad. Dus de helft van een nieuwe of de helft van de reparatiekosten zijn voor de verkoper van het ding. Laat die het maar weer lekker bij Apple gaan claimen.

Bijdrager
    basiel

er zijn altijd voor elk product mensen die pech hebben dat het minder lang mee gaat dan normaal, mijn Linksys router is ook op 1.5jaar kapot gegaan, maar ik maak mij daar niet zo druk in we zitten namelijk in een consumptie maatschappij;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Dan ben je heel erg dom, als je je daar niet druk om maakt.

Weet je wat voor stapel elektronica er jaarlijks op de afvalberg bijkomt, wat nog eenvoudig gerepareerd had kunnen worden?

Bovendien heb je meestal nog recht op coulance-reparatie – binnen redelijke termijn – ná je garantieperiode.

Bijdrager
    SeaTrue

hed je normaal niet altijd in europa 2 jaar garantie?

toch zeker in de lage landen denk ik. Gewoon bij apple gaan claimen dat je 2 jaar garantie hebt. En als ze niet toegeven naar een consumentenorganisatie stappen (in belgie heb je testaankoop maar weet niet in nederland).

Bijdrager
    ata2

Lekkker snelle reacties hier!

Suf maar ik heb er niet eens aan gedacht om terug te gaan naar de verkoper (Correct), ik heb meteen Apple gebeld. Goed idee.

Overigens kan ik me vinden in beide standpunten: ja het is natuurlijk belachelijk dat een apparaat van 130 euro anderhalf jaar later al kapot is en dat – vooral- dat we dat allemaal maar slikken…. maar… ja, zo is het nu eenmaal wel en je kunt wel ovceral over opwinden. We leven inderdaad nu eenmaal (?) in een consumptie maatschappij.

Nu eenmaal… kunnen we er dan zelf niks aan doen dat we in zo’n maatschappij leven? Maar ja, da’s off topic.

Dank en groet,
    Jan-Kees

Inactief
    Anoniem

Inderdaad, samheijens, in Europa heb je standaard 2 jaar garantie op electronica. Dat valt niet te exonereren.

Gewoon Apple bellen, zeggen dat je er geen genoegen mee neemt en dat je in Europa 2 jaar garanie hebt, dat weten zij ook wel.

Bijdrager
    arneblk

De airport expres gaat opvallend snel kapot.
    Macbidouille -een Franse website- heeft er speciaal een pagina voor gemaakt.

Hier kun je je ervaring doorsturen. Gewoon in het Engels.
    Er schijnt nl. een zekere regelmaat in te zitten…

Bijdrager
    ata2

Ok dan. Ik had geaccepteerd dat er niks meer aan te doen viel maar ik ga inderdaad proberen alsnog reparatie, vervanging of een deel van de kosten te claimen.

Dank voor de tips.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Reflex”

…in Europa heb je standaard 2 jaar garantie op electronica. ….

Helemaal zo zwart-wit is dat (nog) niet te stellen.
    Temeer daar Apple vanuit Ierland (was het toch?) opereert.
    Maar het komt er wel ongeveer op neer. In ieder geval is de ‘te verwachte levensduur’ vaak iets makkelijker hard te maken dan de claim op langere garantie.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”KarelWillem”
    ”Reflex”

…in Europa heb je standaard 2 jaar garantie op electronica. ….

Helemaal zo zwart-wit is dat (nog) niet te stellen.
    Temeer daar Apple vanuit Ierland (was het toch?) opereert.

dat hangt er natuurlijk vanaf waar je hem gekocht hebt. heb je hem gekocht in een apple center doen moet dat apple center je 2 jaar garantie geven. Hoe het zit als je het online koopt weet ik niet.

Bijdrager
    PietjePuk

Wel vind ik het dan gek dat je bvb bij Makro in België een Airport Express en soms iPod’s kan kopen waar er dan nadrukkelijk bijstaat “2 jaar garantie”. Zowel in de winkel als in de reclameblaadjes.

Hoe zit dit dan? Draaien zijn op voor het 2 jaar dan?

Bijdrager
    SeaTrue

ja, je zou het dan bij hun kunnen binnenbrengen en zij moeten er voor zorgen dat het hersteld/vervangen wordt. Hoe zij dat laten doen dat is hun zaak.

Bijdrager
    MacAanZee

Mijn Airport Express was ook kaport na minder dan anderhalf jaar. Gewoon geploft, zwart bij de stekker. Niet te repareren. Ik heb een nieuwe gekocht. Het komt inderdaad vaker voor.
    Overigens is my er niets van bekend dat je in Europa 2 jaar garantie hebt. Er staat toch altijd duidelijk bij 1 jaar?

Bijdrager
    MacThijn

tja ik kon ook geen nieuwe krijgen toen mijne kapot was! echt…
    tis hopeloos om daar je tijd aan te verspillen.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb dan ook gewoon maar weer een nieuwe gekocht, omdat hij wel handig, mooi en klein is en het prima doet.

Bijdrager
    arneblk

…tot dat ie ontploft.

Bijdrager
    MacAanZee

tja….

Bijdrager
    okkibokki

Vandaag mijn recent overleden Airport Express (hij heeft het ongeveer 18 maanden volgehouden) naar Machouse Hilversum gebracht.
    De Apple Engineer gaat nu bepalen in hoeverre ik nog aanspraak kan maken op een garantieregeling.

We wachten af hoe dit afloopt.

Bijdrager
    sanders1515

Begrijp ik hieruit dat het best gevaarlijk is om mijn (nog goed werkende) ap express in de kast te laten staan naast de printer? Want als ze regelmatig ontploffen….. :?

Bijdrager
    Neptunus

Hier kan Al Qaida natuurlijk handig op inspringen.:evil:

Bijdrager
    FilX

Hier ineens het zelfde. Ding doet helemaal niets meer. Ongeveer 20 maanden in gebruik. Ik heb maar een nieuwe gekocht omdat ik de aankoop bon kwijt ben…

Het zijn prettige apparaatjes in gebruik, maar nog geen 2 jaar slaat toch echt alles… Had niet het idee dat ik hem al ‘zo lang had’.

Had van Apple meer verwacht…

Bijdrager
    pakko74

consumenten bond laten regelen, harde schijf was bij mij kapot, net na 1 jaar, winkel deed moeilijk, een telefoontje consumentenbond en kreeg alles vergoed..

Bijdrager
    driek

Verdorie, men airport express is daarnet ook komen te overlijden. Net geen 4jaar oud:(

Kan ik hem nog later herstellen ?

We hebben ook nog een linksys WRT54G maar die hebben al +3x binnen gebracht en nieuwe gekregen, altijd problemen mee gehad, daarom hadden we die zijn wifi uitgeschakeld en wifi van de express gebruikt.
    Tot heden, ik ben zeker als we nu terug de linksys router wifi inschakelen er terug problemen (dchp) en meer krijgen.

Opties:
    – aiport express herstellen of een nieuwe
    – aiport extreme

?

advies

Bijdrager
    arri

ik heb een tijdje terug van een express met kapotte voeding een werkende gemaakt:
    http://echoone.com/airport-express/5-volt-tip

die pagina is alleen mijn tip aan de site-houder.
    de site heeft meer goede tips

overigens, ze ontploffen niet, de AE’s.
    er brandt simpelweg een zekeringetje door.
    als je vervolgens die zekering overbrugt en er weer spanning opzet onploft er wel het een en ander
    (best leuk!:)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.